ΤΟΠΙΚΑ

Επένδυση στον άνθρωπο και στο μέλλον η εκπαίδευση των προσφύγων

επένδυση-στον-άνθρωπο-και-στο-μέλλον-η-887235

Ημερίδα με θέμα «Εκπαίδευση Προσφύγων: Επένδυση στον άνθρωπο, Επένδυση στο Μέλλον» διοργάνωσε τη Δευτέρα η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας.

Σκοπός της ημερίδας ήταν η ανάδειξη των πρακτικών, των προγραμμάτων και των δράσεων που αφορούν στα παιδιά πρόσφυγες που φοιτούν στα σχολεία καθώς και τα κοινωνικά και ατομικά οφέλη που προκύπτουν από την εφαρμογή αυτών στην σχολική καθημερινότητά τους. Τα αποτελέσματα του εποικοδομητικού διάλογου που αναπτύχθηκε αναφορικά με τη διασφάλιση της ισότιμης συμμετοχής των παιδιών προσφύγων στο ελληνικό σχολείο, θα αποτελέσουν ευκαιρία ώστε η εκπαίδευση να καταστεί περισσότερο πλούσια, συμπεριληπτική και συμμετοχική.

Το Υπουργείο Παιδείας, δίνοντας έμφαση στην την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης στα παιδιά-πρόσφυγες, όπως βέβαια συμβαίνει και για όλα τα παιδιά, επενδύει σε ένα διαπολιτισμικό και συμπεριληπτικό σχολείο προκειμένου τα παιδιά αυτά να ενταχθούν στην κοινωνία και να δημιουργήσουν μια νέα αξιοπρεπή ζωή, χωρίς να νιώθουν αποκλεισμένοι και ξένοι. Μέσο σε αυτό το στόχο αποτελεί η ενίσχυση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών. Στο πλαίσιο αυτό, σε συνεργασία με το ΙΕΠ, τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης και την UNICEF, συγκρότησαν την «Ομάδα Συνεργασίας για την ανάδειξη πολιτικών υποδοχής και ένταξης μαθητών παιδιών προσφύγων και μεταναστών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.»

Στην Περιφέρεια Θεσσαλίας αυτή τη στιγμή λειτουργούν 50 τμήματα υποδοχής (ΤΥ) στην Α/θμια και 21 στη Β/θμια, ενώ παράλληλα λειτουργούν 5 τμήματα ΔΥΕΠ στην Α/θμια και 4 στη Β/θμια. Αντίστοιχα πέρυσι λειτουργούσαν 164 τμήματα υποδοχής στην Α/θμια και 206 στη Β/θμια, ενώ παράλληλα λειτουργούσαν 72 τμήματα ΔΥΕΠ στην Α/θμια και 65 στη Β/θμια. Αυτοί οι δείκτες φανερώνουν το γεγονός ότι τα παιδιά πρόσφυγες απορροφούνται με ταχείς ρυθμούς στις κανονικές σχολικές τάξεις και όχι σε ειδικά τμήματα. Η ΠΔΕ Θεσσαλίας εποπτεύει την εκπαιδευτική διαδικασία στα τμήματα υποδοχής και στα ΔΥΕΠ μέσω των Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων. Για το σχ. Έτος 2021-22 προσλήφθηκαν 80 εκπαιδευτικοί για τη λειτουργία των ΤΥ και των ΔΥΕΠ (52 ΠΕ70 (ΔΑΣΚΑΛΟΙ), 21 ΠΕ02 (ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ), 9 ΠΕ30 (ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ).

Εκ μέρους του Υπουργείου Παιδεία & Θρησκευμάτων στην ημερίδα παρέστησαν η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ζέττα Μακρή και ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΑΙΘ κ. Αλέξανδρος Κόπτσης ενώ τοποθετήσεις έκαναν η Προϊσταμένη του Αυτοτελούς Τμήματος Συντονισμού Εκπαίδευσης Προσφύγων κ. Γκαλίνα Αλτουχόβα και ο Προϊστάμενος Γενικής και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης κ. Ιωάννης Μπουσδούνης.

Μια ευχάριστη νότα έδωσαν τα παιδιά του 5ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου. Η πολυπολιτισμική ομάδα των παιδιών του σχολείου απέσπασε το θερμό χειροκρότημα όλων με το μουσικο-θεατρικό δρώμενο που είχαν προετοιμάσει.

Η Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Θεσσαλίας συνόδευσε την Υφυπουργό και τον Γενικό Γραμματέα του ΥΠΑΙΘ το πρωί της ίδιας ημέρας κατά την επίσκεψή τους στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, στο 5ο Γυμνάσιο Βόλου, στο 5ο Γενικό Λύκειο Βόλου και στο Γυμνάσιο Ιωλκού, στα οποία φοιτούν πρόσφυγες μαθητές τα τελευταία χρόνια. Στα σχολεία τους υποδέχτηκαν οι σύλλογοι διδασκόντων και οι μαθητές με τους οποίους είχαν ενδιαφέρουσες συζητήσεις.

Στο περιθώριο της ημερίδας αυτής στο Βόλο, η Υφυπουργός Παιδείας και ο Γενικός Γραμματέας Υ.ΠΑΙ.Θ., συνοδεία της Διευθύντριας ΠΔΕ Θεσσαλίας, επισκέφτηκαν τη Δομή Φιλοξενίας Προσφύγων Μόζα.

Την Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2022 η Προϊσταμένη του Αυτοτελούς Τμήματος Συντονισμού Εκπαίδευσης Προσφύγων κ. Γκαλίνα Αλτουχόβα συνοδεία της Διευθύντριας ΠΔΕ Θεσσαλίας κ. Βασιλικής Ζιάκα, του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας κ. Νικόλαου Ζέρβα, πραγματοποίησαν επίσκεψη στις Δομές Φιλοξενίας Προσφύγων του αστικού ιστού Λάρισας και του Κουτσόχερου.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου