ΤΟΠΙΚΑ

Συνωστισμός σε τάξεις δημοτικών σε Βόλο και Ν. Ιωνία

συνωστισμός-σε-τάξεις-δημοτικών-σε-βό-850507

Παράσταση διαμαρτυρίας του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, που ζητά 15 μαθητές ανά τμήμα

Η πρώτη ημέρα των μαθημάτων, μετά τους καθιερωμένους Αγιασμούς, έδειξε στην πράξη ότι το μέτρο της απόστασης στις αίθουσες διδασκαλίας σε πολυπληθή σχολεία του Βόλου και της Ν. Ιωνίας δεν μπορεί να τηρηθεί.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

«Από τους τρεις βασικούς κανόνες, της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας, της αποφυγής συνωστισμού στα διαλείμματα και της τήρησης των αποστάσεων, τηρούνται οι δύο πρώτοι. Δεν μπορεί να τηρηθεί η απόσταση σε μικρές αίθουσες με 25 μαθητές με ό,τι κινδύνους αυτό συνεπάγεται για την υγεία των ίδιων των μαθητών και των εκπαιδευτικών», τόνισε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Αποστόλης Μούσιος, στην πρώτη για τη νέα σχολική χρονιά κινητοποίηση των εκπαιδευτικών με το «καλημέρα» των μαθημάτων.

Εκπαιδευτικοί προχώρησαν σε παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας προκειμένου να ζητήσουν να αναληφθεί μέριμνα για το «σπάσιμο» των τμημάτων που αριθμούν από 20 μαθητές και πάνω.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, στα δημοτικά σχολεία του νομού θα λειτουργήσουν από το νέο σχολικό έτος 701 τμήματα. Από αυτά τα 553 (ποσοστό 78,88%) έχουν έως 20 μαθητές, τα 105 (ποσοστό 14,97%) έχουν 20, 21 και 22 μαθητές και 43 τμήματα (ποσοστό 6,13%) έχουν 23, 24 και 25 μαθητές.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στο πολεοδομικό συγκρότημα Βόλου – Ν. Ιωνίας. Στον Δήμο Βόλου λειτουργούν 447 τμήματα εκ των οποίων τα 321 έχουν λιγότερους από 20 μαθητές (ποσοστό 71,81%). Ωστόσο σε 90 τμήματα (ποσοστό 20,13%) ο αριθμός των μαθητών κυμαίνεται από 20 έως 22 ανά τμήμα και σε 36 τμήματα (ποσοστό 8,05%) ο αριθμός τους είναι από 23 έως 25 παιδιά.

«Υπάρχουν προβλήματα με την παραλαβή των υφασμάτινων μασκών που ακόμη δεν έχουν έρθει όπως επίσης και των παγουριών, ωστόσο μείζον ζήτημα είναι η τήρηση των αποστάσεων με τη μείωση των μαθητών ανά τμήμα ώστε να αποτραπεί η μετάδοση του κορονοϊού σε μεγάλο αριθμό μαθητών», σημείωσε ο κ. Μούσιος, ζητώντας να βρεθούν χώροι για να χωριστούν τα τμήματα, να γίνουν προσλήψεις αναπληρωτών για να τα στελεχώσουν και να είναι ασφαλείς τόσο οι μαθητές όσο και οι εκπαιδευτικοί.

Οπως ανέφερε ο ίδιος μπορούν να αξιοποιηθούν χώροι που αυτή τη στιγμή είναι διαθέσιμοι στα σχολεία και σε συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας και των κατά τόπους Δήμων να βρεθούν και επιπλέον για να συνεχιστεί ομαλά η εκπαιδευτική διαδικασία και να περιοριστεί ο κίνδυνος μετάδοσης του κορονοϊού.

Εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες βρίσκονται στις τάξεις

Ο μεγάλος αριθμός μαθητών ανά τμήμα φαίνεται να θέτει σε κίνδυνο την υγεία εκπαιδευτικών που αυτή τη στιγμή εξακολουθούν να βρίσκονται στις αίθουσες διδασκαλίας αν και ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Ηδη στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας έχουν υποβληθεί συνολικά 35 αιτήματα ειδικών αδειών από 15 αναπληρωτές και 20 μόνιμους εκπαιδευτικούς που θα πρέπει να αντικατασταθούν λόγω των προβλημάτων υγείας που αντιμετωπίζουν.

Μαζί με την κάλυψη των 35 αδειών θα πρέπει να προσληφθούν επιπλέον αναπληρωτές και για τα κενά που υπάρχουν και αφορούν σε 10 νηπιαγωγούς, 12 εκπαιδευτικούς για τα τμήματα ένταξης, δύο δασκάλους, δύο αγγλικών, δύο γυμναστές και δύο πληροφορικής ενώ ακόμη δεν έχουν στελεχωθεί οι τάξεις ΖΕΠ (ζώνη εκπαιδευτικής προτεραιότητας).

Αντιδράσεις για τις 3μηνες και 6μηνες συμβάσεις αναπληρωτών

Με την ίδια παράσταση διαμαρτυρίας εκπαιδευτικοί καταδίκασαν την τροπολογία που ψηφίστηκε προχθές το βράδυ στη Βουλή, σε νομοσχέδιο για την υγεία και η οποία προβλέπει δυνατότητα πρόσληψης αναπληρωτών με 3μηνες και 6μηνες συμβάσεις. «Το θεωρούμε απαράδεκτο. Δεν θα πρέπει να ελαστικοποιηθούν περαιτέρω οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών σε μια δύσκολη συγκυρία για τον τόπο μας. Θα πρέπει οι αναπληρωτές να έχουν τα ίδια δικαιώματα με τους μόνιμους και να προσλαμβάνονται μέχρι τέλος της σχολικής χρονιάς και σε περίπτωση που πάνε όλα καλά με τον κορονοϊό και λήξει ο συναγερμός τότε να αξιοποιηθούν για ενισχυτική διδασκαλία ή βραχυχρόνιες άδειες», σημείωσε ο κ. Μούσιος.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου