ΤΟΠΙΚΑ

Απόφαση για οδικά έργα στη Ζαγορά

απόφαση-για-οδικά-έργα-στη-ζαγορά-803304

Με τις ψήφους των μειοψηφιών, χωρίς χρήματα για απαλλοτριώσεις στα δημοτικά ταμεία και με τεχνική υπηρεσία υποστελεχωμένη

Απόφαση για την κατασκευή νέου δρόμου στη συνοικία της Αγίας Παρασκευής στη Ζαγορά και για τη διαπλάτυνση του υφιστάμενου δημοτικού δρόμου στη συνοικία της Μεταμόρφωσης Σωτήρος, έλαβε το δημοτικό συμβούλιο Ζαγοράς – Μουρεσίου.

Η απόφαση λήφθηκε μολονότι ο δήμαρχος Παναγιώτης Κουτσάφτης ευθέως δήλωσε προς τους δημοτικούς συμβούλους ότι το δημοτικό ταμείο δεν έχει χρήματα για να πληρώσει τις απαιτούμενες απαλλοτριώσεις και ότι η τεχνική υπηρεσία αποτελείται από μόνο ένα άτομο και επομένως δεν θα μπορέσει να συντάξει την προμελέτη που απαιτείται.

Οι παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο της Ζαγοράς αποφασίστηκαν με τις ψήφους μόνο της αντιπολίτευσης, δηλαδή της μείζονος και της ελάσσονος μειοψηφίας, που συγκεντρώνουν και οι δύο μαζί 11 δημοτικούς συμβούλους, έναντι των 10 που στελεχώνουν την ομάδα της δημοτικής αρχής.

Την πρόταση κατέθεσαν οι δημοτικοί σύμβουλοι της ελάσσονος μειοψηφίας, Βασίλης Τσαπράζης και Τριαντάφυλλος Κουρελάς. Σύμφωνα με την πρόταση της ΛΑΣ «η κυκλοφορία της Εθνικής οδού Βόλου- Ζαγοράς αλλά και της επαρχιακής οδού Ζαγοράς- Πουρίου, στα τμήματα που διέρχονται εντός του οικισμού Ζαγοράς παρουσιάζουν σε ορισμένα σημεία μεγάλο κυκλοφοριακό φορτίο. Ένας από τους κύριους λόγους που δημιουργείται αυξημένο φορτίο είναι η αδυναμία κατασκευής θέσεων στάθμευσης των ιδιοκτησιών που βρίσκονται σε επαφή αλλά και πλησίον των δρόμων, όπως επίσης και της δυσκολίας που υπάρχει στην εξεύρεση θέσεων στάθμευσης των καταστημάτων συνάθροισης κοινού που υφίστανται παράλληλα του οδικού δικτύου.

Είτε λόγω του απότομου πρανούς, είτε λόγω πυκνοδομημένων τμημάτων σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει αδυναμία κατασκευής των απαραίτητων προσβάσεων σε όμορες ιδιοκτησίες του κεντρικού δρόμου της Ζαγοράς. Ο Δήμος οφείλει να συμβάλει στην εξεύρεση λύσεων τόσο για την αποσυμφόρηση του κεντρικού οδικού άξονα, όσο και για την εύκολη πρόσβαση των δημοτών στις ιδιοκτησίες τους».

Η πρόταση της Λαϊκής Συσπείρωσης αφορά σε δύο παρεμβάσεις, η μια στη συνοικία της Αγίας Παρασκευής και η δεύτερη στη συνοικία της Σωτήρας. Η παρέμβαση στη συνοικία της Αγίας Παρασκευής αφορά στη διάνοιξη νέας κοινοτικής οδού μήκους περίπου 115 μέτρων με τα συναφή τεχνικά έργα που τη συνοδεύουν. Η διαπλάτυνση αφορά δημοτικό δρόμο – χωμάτινο μονοπάτι, μέσου πλάτους 1,50 μ. και μήκους περίπου 42 μ. το οποίο ξεκινά από ασφαλτοστρωμένη δημοτική οδό και καταλήγει μπροστά ακριβώς από τον προαύλιο χώρο στου σχολείου της Σωτήρας.

«Για την διάνοιξη και διαπλάτυνση των συγκεκριμένων δρόμων επιτρέπεται να απαλλοτριωθούν αναγκαστικά υπέρ των Δήμων και Κοινοτήτων, για λόγους δημόσιας ωφελείας, αστικά ή αγροτικά ακίνητα ή να συσταθεί δουλεία εις βάρους τους. Ο Δήμος Ζαγοράς Μουρεσίου μπορεί να κινήσει τη διαδικασία της απαλλοτρίωσης ή ακόμη και τη σύσταση δουλειάς σε βάρος των ιδιοκτητών από τους οποίους θα διέλθει ή θα διαπλατυνθεί ο δρόμος. Στα περισσότερα ακίνητα, ήδη υπάρχει η σύμφωνη γνώμη των όμορων ιδιοκτητών καθώς ωφελούνται και οι ίδιοι ιδιοκτήτες από την διέλευση ή διαπλάτυνση των δρόμων και δεν θα απαιτηθεί χρόνος για τις νομικές διαδικασίες. Η εφαρμογή της διαδικασίας που προβλέπεται από τη Νομοθεσία θα κατοχυρώσει την δυνατότητα κατασκευής των δρόμων, ενώ η εφαρμογή της σύστασης δουλειάς σε βάρος των ακινήτων, θα απαιτήσει λιγότερα χρήματα και δεν θα μειώσει την αξία των οικοπέδων ούτε και την συνολική δόμησή τους», αναφέρει η ΛΑΣ.

Υπέρ της πρότασης τάχθηκε η μείζονα μειοψηφία, υποστηρίζοντας ότι οι τεχνικές παρεμβάσεις είναι απαραίτητες για την αποφόρτιση της κεντρικής οδικής αρτηρίας της κοινότητας Ζαγοράς.

Το θέμα εγκρίθηκε παρά τις επισημάνσεις του δημάρχου ο οποίος τόνισε ότι «ο Δήμος μας δεν έχει τις οικονομικές δυνατότητες για την καταβολή αποζημιώσεων για απαλλοτριώσεις, οι οποίες σε κάθε περίπτωση θα είναι και αυξημένες, αφού πρόκειται για εντός οικισμού ακίνητα. Θα πρέπει πρώτα να έχουν βρεθεί τα χρήματα και μετά να μιλήσουμε για το θέμα το οποίο θέτει η ελάσσονα μειοψηφία. Δυστυχώς χρήματα δεν υπάρχουν και δεν πρόκειται και κανείς να μας επιχορηγήσει. Επίσης, η Τεχνική μας Υπηρεσία, από την οποία μονίμως ζητάμε μελέτες, αποτελείται από ένα και μόνο υπάλληλο, ο οποίος δεν δύναται ν’ ανταπεξέλθει».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου