ΤΟΠΙΚΑ

Τροχοπέδη αποτελεί η τηλεκπαίδευση για μεταπτυχιακούς φοιτητές στο Π.Θ.

τροχοπέδη-αποτελεί-η-τηλεκπαίδευση-γ-825869

Εμπόδια σε μεταπτυχιακούς φοιτητές του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας θέτει η τηλεκπαίδευση, με το ηλεκτρονικό σύστημα, που εφαρμόζεται στο τοπικό ακαδημαϊκό ίδρυμα, να αποτρέπει στην ουσία τον διάλογο και τις ερωταπαντήσεις με τους καθηγητές. Παράλληλα, λόγω των περιοριστικών μέτρων, φοιτητές δεν έχουν τη δυνατότητα για συνεντεύξεις και αυτοψίες. στον τομέα τους. Στα θετικά, κυρίως για τους εκτός Βόλου μεταπτυχιακούς, καταγράφονται η απαλλαγή από το βάρος των ενοικίων, καθώς και η δυνατότητα παρακολούθησης εξ αποστάσεως από τον χώρο εργασίας τους.

Στη δίνη των μέτρων προστασίας από τις επιπτώσεις της πανδημίας και οι μεταπτυχιακοί φοιτητές του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, καλούνται εκ των πραγμάτων να ανταπεξέλθουν στα δύσκολα.

Τα διαφορετικά δικαιώματα στα προγράμματα τηλεκπαίδευσης στα Πανεπιστήμια της χώρας θέτουν διαχωρισμούς μεταξύ των μεταπτυχιακών φοιτητών, με τους αντίστοιχους του τοπικού ακαδημαϊκού ιδρύματος να χαρακτηρίζουν ως δύσκολα λειτουργικό το ηλεκτρονικό του σύστημα.

Σε αντίθεση με άλλα Πανεπιστήμια της χώρας, το αντίστοιχο της Θεσσαλίας εφαρμόζει στην τηλεκπαίδευση το σύστημα MicrosoftTeams, το οποίο, σύμφωνα με μεταπτυχιακούς φοιτητές, αποτρέπει στην ουσία τον διάλογο με τους καθηγητές και τις ερωταπαντήσεις.

Στην οθόνη του ηλεκτρονικού υπολογιστή φαίνεται μόνο το πρόσωπο που μιλά, είτε καθηγητής, είτε φοιτητής, ακούγεται μόνο η δική του φωνή, με συνέπεια να μη γίνεται διάλογος, καθώς η κάμερα και το μικρόφωνο λειτουργούν μόνο για τον ομιλούντα, με τους υπόλοιπους να αδυνατούν να υποβάλουν ερωτήσεις και απορίες, αλλά και να καταθέσουν σκέψεις και απόψεις, σχετικά με το μάθημα.

Βάσει του ηλεκτρονικού συστήματος, που εφαρμόζεται στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, σε αντίθεση με το Εθνικό Καποδιστριακό Αθηνών και το Αριστοτέλειο Θεσσαλονίκης, όποιος φοιτητής θέλει να λάβει τον λόγο είτε για να ρωτήσει σχετικά με το μάθημα, είτε για να καταθέσει σκέψεις, ιδέες, ακόμη και απορίες, πατά το ειδικό κουμπί και εμφανίζεται στην οθόνη το ηλεκτρονικό «χεράκι», με τον καθηγητή να δίνει το «ελευθέρας», χωρίς, ωστόσο, να εμφανίζονται στον υπολογιστή όλοι οι υπόλοιποι συμμετέχοντες, με αρκετούς μεταπτυχιακούς φοιτητές να υποστηρίζουν ότι το σύστημα δεν είναι ιδιαίτερα λειτουργικό, καθώς αποτρέπει την τυπικά, μέσω του ηλεκτρονικού υπολογιστή, άμεση επικοινωνία.

Στο μεταξύ, ένας ακόμη αρνητικός παράγοντας στην εφαρμογή του συστήματος τηλεκπαίδευσης είναι το τεχνικό σκέλος, ειδικά για τις σχολές και τους τομείς, που έχουν αρκετές διπλωματικές εργασίες, όπως, ενδεικτικά αναφέρεται, η Πολυτεχνική.

Στην προκειμένη περίπτωση οι μεταπτυχιακοί φοιτητές δεν έχουν τη δυνατότητα της συνεχούς και άμεσης επικοινωνίας με τους καθηγητές, κυρίως, όμως, δεν μπορούν, λόγω των περιοριστικών μέτρων, να πάρουν τις απαιτούμενες συνεντεύξεις από επαγγελματίες του κλάδου, ο οποίος τους ενδιαφέρει και αφορά άμεσα σε εκείνους.

Επιπλέον, εκ των πραγμάτων αδυνατούν να κάνουν αυτοψίες, που είναι χρήσιμες και απαραίτητες για το μεταπτυχιακό τους, όπως και οι ατομικές τους εργασίες, που στην παρούσα τουλάχιστον συγκυρία είναι πρακτικά αδύνατον να γίνουν, όπως υποστηρίζουν.

Θετικά

Στη δεδομένα δύσκολη κατάσταση, που προκαλεί η πανδημία και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προκύπτουν και θετικά με τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης για τους μεταπτυχιακούς φοιτητές, στην προκειμένη περίπτωση του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, οι οποίοι διαμένουν και εργάζονται εκτός Βόλου.

Πρόκειται για φοιτητές, οι οποίοι απαλλάσσονται από το δυσβάστακτο, ιδιαίτερα την τρέχουσα χρονική περίοδο, κόστος του ενοικίου για στέγη στον Βόλο, με τις επιπτώσεις της πανδημίας να πλήττουν είτε τους ίδιους, είτε τις οικογένειές τους.

Με την εφαρμογή του συστήματος της τηλεκπαίδευσης, οι εκτός Βόλου φοιτήτριες και φοιτητές δεν είναι υποχρεωμένοι να μετακινούνται από τον τόπο μόνιμης διαμονής τους, όπως θα γινόταν στην περίπτωση κατά την οποία τα μεταπτυχιακά μαθήματα διεξάγονταν κανονικά διά ζώσης, με την παρουσία τους στην προκειμένη περίπτωση να είναι υποχρεωτική.

Επιπλέον, στα θετικά καταγράφεται και η δυνατότητα για τους εκτός Βόλουφοιτητές και φοιτήτριεςνα παρακολουθούν μέσω τηλεκπαίδευσης τα μαθήματα από τον χώρο εργασίας τους, χωρίς να χάνουν μεροκάματα, για όσους τουλάχιστον εργάζονται.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου