ΤΟΠΙΚΑ

Πρακτική σε ευρωπαϊκές επιχειρήσεις

πρακτική-σε-ευρωπαϊκές-επιχειρήσεις-82004

Για μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας στο πλαίσιο της δράσης ERASMUS +

Εργασιακή εμπειρία σε ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και μάλιστα πάνω στο αντικείμενο των σπουδών τους έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας. Το σχολείο συμμετέχει σε πρόγραμμα ERASMUS + μέσω του οποίου οι μαθητές μπορούν να πάρουν μία… γεύση από την αγορά εργασίας στο εξωτερικό, σε αντικείμενο της ειδικότητάς τους.

Η πρώτη ομάδα, αποτελούμενη από οκτώ μαθητές της ειδικότητας των τεχνικών αυτοκινήτου, ολοκλήρωσε ήδη με επιτυχία την πρακτική της άσκηση στη Σεβίλλη της Ισπανίας από 4 έως 24 Ιανουαρίου 2016.

Στη συγκεκριμένη ροή συμμετείχαν οι μαθητές: Νικόλαος Βαΐτσης, Νικόλαος Γκούρης, Βασίλειος Κόγιας, Πάντος – Κυριάκος Νίκου, Σταμάτης Πατσέας, Μιχαήλ Ρούσης, Κωνσταντίνος Στάμος και Αριάν Χότζα. Την αποστολή συνόδευσαν οι καθηγητές Μαρία Κολυμένου (φυσικός – υποδιευθύντρια) και Γεώργιος Ραχούτης (μηχανολόγος).

Η πόλη της Σεβίλλης είναι μια πόλη περίπου 700.000 κατοίκων και πρωτεύουσα του Ισπανικού νότου (Ανδαλουσία). Οι μαθητές εκπαιδεύτηκαν σε μεγάλες μονάδες συντήρησης – επισκευής και πώλησης αυτοκινήτων σε εταιρείες όπως η Fiat – Lancia – Alfa Romeo, Volkswagen – Audi και Chevrolet ενώ ένας μαθητής ζήτησε και τοποθετήθηκε σε μονάδα συντήρησης-επισκευής και πώλησης μοτοσικλετών των εταιρειών Suzuki – Honda – Ducati.

Η αποστολή ταξίδεψε από Αθήνα για Μάλαγα μέσω Κωνσταντινούπολης και έφτασε στη Σεβίλλη με τρένο το βράδυ της Δευτέρας 4 Ιανουαρίου 2016. Το ταξίδι ήταν κουραστικό αλλά και οι προσδοκίες μεγάλες. Την επόμενη μέρα οι μαθητές τοποθετήθηκαν στις εταιρείες οπότε έγινε και η πρώτη επαφή με τους εργοδότες και τους συναδέλφους τους για τις επόμενες τρεις εβδομάδες. Υπήρξε και το σχετικό άγχος από τη μεριά των μαθητών, «θα είμαι επαρκής στο επαγγελματικό κομμάτι των υποχρεώσεών μου;», «θα μπορώ να επικοινωνήσω με τον εκπαιδευτή μου και τους υπόλοιπους εργαζόμενους;», «θα προσαρμοστώ στις συνθήκες ζωής της Ισπανίας;». Δεν χρειάστηκε παραπάνω από μια μέρα για να απαντηθούν τα προηγούμενα ερωτήματα. Από το πρώτο μεσημέρι που επέστρεψαν οι μαθητές από τις επιχειρήσεις, ήταν εμφανώς πιο χαλαροί και με περισσότερη εμπιστοσύνη στον εαυτό τους. Στις συνεργαζόμενες εταιρείες, ο κάθε μαθητής είχε τον εκπαιδευτή του, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για την ανάθεση εργασιών και την επίβλεψη του εκπαιδευόμενου.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα των ίδιων των μαθητών: «οι άνθρωποι στις εταιρείες ήταν πολύ ευγενικοί και ζεστοί», «με βοηθούσαν να καταλάβω τι έπρεπε να κάνω», «έμαθα πολλά πράγματα, χρήσιμα για τη μελλοντική μου δουλειά», «θα ήθελα να το ξανακάνω!». Αλλά και οι εκπαιδευτές δεν είχαν να πουν παρά το καλύτερο: «οι μαθητές ήθελαν πάντα να μαθαίνουν και να βοηθούν», «σημείωσαν εντυπωσιακή πρόοδο», «προσαρμόστηκαν πολύ καλά στο εργασιακό περιβάλλον», «έδειξαν μεγάλη ικανότητα διεκπεραίωσης των υποχρεώσεών τους», «θα γίνουν εξαιρετικοί επαγγελματίες».

Εκτός από το εργασιακό κομμάτι βέβαια εξίσου σημαντικές ήταν και οι εμπειρίες διαβίωσης και πολιτιστικής επαφής με μια χώρα διαφορετική από την πατρίδα αλλά και με πολλά κοινά σημεία. Οι Ισπανοί, σαν μεσογειακός λαός, είναι εξαιρετικά φιλικοί, ομιλητικοί και θορυβώδεις. Η Σεβίλλη, από τις πιο όμορφες πόλεις της Ισπανίας. Επισκέφθηκαν το ανάκτορο των αφρικανών και χριστιανών ηγεμόνων της πόλης (Alcazar), τον μεγαλύτερο γοτθικό καθεδρικό ναό της Ευρώπης με το καμπαναριό-μιναρέ του (Giralda), το Μουσείο μοντέρνας τέχνης, την αρένα. Κάνανε βόλτα στο τεράστιο πάρκο Maria-Luisa και ακούσανε τους πλανόδιους μουσικούς στην Plaza Espana, περιηγήθηκαν στο ιστορικό κέντρο της πόλης και στις όχθες του Γκουανταλκιβίρ… Επισκέφθηκαν και τη γειτονική Κόρντομπα με τα ανάκτορα, τα όμορφα σοκάκια της και τον περίφημο καθεδρικό της, μετασχηματισμένο παλιό τζαμί, το μεγαλύτερο σε ευρωπαϊκή χώρα με αναρίθμητους κίονες στολισμένους με ασπροκόκκινα μάρμαρα.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου