ΤΟΠΙΚΑ

Δόθηκε λύση για τον μαθητή με το πορτατίφ

δόθηκε-λύση-για-τον-μαθητή-με-το-πορτατ-854220

Την ίδια ώρα που το Υπουργείο Παιδείας επικαλείται κενό Νόμου και αρνείται τη χορήγηση του απαιτούμενου εξοπλισμού σε Βολιώτη μαθητή λυκείου με όραση 2%, προκειμένου να μπορεί να παρακολουθεί τα μαθήματά του, σαν από μηχανής θεός παρεμβαίνει η υπηρεσία «Πρόσβαση» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Η δομή έρχεται να προσφέρει μέσω του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ λύση στο πρόβλημα, που έχει προκύψει για τον 16χρονο τους τελευταίους έξι μήνες, οπότε και ο εξοπλισμός που είχε για να μπορεί να διαβάζει τέθηκε εκτός λειτουργίας, με αποτέλεσμα ο ίδιος να αναγκάζεται να πηγαίνει στο σχολείο με ένα… πορτατίφ παραμάσχαλα.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Ο 16χρονος αντιμετωπίζει πρόβλημα όρασης εκ γενετής, λόγω προωρότητας. Το πρόβλημα επιχειρήθηκε να αντιμετωπιστεί στην Αμερική, το μόνο ωστόσο που επιτεύχθηκε ήταν να αποκτήσει όραση μόλις 2%.

Το παιδί πήγε κανονικά στο δημόσιο σχολείο και στην α’ τάξη του δημοτικού, του χορηγήθηκαν μέσω του Υπουργείου Παιδείας δύο μηχανήματα, μέσω των οποίων διευκολύνθηκε η διαδικασία του μαθήματος. Ενας υπολογιστής με μεγέθυνση οθόνης και ένα μηχάνημα στο οποίο τοποθετείται το βιβλίο ή το τετράδιο και μεγεθύνονται προκειμένου να μπορεί να διαβάζει.

Εννέα χρόνια μετά τα μηχανήματα χάλασαν. Οι προσπάθειες του πατέρα προκειμένου να αντικατασταθούν τα μηχανήματα, τα οποία δεν επισκευάζονται, ούτε υπάρχουν ανταλλακτικά, απέτυχαν.

Επί έξι μήνες, ο 16χρονος, που μάλιστα είναι και αριστούχος μαθητής, στερείται έναν υπολογιστή με μεγέθυνση οθόνης και ένα μηχάνημα, στο οποίο τοποθετείται το βιβλίο ή το τετράδιο και μεγεθύνονται προκειμένου να μπορεί να διαβάζει.

Η «Πρόσβαση» του Π.Θ.

Το πρόβλημα, που ανέδειξε ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ, κινητοποίησε άμεσα τη δομή «Πρόσβαση» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Στέλεχος της δομής επικοινώνησε με τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, προκειμένου να έρθει σε επαφή με τον πατέρα του 16χρονου, ώστε να μπορέσει να του παρέχει υπό τη μορφή δανεισμού τον απαραίτητο εξοπλισμό.

Μάλιστα στην επίσημη επιστολή, που υπογράφει η αναπληρώτρια καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής – Αγωγής Κωφών και επιστημονική υπεύθυνη της «Πρόσβασης», Μάγδα Νικολαραΐζη, αναφέρονται τα εξής:

«Με λύπη μας πληροφορηθήκαμε τις δύσκολες συγκυρίες, που αντιμετωπίζει μαθητής της β’ τάξης του λυκείου στην περιοχή του Βόλου με προβλήματα όρασης.

Η «Πρόσβαση» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, η δομή υποστήριξης φοιτητών και φοιτητριών με αναπηρία και ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Πρόσβασης στην Τυπική και μη Τυπική Εκπαίδευση για Ατομα με Αισθητηριακές Αναπηρίες του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής, απηύθυνε ανοιχτή πρόσκληση την άνοιξη του 2022 σε όλα τα σχολεία του νομού Μαγνησίας μέσω των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο αυτής της πρόσκλησης καλέσαμε εκπαιδευτικούς και γονείς μαθητών ή μαθητριών με οπτικές αναπηρίες να συμμετέχουν σε εξατομικευμένες συναντήσεις, προκειμένου να ενημερωθούν και να εξοικειωθούν με τις διαθέσιμες λύσεις υποστηρικτικής τεχνολογίας που εξυπηρετούν τις ανάγκες τους και ενισχύουν την πρόσβαση των μαθητών και μαθητριών στο πλαίσιο της σχολικής τους καθημερινότητας. Επίσης, στο παρελθόν το Εργαστήριο Πρόσβασης στην Τυπική και μη Τυπική Εκπαίδευση για Ατομα με Αισθητηριακές Αναπηρίες του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής έχει διαθέσει προς δανεισμό εξοπλισμό σε μαθήτρια με οπτική αναπηρία, μέχρι να έρθει στο σχολείο ο κατάλληλος εξοπλισμός.

Με έναυσμα το πρόσφατο δημοσίευμα για τον μαθητή λυκείου με προβλήματα όρασης στην περιοχή του Βόλου, θα θέλαμε να απευθύνουμε εκ νέου το κάλεσμα για επικοινωνία με τη δομή της «Πρόσβασης», προκειμένου οι μαθητές και μαθήτριες των σχολείων του νομού Μαγνησίας να γνωρίσουν τις διαθέσιμες λύσεις υποστηρικτικής τεχνολογίας που εξυπηρετούν τις ανάγκες τους.

Ιδιαίτερα για τα άτομα με οπτική αναπηρία ή άτομα με κώφωση, βαρηκοΐα οι διαθέσιμες τεχνολογικές λύσεις διευκολύνουν σε μεγάλο βαθμό την πρόσβαση των ατόμων αυτών στη μαθησιακή διαδικασία, αλλά και βελτιώνουν την ποιότητα της καθημερινής ζωής τους.

Μπορείτε να δηλώσετε το ενδιαφέρον σας στην ακόλουθη φόρμα. Στη συνέχεια εμείς θα επικοινωνήσουμε μαζί σας για να κανονίσουμε μία συνάντηση: https://forms.gle/1dEwKuw3MKikysAGA.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας καθημερινά 09:00-15:00 τηλεφωνικά στα 24210 74345 και 74338 ή ηλεκτρονικά στην ηλεκτρονική διεύθυνση ταχυδρομείου [email protected], είτε μέσω της σελίδας μας στο Facebook».

«Δεν είναι μόνο το δικό μου παιδί»

Ανακουφισμένος ο πατέρας του 16χρονου για τη δυνατότητα εξεύρεσης προσωρινής λύσης παρεμβαίνει, προκειμένου να μη βρεθεί κανένα άλλο παιδί στη θέση του δικού του γιου.

«Υπάρχουν κι άλλα παιδιά, που ενδεχομένως να είναι στη θέση του δικού μου παιδιού. Θα πρέπει το πρόβλημα με το κενό νόμου, που επικαλείται το Υπουργείο Παιδείας, να αντιμετωπιστεί. Πρόκειται για το αυτονόητο. Να έχουν τα παιδιά μας τα απολύτως απαραίτητα για να μπορούν να παρακολουθούν το μάθημα», αναφέρει ο ίδιος στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου