ΤΟΠΙΚΑ

Η Κομισιόν συναινεί στην αδειοδότηση της μονάδας LNG στον Βόλο

η-κομισιόν-συναινεί-στην-αδειοδότηση-864475

Η επίτροπος Ενέργειας K. Simson στην απάντησή της στην Ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Λευτέρη Νικολάου – Αλαβάνου σχετικά με την αδειοδότηση έργου LNG στον Βόλο στηρίζει επί της ουσίας τη δημιουργία πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης ΥΦΑ στον Βόλο. Συνηγορεί μάλιστα στο ότι μπορεί να ενταχθεί στον ευρωενωσιακό σχεδιασμό RepowerEU, ο οποίος με την πριμοδότηση νέων υποδομών Ενέργειας προς όφελος των επιχειρηματικών ομίλων οξύνει τον ανταγωνισμό με τη Ρωσία στο όνομα της απεξάρτησης από το ρωσικό φυσικό αέριο και πετρέλαιο.

Η υλοποίηση αυτής της επιζήμιας για τον λαό στρατηγικής με βάση και το λεγόμενο πράσινο New Deal, από την κυβέρνηση της ΝΔ με τη στήριξη των άλλων αστικών κομμάτων, μετατρέπει το λιμάνι του Βόλου σε κόμβο αντιτιθέμενων συμφερόντων, που εμπλέκουν την περιοχή και τον λαό της σε επικίνδυνους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς. Αυτή η πολιτική ευθύνεται για την εκτόξευση των τιμών ρεύματος, φυσικού αερίου και πετρελαίου για την εργατική – λαϊκή οικογένεια που επιδείνωσε περαιτέρω ο ιμπεριαλιστικός πόλεμος στην Ουκρανία. Αποτελούν δε εμπαιγμό οι ισχυρισμοί της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για ασφάλεια εφοδιασμού και μείωση του κόστους, όταν αυτοί οι σχεδιασμοί έχουν ως βασικό άξονα την «εξοικονόμηση Ενέργειας», δηλαδή κι άλλες περικοπές στις ανάγκες των λαϊκών οικογενειών για θέρμανση και ηλεκτρικό ρεύμα και νέες πολύμορφες ενισχύσεις στα μονοπώλια.

Στην απάντησή της προσπερνά επίσης την προστασία της υγείας του λαού και του περιβάλλοντος προς χάριν της κερδοφορίας των ομίλων, ενώ είναι επιστημονικά αποδεδειγμένες οι σοβαρές επιπτώσεις στο περιβάλλον με την έκλυση του μεθανίου, τη μόλυνση των θαλάσσιων υδάτων. Όλα αυτά σε συνδυασμό με την υπαρκτή πιθανότητα ενός βιομηχανικού ατυχήματος δημιουργούν τεράστιους κινδύνους για την ευρύτερη περιοχή, που είναι ήδη επιβαρυμένη και από την απαράδεκτη καύση σκουπιδιών για παραγωγή ηλεκτρενέργειας από την ΑΓΕΤ.

Οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα δεν πρέπει να δείξουν καμία εμπιστοσύνη στην ΕΕ και τα κόμματά της, να εναντιωθούν στον επικίνδυνο αντιλαϊκό σχεδιασμό τους να κατασκευαστεί πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης ΥΦΑ στον Βόλο και να οργανώσουν τον αγώνα τους, διεκδικώντας άμεση αξιοποίηση των εγχώριων ενεργειακών πηγών κόντρα στις δεσμεύσεις της ΕΕ, κατάργηση του Χρηματιστηρίου Ενέργειας, απόσυρση της χώρας από τις κυρώσεις προς τη Ρωσία που πληρώνει ο λαός και κατάργηση των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης και κάθε παλιού και νέου χαρατσιού σε βάρος του λαϊκού εισοδήματος.

Ακολουθούν τα κείμενα της ερώτησης της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ και της απάντησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής:

«Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης E-001818/2022 προς την Επιτροπή

Άρθρο 138 του Κανονισμού

Λευτέρης Νικολάου – Αλαβάνος

Θέμα: Αδειοδότηση έργου LNG στο Βόλο

Ο ιμπεριαλιστικός πόλεμος στην Ουκρανία επιτάχυνε ανακατατάξεις και ανταγωνιστικά σχέδια στον τομέα της Ενέργειας που προϋπήρχαν, όπως είναι η αδειοδότηση της πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου στον Βόλο.

Η σημερινή κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, όπως και οι προηγούμενες, ευθύνονται για τη μετατροπή του λιμανιού του Βόλου σε κόμβο ανταγωνιστικών συμφερόντων, καθώς και για την προώθηση της πολιτικής ελευθέρωσης στον τομέα της Ενέργειας, της πράσινης μετάβασης της ΕΕ και του χρηματιστηρίου Ενέργειας που βυθίζουν τα λαϊκά στρώματα στην ενεργειακή φτώχεια, τη στιγμή που κατασκευαστικοί όμιλοι δικτύων και υποδομών καθώς και Έλληνες εφοπλιστές αποκομίζουν τεράστια κέρδη, επιδοτήσεις και φοροαπαλλαγές.

Η εξέλιξη αυτή επιτείνει τους κινδύνους για τον λαό της περιοχής που βιώνει ήδη την ανασφάλεια από την εγκατάσταση αμερικανοΝΑΤΟικών βάσεων και υποδομών και τώρα μπαίνει στο μάτι του κυκλώνα και των ενεργειακών ανταγωνισμών.

Ερωτάται η Επιτροπή, πώς τοποθετείται:

1. Στο γεγονός ότι η εφαρμογή της στρατηγικής της ΕΕ για την πράσινη μετάβαση με εργαλείο το χρηματιστήριο Ενέργειας συνολικά εκτοξεύουν την ακρίβεια, διαιωνίζουν την ενεργειακή εξάρτηση;

2. Στο αίτημα συνδικάτων και μαζικών λαϊκών φορέων για κατάργηση των φόρων στα καύσιμα για τα εργατικά – λαϊκά νοικοκυριά;

3. Στο γεγονός ότι η εγκατάσταση του έργου LNG στον Βόλο θα βρίσκεται δίπλα σε ήδη περιβαλλοντικά επιβαρυμένη κατοικημένη περιοχή, εξαιτίας της ρυπογόνας καύσης σκουπιδιών RDF από τον όμιλο ΑΓΕΤ, προκαλώντας περαιτέρω σοβαρές επιπτώσεις στο περιβάλλον και τη δημόσια υγεία;

Απάντηση της κ. Simson εξ ονόματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία θα έχει ως αποτέλεσμα υψηλό μερίδιο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στο ευρωπαϊκό ενεργειακό σύστημα. Θα πρέπει να διασφαλιστεί η ασφάλεια του εφοδιασμού και να μειωθεί το συνολικό κόστος διά της στροφής σε άκρως ενοποιημένες αγορές Ενέργειας, αφού πρώτα χρησιμοποιηθούν οι φθηνότερες και Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Ο Οργανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη Συνεργασία των Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας (ACER) εκτίμησε ότι το μέσο ετήσιο κέρδος από την ενοποιημένη αγορά ηλεκτρικής ενέργειας για τους Ευρωπαίους καταναλωτές ανέρχεται επί του παρόντος σε περίπου 34 δισ. ευρώ ετησίως. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο κάλεσε την Επιτροπή να συνεχίσει ταχέως τις εργασίες για τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας -συμπεριλαμβανομένων των επιπτώσεων των τιμών του αερίου σε αυτήν.

Σύμφωνα με την οδηγία για τη φορολόγηση της Ενέργειας, τα κράτη-μέλη μπορούν να εφαρμόζουν ολικές ή μερικές απαλλαγές ή μειώσεις στο επίπεδο φορολόγησης της ηλεκτρικής ενέργειας, του φυσικού αερίου, του άνθρακα και των στερεών καυσίμων που χρησιμοποιούνται από τα νοικοκυριά.

Η Επιτροπή εξέδωσε την ανακοίνωση REPowerEU με στόχο την ταχεία μείωση της εξάρτησης της Ευρώπης από τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα μέσω της ταχείας προώθησης της πράσινης μετάβασης, ενώ στο παράρτημα 3 παρατίθεται κατάλογος πρόσθετων επενδύσεων ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος σε αέριο. Η ολοκλήρωση αυτών των έργων μαζί με περαιτέρω επενδύσεις στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και την ενεργειακή απόδοση θα επιτρέψουν στην Ευρώπη να αντικαταστήσει το ρωσικό αέριο. Ο τερματικός σταθμός ΥΦΑ Βόλου δεν αναφέρεται στο παράρτημα 3. Ωστόσο, θα μπορούσαν να εξεταστούν περαιτέρω περιορισμένες επενδύσεις σε αέριο με σαφή κριτήρια ασφάλειας του εφοδιασμού στο πλαίσιο της REPowerEU, εφόσον προταθούν από τα κράτη-μέλη. Ως εκ τούτου, για το συγκεκριμένο θέμα, η Επιτροπή προτείνει να επικοινωνεί απευθείας ο κ. βουλευτής με τις αρμόδιες αρχές στην Ελλάδα. Ωστόσο, κάθε ανάπτυξη υποδομών υπόκειται πάντοτε στη συμμόρφωση με ορισμένες περιβαλλοντικές κανονιστικές απαιτήσεις και, φυσικά, και σε δοκιμές αγοράς προκειμένου να αποδειχθεί η εμπορική τους βιωσιμότητα».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου