ΤΟΠΙΚΑ

«Αποδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη» ~ Καταγγέλει η Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

αποδιάρθρωση-του-ακαδημαϊκού-χάρτη-90473

Με αφορμή τις νέες καταργήσεις και συγχωνεύσεις, που ζητεί το υπουργείο Παιδείας – Το θέμα συζητήθηκε χθες στη Σύγκλητο

Δεν υπάρχει καμία διάθεση από τα τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας να προχωρήσουν σε καταργήσεις ή συγχωνεύσεις, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, που έχει στα σκαριά το Υπουργείο Παιδείας.

Αυτό διαφάνηκε χθες στη συνεδρίαση της Συγκλήτου, κατά τη διάρκεια της οποίας συζητήθηκε το θέμα του νέου πανεπιστημιακού «Καλλικράτη».

Με εντολή του Υπουργείου Παιδείας, τα Πανεπιστήμια καλούνται έως τις 31 Μαρτίου να καταθέσουν εισηγήσεις για καταργήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων, οι οποίες, πάντως, δεν θα επηρεάσουν το φετινό μηχανογραφικό που θα συμπληρώσουν υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων.

Η πρυτανεία του Π.Θ. έχει καλέσει με έγγραφό της τα τμήματα να εκφράσουν τις απόψεις τους και να καταθέσουν τις προτάσεις τους. Ωστόσο δεν φαίνεται να υπάρχουν περιθώρια νέων αλλαγών στο Π.Θ. «Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν την επόμενη εβδομάδα. Σε κάθε περίπτωση, το Π.Θ. έχει μόλις τρία χρόνια που ολοκλήρωσε τη μεγάλη αναμόρφωση. Υπάρχουν 17 νέα τμήματα, τα οποία ακόμη δεν έχουν προλάβει να δώσουν το στίγμα τους», σχολίασε με αφορμή τη συζήτηση που έγινε στη χθεσινή συνεδρίαση της Συγκλήτου, ο πρύτανης του Π.Θ., Ζήσης Μαμούρης.

Ηδη πάντως με επίσημη απόφασή της η Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, μετά από γενική συνέλευση, απορρίπτει την αναδιάρθρωση και μιλά για προσπάθεια αποδιάρθρωσης του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας.

Σύμφωνα με την απόφασή της, θεωρεί αδιαπραγμάτευτη την διατήρηση των συνολικά έξι σήμερα υφιστάμενων ακαδημαϊκών τμημάτων της Σχολής, δεδομένου ότι τα τέσσερα εξ αυτών παλαιά τμήματα πιστοποιήθηκαν κατά την τελευταία τριετία εγγράφοντας άριστες επιδόσεις, τα δε δύο νέα, βρίσκονται μόλις στο τρίτο έτος λειτουργίας τους, δεν έχουν ακόμα πιστοποιηθεί, επομένως κάθε συζήτηση πιθανής αναμόρφωσής τους στερείται επιστημονικής και ακαδημαϊκής βάσης.

Θεωρεί ότι «ο εντοπισμός και η αντιμετώπιση ενδεχόμενων ακαδημαϊκών δυσλειτουργιών αποτελούν πρωτίστως καθήκον και υποχρέωση της πανεπιστημιακής κοινότητας» και εκφράζει την πρόθεσή της «να σταθεί αλληλέγγυα και να υποστηρίξει ακαδημαϊκές αντιδράσεις απέναντι σε ενδεχόμενες πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση των συγχωνεύσεων και καταργήσεων τμημάτων άλλων σχολών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στην περίπτωση που αυτές δεν θα έχουν την κατά πλειοψηφία συναίνεση των συναδέλφων που υπηρετούν σε αυτά».

Προβληματισμός για μεταπτυχιακά και αξιολόγηση της ΕΘΑΑΕ

Στην ίδια συνεδρίαση συζητήθηκαν οι αλλαγές, που προωθούνται μέσω του σχεδίου νόμου που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με τον κ. Μαμούρη «το νομοσχέδιο κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση». Προβληματισμός ωστόσο εκφράστηκε για την απελευθέρωση των μεταπτυχιακών που πλέον μπορούν να γίνονται εξ αποστάσεως. Διδάσκοντες έθεσαν ζήτημα ποιότητας, ενώ μίλησαν για απελευθέρωση των διδάκτρων.

Τέλος, συζητήθηκε και το θέμα της αξιολόγησης από την ΕΘΑΑΕ (Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης). Σύμφωνα με τον κ. Μαμούρη, το Π.Θ. αξιολογήθηκε, μολονότι νέο ίδρυμα, με τους ίδιους δείκτες με τους οποίους αξιολογήθηκαν ιστορικά πανεπιστήμια της χώρας. «Θέλουμε σωστούς δείκτες για την αξιολόγησή μας για να πάρουμε τη θέση που μας αρμόζει», ανέφερε ο πρύτανης, ο οποίος θα έχει συνάντηση με στελέχη της αρχής ενόψει της νέας αξιολόγησης που θα γίνει τον ερχόμενο Ιούνιο.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου