ΤΟΠΙΚΑ

Η κρίση πλήττει και τις αλυσίδες

η-κρίση-πλήττει-και-τις-αλυσίδες-81912

Η κάμψη της αγοράς, που αγγίζει το 50% σε oρισμένες περιπτώσεις, η έλλειψη ρευστότητας και οι περικοπές μισθών και συντάξεων που έχουν μειώσει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, θέτουν ακόμη και μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου του Βόλου σε κρίση.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Αθηνά Τσιργή

Δεν είναι τυχαίο ότι το προηγούμενο διάστημα καταστήματα μεγάλων αλυσίδων έκλεισαν ή περιόρισαν τον αριθμό των δραστηριοτήτων τους, αφού διαπίστωσαν ότι δεν υπήρχε το αναμενόμενο καταναλωτικό ενδιαφέρον.

Μέρα με την ημέρα ερημώνει η εμπορική αγορά του Βόλου, ενώ πληθαίνουν οι πληροφορίες για επιχειρήσεις που κλυδωνίζονται εξαιτίας της κρίσης.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα των τελευταίων ημερών η υπαγωγή της αλυσίδας των καταστημάτων FOKAS στο άρθρο 99, που αν και σύμφωνα με τους υπεύθυνους της επιχείρησης δεν επηρεάζει την λειτουργία της αλυσίδας, ωστόσο υπάρχει έντονη ανησυχία από τους 32 εργαζόμενους του καταστήματος στο Βόλο, στους οποίους οφείλονται αποδοχές αφού τους καταβάλλεται μέρος των δεδουλευμένων τους.

«Ρολά κατέβασε» πριν από τρεις μήνες το κατάστημα γνωστής αλυσίδας MANGO στη γωνία Τοπάλη και Ερμού, στο οποίο κατάστημα εργάζονταν συνολικά 7 άτομα που απορροφήθηκαν από τον την αλυσίδα καταστημάτων FOKAS.

Επίσης η γνωστή αλυσίδα καταστημάτων VARDAS με αντρικά ρούχα, στο οποίο εργάζονταν συνολικά 4 άτομα, ανέστειλε τη λειτουργία της στην πόλη πριν από δύο περίπου χρόνια μετά από πολύχρονη παρουσία στην αγορά της πόλης.

Λουκέτο επίσης πριν από τρία και πλέον χρόνια έβαλε στο Βόλο η γερμανικών συμφερόντων αλυσίδα μάρκετ Aldi, αφήνοντας στο δρόμο 40 και πλέον εργαζόμενους, ενώ τα τελευταία δύο χρόνια επίσης έχουν αποχωρήσει από την πόλη αντιπροσωπείες αυτοκινήτων οι οποίες έχουν μεταφέρει την έδρα τους στη γειτονική Λάρισα.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου κ. Κώστα Τσέλιο, αυτή τη στιγμή η κατάσταση στην αγορά του Βόλου είναι τραγική και αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι έχουν αποχωρήσει αρκετές αλυσίδες καταστημάτων και άλλες περιορίζουν τις δραστηριότητές τους.

«Η οικονομική κρίση δεν άφησε ανεπηρέαστες ούτε τις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων στην πόλη μας, οι οποίες προκάλεσαν και αθέμιτο ανταγωνισμό απέναντι στις μικρές επιχειρήσεις .Δεν είμαστε απρόσωπα καταστήματα. Πρέπει να δούμε το κοινό συμφέρον εμπόρων και καταναλωτών.

Πολύ φοβάμαι ότι μετά τα Χριστούγεννα θα δούμε και άλλα λουκέτα στην κεντρική εμπορική αγορά, ενώ άγνωστος είναι ο αριθμός αυτών που θα κλείσουν στις περιφερειακές συνοικίες του Βόλου» υπογραμμίζει ο πρόεδρος του ΕΣΒΝ.

Λουκέτα και σε καταστήματα εστίασης

Τα πράγματα δεν είναι καλύτερα στο χώρο της εστίασης. Η γνωστή αλυσίδα καφέ Starbucks , που ήρθε στο Βόλο πριν από δέκα περίπου χρόνια, έκλεισε πριν από περίπου ένα χρόνο, αφήνοντας στο δρόμο περίπου 15 εργαζόμενους.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο Εστίασης και Διασκέδασης του Νομού Μαγνησίας κ. Απόστολο Αθανασό, η κατακόρυφη πτώση στους τζίρους πολλών επιχειρήσεων οδηγεί τους επιχειρηματίες σε δεύτερες και τρίτες σκέψεις αναστολής λειτουργίας, γι’ αυτό σε γενικές γραμμές στο χώρο της εστίασης η πτώση του τζίρου αγγίζει το 50%, ενώ παράλληλα εντείνουν τις προσφορές και τις εκπτώσεις στον χώρο προκειμένου να αναστρέψουν την πτώση των πωλήσεών τους.

Άνθρωποι του χώρου αναφέρουν ότι ορισμένα καταστήματα εστίασης στην παραλία του Βόλου βρίσκονται στα όριά τους και τονίζουν πως κάθε ημέρα που περνάει η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο δύσκολη. «Αυτή τη στιγμή η κατανάλωση υποχωρεί με ρυθμούς που ξεπερνάνε το 40%, ενώ υπάρχουν περιοχές του Βόλου, όπου η κάμψη αγγίζει το 50%. Οι δραστικές περικοπές στο κόστος λειτουργίας κρίνονται αναγκαίες για την επιβίωση, ανεξάρτητα από το μέγεθος και την οικονομική ευρωστία της κάθε επιχείρησης», υποστηρίζει ο κ. Αθανασός εκ μέρους του συλλόγου.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου