ΤΟΠΙΚΑ

Μαθητές εκτός ψηφιακών τάξεων επειδή τα τάμπλετ δόθηκαν σε εκπαιδευτικούς

μαθητές-εκτός-ψηφιακών-τάξεων-επειδή-823873

Σχολική μονάδα στη Μαγνησία πρωτοτύπησε αρνητικά – Μετ’ εμποδίων η δεύτερη ημέρα των τηλεμαθημάτων στον νομό

Εκτός ψηφιακών τάξεων βρέθηκε μονοψήφιος αριθμός μαθητών σχολικής μονάδας της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, επειδή από το σχολείο δεν τους δόθηκαν με τη μορφή δανεισμού τάμπλετ, που έχουν προμηθευτεί ήδη από την περασμένη άνοιξη, κατά την πρώτη φάση της καραντίνας, τα σχολεία. Ο διευθυντής του σχολείου πρωτοτύπησε αρνητικά δίδοντας τα τάμπλετ σε εκπαιδευτικούς του σχολείου προκειμένου να μπορέσουν να παραδώσουν μαθήματα, τα οποία όμως τρεις μαθητές δεν μπορούν να παρακολουθήσουν.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Οπως είναι γνωστό κατά την πρώτη φάση της πανδημίας και με την ανάγκη για τηλεκπαίδευση, τα σχολεία επιχορηγήθηκαν προκειμένου να αγοράσουν τάμπλετ και να τα παραχωρούν προσωρινά σε μαθητές, οι οικογένειες των οποίων δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για αγορά εξοπλισμού προκειμένου να μπορούν να παρακολουθούν μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης όποτε αυτό κριθεί αναγκαίο στο πλαίσιο των μέτρων για την ανάσχεση της πανδημίας.

Στο συγκεκριμένο σχολείο όμως τα τάμπλετ κατέληξαν στα χέρια εκπαιδευτικών που δεν διαθέτουν εξοπλισμό στο σπίτι τους, παρά το γεγονός ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τον εξοπλισμό που διαθέτει το ίδιο το σχολείο στις εγκαταστάσεις του.

Τρεις μαθητές αποκλείστηκαν κατ’ αυτόν τον τρόπο από τις ψηφιακές τάξεις.

Δεν είναι όμως οι μόνοι. Στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας υπάρχουν αναφορές ότι τουλάχιστον δέκα μαθητές έμειναν εκτός ψηφιακών τάξεων λόγω έλλειψης τάμπλετ ή σύνδεσης στο διαδίκτυο. Εκτιμάται όμως ότι το πρόβλημα είναι ακόμη πιο οξυμένο.

Συγκεκριμένα υπολογίζεται ότι τουλάχιστον δύο μαθητές σε κάθε σχεδόν σχολική μονάδα αποκλείονται από την τηλεκπαίδευση είτε λόγω έλλειψης εξοπλισμού, είτε λόγω απουσίας οικιακής σύνδεσης στο διαδίκτυο, είτε ακόμη επειδή μία οικογένεια είναι πολύτεκνη και χρειάζεται ταυτόχρονα περισσότερες των μία συσκευών.

Στον αντίποδα, σε ορισμένα σχολεία του νομού τάμπλετ παραμένουν αδιάθετα καθώς κανείς μαθητής δεν έχει δηλώσει ανάγκη να τα δανειστεί για να τα χρησιμοποιήσει για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης.

Δεν λείπουν ούτε οι περιπτώσεις γονέων μαθητών που διαμαρτύρονται ότι τα παιδιά τους «βγάζουν τα μάτια τους» στις οθόνες των κινητών για να κάνουν μάθημα, συσκευές όμως που είναι ακριβές και φαίνεται να κάλυψαν την ανάγκη για τάμπλετ ή λάπτοπ.

Μετ’ εμποδίων τα τηλεμαθήματα

Για δεύτερη ημέρα χθες δεν έλειψαν τα προβλήματα στην τηλεκπαίδευση που ισχύει υποχρεωτικά και για τα Γυμνάσια και Λύκεια και της Μαγνησίας, αν και δεν ήταν στην ίδια έκταση με την πρώτη ημέρα οπότε και η πλατφόρμα κατέρρευσε.

Τα προβλήματα στη Μαγνησία εμφανίστηκαν και πάλι περίπου στις 9:30 το πρωί οπότε και άρχισαν οι διαμαρτυρίες εκπαιδευτικών ότι το σύστημα τους «πετούσε» εκτός.

Σύμφωνα με τον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Χαράλαμπο Σταχτέα σε κάποια σχολεία τα τηλεμαθήματα ξεκίνησαν την πρώτη ώρα, σε κάποια άλλα τη δεύτερη ώρα λόγω προβλημάτων στην είσοδο στο σύστημα μέσω των συνδέσμων, ενώ σε κάποια σχολεία μολονότι ξεκίνησαν κανονικά υπήρξε πρόβλημα κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως παράδοσης του μαθήματος.

Βάσει ενημέρωσης από το Υπουργείο Παιδείας ούτε οι χθεσινές απουσίες θα χρεωθούν σε μαθητές που τυχόν δεν μπόρεσαν να συνδεθούν με το σύστημα και εκτιμάται ότι από σήμερα θα ομαλοποιηθεί η κατάσταση.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου