ΤΟΠΙΚΑ

Νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης στον Βόλο

νέο-σύστημα-ελεγχόμενης-στάθμευσης-σ-849507

Χωροθετείται στο νοητό τετράγωνο των οδών Φιλελλήνων- Μαγνήτων- Βασάνη- Παπαδιαμάντη

Σε επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της πόλης προχωρά ο Δήμος Βόλου, μέσω της χωροθέτησης του νέου δημοτικού συστήματος, η μελέτη του οποίου ολοκληρώθηκε και κατατίθεται προς έγκριση στο δημοτικό συμβούλιο. Μέσω του νέου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης αποτρέπεται μακροπρόθεσμα η κίνηση αυτοκινήτων και η στάθμευση στο κέντρο της πόλης, παράλληλα με την ενθάρρυνση της χρήσης μέσων μαζικής μεταφοράς και ποδηλάτων, ενώ ταυτόχρονα θα διευκολύνει όσους θέλουν να κινούνται για περιορισμένο χρονικό διάστημα στον κεντρικό ιστό.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Σύμφωνα με τη μελέτη, το νέο σύστημα χωροθετείται σε συνολικά 45 δρόμους στους οποίους καταγράφονται 1.008 θέσεις ΣΕΣ και 1.401 θέσεις στάθμευσης για μόνιμους κατοίκους. Σε αυτές τις 45 οδούς καταγράφονται επίσης 53 ειδικές θέσεις, 284 θέσεις για μοτοποδήλατα, 54 θέσεις ΑμεΑ και 35 για ταξί και 47 θέσεις φορτοεκφόρτωσης.

Πρόκειται για τις οδούς Ανθίμου Γαζή, Γ. Καρτάλη, Τάκη Οικονομάκη, 28ης Οκτωβρίου, Σωκράτους, Φιλελλήνων, Μαυροκορδάτου, Γαμβέτα, Ογλ, Κουμουνδούρου, Γκλαβάνη, Αγίου Νικολάου, Δον Δαλεζίου, Σπύρου Σπυρίδη, Αντωνοπούλου, Κουταρέλια, Παύλου Μελά, Ηπείρου, Κοραή, Χατζηαργύρη, Ροζού, Πλάτωνος, Αθανασίου Διάκου, Μεταμορφώσεως, 54ου Συντάγματος, Μουσέων, Ξενοφώντος, Μακρινίτσης, Βασσάνη, Σόλωνος, Θρακών, Ορφανοτροφείου, Παλαιστίνης, Αριστοτέλους, Σοφοκλέους, Ελ. Βενιζέλου (Ιωλκού), Κ. Καρτάλη, Κωνσταντά, Δημητριάδος, Ιάσονος, Ερμού, Ρήγα Φεραίου, Μαγνήτων, Θουκυδίδου και κάθετες οδοί που συμβάλλουν στη Δημητριάδος (τμήμα Φιλελλήνων και Περραιβού).

Επέκταση βόρεια, ανατολικά και δυτικά

Σύμφωνα με τη μελέτη το σύστημα επεκτείνεται τόσο χωρικά όσο και χρονικά. Οι θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης έως και σήμερα χωροθετούνται στο νοητό τετράγωνο που περικλείεται από τις οδούς Γκλαβάνη, Ανθίμου Γαζή, 54ου Συντάγματος και Αργοναυτών. Πλέον η επέκταση γίνεται τόσο προς ανατολικά μέχρι και τη Φιλελλήνων όσο και βόρεια μέχρι τη Μαγνήτων αλλά και δυτικά μέχρι τη Βασσάνη. Το νέο σύστημα δηλαδή θα λειτουργεί στο νοητό τετράγωνο που περικλείεται από τις οδούς Φιλελλήνων – Μαγνήτων – Κοραή- Κωνσταντά (θα κάνει ένα «Γ») – Βασσάνη – Παπαδιαμάντη και θα περιλαμβάνει επίσης το τμήμα Δημητριάδος – Περραιβού – Πολυμέρη – Φιλελλήνων.

Στάθμευση επί πληρωμή 9 π.μ. – 9 μ.μ.

Η χωρική επέκταση του συστήματος που το πάρκινγκ στον δρόμο θα είναι επί πληρωμή, δεν είναι η μοναδική. Επεκτείνεται και χρονικά. Σήμερα το Σ.Ε.Σ. ισχύει καθημερινά και τα Σάββατα από τις 9 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι και κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή και από τις 5 το απόγευμα έως τις 9 το βράδυ. Η νέα μελέτη προβλέπει λειτουργία του Σ.Ε.Σ. συνεχόμενα από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ και τα Σάββατα από τις 9 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα. Τις Κυριακές και αργίες η στάθμευση θα είναι ελεύθερη.

Επίσης ο μέγιστος χρόνος στάθμευσης θα αφορά στις τρεις ώρες αντί για δύο που ισχύει σήμερα, με το αντίτιμο να προσδιορίζεται σε επόμενη φάση, χωρίς όμως να ξεπερνά το ένα ευρώ την ώρα.

Νοικοκύρεμα μονών – ζυγών

Μέσω του νέου συστήματος θα επιχειρηθεί ευρύτερο «νοικοκύρεμα» των δρόμων όπου παρατηρούνται δυσλειτουργίες. Αυτό αφορά κυρίως στους δρόμους όπου ισχύει σύστημα στάθμευσης μονών – ζυγών για τους μονούς και ζυγούς μήνες αντίστοιχα, αλλά παρατηρείται στάθμευση και από τις δύο πλευρές των οδών και τους 12 μήνες τον χρόνο. Στο πλαίσιο αυτό καταργείται το σύστημα των μονών – ζυγών για τη στάθμευση στις οδούς Αγίου Νικολάου (-9 θέσεις δεξιά) και Δον Δαλεζίου (- 5 θέσεις αριστερά) όπως και σε τμήματα της Μαυροκορδάτου. Η στάθμευση θα επιτρέπεται μόνο από τη μία πλευρά της οδού και στην απέναντι θα δίνεται η δυνατότητα επέκτασης των πεζοδρομίων στο πλαίσιο της πολιτικής αστικής ανάπλασης της πόλης.

Παράλληλα καταργείται και η στάθμευσης στην Ερμού μεταξύ Μαυροκορδάτου και Γαμβέτα.

Περισσότερες θέσεις μοτοποδηλάτων και δωρεάν

Με το νέο σύστημα επίσης θα δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις στάθμευσης μοτοποδηλάτων προκειμένου να αποτρέπεται το πάρκινγκ τους πάνω σε πεζοδρόμια και πεζοδρόμους.

Νέες θέσεις δημιουργούνται στη Γαλλίας μεταξύ Κ. Καρτάλη και Τοπάλη, στην 28ης Οκτωβρίου μεταξύ Σπ. Σπυρίδη – Σκενδεράνη και Αντωνοπούλου – Λώρη, στην Πλάτωνος μεταξύ Χατζηαργύρη – Κοραή και στην Κωνσταντά σε δύο σημεία μεταξύ Αντωνοπούλου και Κ. Καρτάλη και μεταξύ Κ. Καρτάλη και Σπ. Σπυρίδη.

Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης με δύο σταθμούς

Το νέο σύστημα προβλέπει επίσης και την εγκατάσταση δύο σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Μέχρι σήμερα στον Βόλο υπάρχει μόνο ένας σταθμός στο ξενοδοχείο Ξενία, με την είσοδο όμως στην εποχή της ηλεκτροκίνησης ο Δήμος Βόλου προέβλεψε την εγκατάσταση δύο ακόμη, στην οδό Ξενοφώντος (μεταξύ Θρακών και Ορφανοτροφείου) και στο πάρκινγκ της Μπόρελ.

Μάλιστα το σύστημα θα είναι δυναμικό καθώς εφόσον κριθεί απαραίτητο υπάρχει η δυνατότητα χωροθέτησης επιπλέον σταθμών εντός του κεντρικού ιστού για την εξυπηρέτηση των οδηγών που διαθέτουν ηλεκτρικά οχήματα.

Καινοτομία με πράσινες και πορτοκαλί θέσεις

Οπως εξηγεί ο πολιτικός μηχανικός – συγκοινωνιολόγος και προϊστάμενος της Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας, Κωνσταντίνος Καραγιάννης, οι θέσεις του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στις 45 οδούς θα σημαίνονται με χρώματα. Οι θέσεις θα βαφτούν σε πράσινο χρώμα και θα προορίζονται για μόνιμους κατοίκους των περιοχών και όσες έχουν χρώμα πορτοκαλί θα προορίζονται για επισκέπτες.

Σε κάθε θέση θα τοποθετηθούν μαγνητικοί αισθητήρες προκειμένου σε επόμενη φάση να λειτουργήσει και το σύστημα έξυπνου ελέγχου της τήρησης του ΣΕΣ μέσω των νέων τεχνολογιών.

Όπως είναι γνωστό, οι θέσεις ΣΕΣ θα αποτυπωθούν σε σύστημα γεωγραφικών πληροφοριών το οποίο θα ελέγχεται μέσω ηλεκτρονικών συσκευών. Το εισιτήριο θα μπορεί να πληρώνεται on line μέσω εφαρμογής που θα είναι διαθέσιμη σε έξυπνες συσκευές, ενώ ηλεκτρονικά θα ελέγχονται και οι παραβάσεις οι οποίες θα βεβαιώνονται κατά τον ίδιο τρόπο.

Εργαλείο η μελέτη για το Δη.Σ.Ε.Σ.

Η μελέτη του νέου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης του Δήμου Βόλου εκπονήθηκε από την εταιρεία «VMC Τεχνική Ε.Ε.». Αντικείμενο της μελέτης ήταν η επιλογή της περιοχής και των λειτουργικών παραμέτρων εφαρμογής του νέου Δη.Σ.Ε.Σ. του Δήμου Βόλου, μέσω της αναλυτικής απογραφής των υφιστάμενων γεωμετρικών και κυκλοφοριακών χαρακτηριστικών και της εφαρμογής των αντίστοιχων προδιαγραφών στάθμευσης. Δημιουργήθηκαν βάσεις δεδομένων και τα αντίστοιχα υπόβαθρα σε περιβάλλον GIS, υπολογίστηκαν οι δείκτες χαρακτηριστικών στάθμευσης, η διακύμανση και η μέση διάρκεια της στάθμευσης, η συσσώρευση της στάθμευσης και οι δείκτες εναλλαγής. Αποτυπώθηκε η κατανομή της ζήτησης σε βραχεία, μέση και μακρά. Τέλος εκπονήθηκε το σχέδιο χωροθέτησης του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, με την περιοχή και τις κατηγορίες των θέσεων, τις ημέρες και ώρες λειτουργίας, με πίνακες και υπομνήματα για τις θέσεις επί πληρωμή, τις θέσεις των μονίμων κατοίκων και τις ειδικές θέσεις.

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη πρόκειται για ένα εργαλείο το οποίο η υπηρεσία επιζητούσε επί σειρά ετών. «Κάθε σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη οφείλει να διαχειρίζεται με τον καλύτερο τρόπο τον δημόσιο χώρο προς όφελος τόσο των πολιτών, όσο και των επισκεπτών. Η ανανέωση του ΣΕΣ σε συνεργασία με τη δημιουργία του πάρκινγκ της Φιλελλήνων, αφενός θα εξυπηρετεί τους δημότες που επιχειρούν να κινηθούν στο κέντρο για τις δουλειές τους για 2-3 ώρες, αφετέρου θα αποτρέψει μακροπρόθεσμα τη χρήση αυτοκινήτου στο κέντρο και θα ενθαρρύνει τη χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς και ποδηλάτων για την κίνηση των οποίων θα δημιουργηθούν νέοι ποδηλατόδρομοι, με το έργο να ξεκινά προς το τέλος του έτους», σημείωσε ο κ. Καραγιάννης.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου