ΤΟΠΙΚΑ

Επείγουσα ανάγκη για γραμματείς στο Ειρηνοδικείο Βόλου

επείγουσα-ανάγκη-για-γραμματείς-στο-ε-807516

Παρά την εργασία του προσωπικού πέραν του ωραρίου και τις υπεράνθρωπες προσπάθειες που καταβάλλονται, αδύνατη κατέστη πλέον η εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία της Γραμματείας του Ειρηνοδικείου Βόλου.

Στο Ειρηνοδικείο Βόλου συγχωνεύτηκαν τα Ειρηνοδικεία Μηλεών, Αργαλαστής και Ζαγοράς, μεταφέρθηκε η αρμοδιότητα της Εκούσιας Διαδικασίας και μεταξύ άλλων η εκδίκαση των υπερχρεωμένων και ωστόσο μέχρι σήμερα το δικαστήριο δεν έχει ενισχυθεί με κανένα γραμματέα, παρά τη φυγή των υπαλλήλων λόγω συνταξιοδοτήσεων.

Ο διευθύνων το Ειρηνοδικείο Βόλου Βασίλης Κουκόπουλος, Ειρηνοδίκης Α’, επανέρχεται στο θέμα της πλήρωσης των κενών οργανικών θέσεων, με νέο έγγραφό του στις 27 Ιουλίου προς το γενικό γραμματέα του υπουργείου δικαιοσύνης και τη γενική διεύθυνση διοίκησης δικαιοσύνης, για λόγους επείγουσας ανάγκης, το τρίτο στη σειρά -τα άλλα δύο εστάλησαν το Μάιο- καθώς μέχρι σήμερα η Υπηρεσία δεν έχει λάβει καμία απάντηση.

Στο Ειρηνοδικείο Βόλου αυτή τη στιγμή εκκρεμούν προς εκδίκαση 3.079 υποθέσεις, εκ των οποίων 2.240 αφορούν στο Νόμο Κατσέλη και από αυτές οι 1.000 πρέπει να συζητηθούν έως τις 19/8/18. Ο όγκος των πιστοποιητικών λόγω ύφεσης αυξήθηκε και το 2015 ενδεικτικά ανήλθαν στα 4.276. Με την έναρξη του δικαστικού έτους θα δικάζονται καθημερινά υποθέσεις και μάλιστα κάθε Δευτέρα και Τετάρτη θα γίνονται δύο συνεδριάσεις με μέσο όρο υποθέσεων κάθε εβδομάδα τις 100.

Ωστόσο, υπάρχει το παράδοξο το Δικαστήριο να έχει 10 Ειρηνοδίκες και μόλις εφτά γραμματείς από σύνολο δεκατριών οργανικών θέσεων. Ο κ. Κουκόπουλος ζητεί την άμεση κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων με οποιονδήποτε εφικτό τρόπο. Σε περίπτωση αδυναμίας άμεσης κάλυψης των κενών, επισημαίνει ότι είναι απολύτως αναγκαία, η απόσπαση στην υπηρεσία τουλάχιστον δύο δικαστικών υπαλλήλων από άλλες δικαστικές υπηρεσίες της περιφέρειας του Πρωτοδικείου Βόλου για όσο χρονικό διάστημα κριθεί αυτό απαραίτητο.

Εκτός των προαναφερόμενων, οι πρόσφατες αλλαγές στον ΚΠολΔ (Ν. 4335/2015) με την προτεραιότητα που δίνεται στην έγγραφη διαδικασία έναντι της προφορικής και την κατ’ αρχήν κατάργηση της εμμάρτυρης απόδειξης στο ακροατήριο, όπως αναφέρεται στο έγγραφο, επηρέασαν άμεσα τις εργασίες της Γραμματείας των Ειρηνοδικείων, αυξάνοντας τον φόρτο τους.

«Τα παραπάνω αν προσθέσουμε την έλλειψη αποτελεσματικής μηχανοργάνωσης, καθώς και το γεγονός ότι αποχώρησαν από την υπηρεσία λόγω συνταξιοδότησης κατά το τελευταίο εξάμηνο τρεις παλαιοί και εμπειρότατοι δικαστικοί υπάλληλοι διαμορφώνουν το τελευταίο χρονικό διάστημα μία πολύ δύσκολη κατάσταση και κατέστησαν πλέον αδύνατη την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία της Γραμματείας της Υπηρεσίας μας, παρά τις φιλότιμες και υπεράνθρωπες προσπάθειες που καταβάλλονται από το υπάρχον προσωπικό με εργασία και πέραν του ωραρίου λειτουργίας για την αντιμετώπιση του καθημερινού όγκου εργασιών» αναφέρει.

Ο ίδιος μεταξύ άλλων επισημαίνει ότι «η στελέχωση της υπηρεσίας όπως προβλέπεται από το Ν. 4346/2015 με το διορισμό τριών δικαστικών υπαλλήλων κατόπιν διαγωνισμού δεν πραγματοποιήθηκε μέχρι σήμερα, αφού ο διαγωνισμός δεν έχει ακόμη προκηρυχθεί. Τέλος, δεν έχει προχωρήσει η διαδικασία ειδικού τμήματος όπως προβλεπόταν από το ίδιο Νόμο για την αντιμετώπιση των υποθέσεων υπερχρεωμένων νοικοκυριών».

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου