ΤΟΠΙΚΑ

Το 79% των εμπόρων του Βόλου δεν συμμετείχε στην Black Friday

το-79-των-εμπόρων-του-βόλου-δεν-συμμετεί-810121

Αναγκαίος ο ψηφιακός μετασχηματισμός για την αγορά, με δεδομένη την αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων

Ιδιαίτερα χαμηλό ήταν το ποσοστό συμμετοχής των εμπορικών επιχειρήσεων του Βόλου και της Μαγνησίας στην προωθητική ενέργεια Black Friday. Ερευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας σε δείγμα 500 επιχειρήσεων σε παραδοσιακές αγορές της χώρας, μεταξύ των οποίων και ο Βόλος, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το 79% των επιχειρήσεων δεν συμμετείχε, ποσοστό που αποδίδεται στο γεγονός ότι οι εμπορικές επιχειρήσεις ήταν κλειστές και μόνο ένα μικρό μέρος αυτών είχε τη δυνατότητα να προχωρεί σε διαδικτυακές πωλήσεις.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα από 16 Νοεμβρίου έως 25 Νοεμβρίου.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας Απόστολος Οντόπουλος επιβεβαιώνει τα συμπεράσματα της έρευνας, τονίζοντας ότι στον Βόλο το ποσοστό των επιχειρήσεων που έχουν προωθηθεί ψηφιακά ανέρχεται μόλις στο 15%. Ο ίδιος τονίζει ότι είναι ανάγκη πόροι ευρωπαϊκών προγραμμάτων να αξιοποιηθούν για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των καταστημάτων, καθώς η πανδημία έχει αναμφισβήτητα αυξήσει τις διαδικτυακές πωλήσεις.

Η έρευνα

Συγκεκριμένα, η έρευνα της ΕΣΕΕ αφορούσε στον ψηφιακό μετασχηματισμό και τη Black Friday και περιελάμβανε και τα παντοπωλεία και τα καταστήματα με είδη τροφίμων. Σύμφωνα με αυτή, μια στις τέσσερις επιχειρήσεις δεν πραγματοποίησε κάποια προωθητική ενέργεια, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η άποψη των επιχειρήσεων σε σχέση με την αξιοποίηση των πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και τη νέα προγραμματική περίοδο ΕΣΠΑ 2021-2027.

Φαίνεται ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός της επιχείρησης αποτελεί κυριότερη ανάγκη της εμπορικής επιχειρηματικότητας, καθώς οι περισσότερες από τις επιχειρήσεις (31%) θεωρούν ότι οι ευρωπαϊκοί πόροι θα πρέπει να κατευθυνθούν προς την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων. Ένα σημαντικό τμήμα των επιχειρήσεων (17%) θεωρεί πως τα κονδύλια θα πρέπει να υποβοηθήσουν τις συνέργειες και τις δικτυώσεις των επιχειρήσεων, την εκπαίδευση του προσωπικού στις νέες τεχνολογίες (17%) αλλά και τον πράσινο μετασχηματισμό των επιχειρήσεων (16%).

Η επίπτωση της πανδημίας

Μία από τις κυριότερες επιπτώσεις της πανδημίας είναι η αδιαμφισβήτητη ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου με τον κύκλο εργασιών του να αναμένεται να διπλασιαστεί σε 15 δισ. ευρώ για το 2020. Όμως, όπως διαφαίνεται, η μεγέθυνση του ηλεκτρονικού τζίρου δεν κατανέμεται ισόρροπα, καθώς αναμφίβολα οι μεγάλες αλυσίδες του λιανικού εμπορίου είναι εκείνες πως έχουν ευνοηθεί περισσότερο από την εντυπωσιακή αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων. Από την άλλη οι μικρότερες επιχειρήσεις φαίνεται πως καταγράφουν μια σημαντική υστέρηση σε σύγκριση με τις μεγαλύτερες. Οι επιχειρήσεις εμφανίζουν μικρή αύξηση στην δημιουργία e-shops μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας. Ωστόσο φαίνεται ότι έχουν αυξηθεί σημαντικά οι εναλλακτικοί τρόποι πώλησης όπως οι τηλεφωνικές παραγγελίες.

Οι λόγοι για αυτήν την επιχειρηματική επιλογή μπορεί να αναζητηθούν, αφενός στο βραχύ χρονικό διάστημα που μεσολάβησε μεταξύ των δύο ολικών περιορισμών (lockdown) και αφετέρου στην έλλειψη πόρων, τόσο οικονομικών όσο και ανθρωπίνων.

Σύμφωνα πάντοτε με τα αποτελέσματα της έρευνας, επτά στις δέκα επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου εκτός τροφίμων ήταν περισσότερο πρόθυμες να επενδύσουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό, δεδομένου ότι πρόκειται για επιχειρήσεις που εξωθήθηκαν σε αναγκαστικό κλείσιμο λόγω του lockdown.

Σχεδόν έξι από τις δέκα (59%) επιχειρήσεις που έχουν τη δυνατότητα πώλησης εκτός φυσικού καταστήματος κατέγραψαν αύξηση των πωλήσεων τους σε σχέση με πέρυσι.

Ωστόσο, από αυτές, το μεγαλύτερο μέρος σημείωσε ήπια αύξηση των πωλήσεων, γεγονός ενδεικτικό των πιέσεων που ασκούνται στα εισοδήματα εν μέσω της πανδημίας και της οικονομικής ύφεσης.

Εξάλλου, τρία στα τέσσερα (74%) καταστήματα είδαν την OnLine επισκεψιμότητά τους να αυξάνεται σε σχέση με το 2019, ενώ παραπάνω από τέσσερις στις δέκα (43%) επιχειρήσεις έχουν προβεί σε προωθητικές ενέργειες στο Facebook, ή σε διαφημίσεις σε άλλα sites κλπ.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου