ΤΟΠΙΚΑ

Νέα παρέμβαση για τα υδατοδρόμια

νέα-παρέμβαση-για-τα-υδατοδρόμια-800997

Σε συνέχεια των τελευταίων εξελίξεων η εταιρεία Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε. Ηellenic Seaplanes προχωρά με μία αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης του δικτύου υδατοδρομίων στην Ελλάδα σήμερα ζητώντας να αποσαφηνιστούν τα θέματα που έχουν προκαλέσει αντιδράσεις και έχουν να κάνουν με το νομοσχέδιο που τέθηκε προς διαβούλευση και σύμφωνα με τους επενδυτές αποτρέπει την ιδιωτική πρωτοβουλία.

Η εταιρεία επίσης είναι κατηγορηματική ότι δεν επιθυμεί διενέξεις αλλά έχει την διάθεση συνεργασίας για την εξεύρεση ουσιαστικής λύσης -μήνυμα με αποδέκτη την κυβέρνηση- ώστε όπως λέει να διευκολυνθούν οι ιδιωτικές επενδύσεις στον τομέα των υδατοδρομίων και να δημιουργηθούν προϋποθέσεις για προσέλκυση και άλλων ιδιωτικών επενδύσεων.

«Η εταιρεία μας επιθυμεί να καταστήσει σαφές ότι η προσήλωση στην εφαρμογή του υφιστάμενου νόμου αποτελούσε και αποτελεί κύριο μέλημά της, κατά την κρίση της όμως είναι αδιανόητο τριάμισι (3,5) χρόνια μετά την δημοσίευση του σχετικού με την αδειοδότηση των υδατοδρομίων Νόμου να βγαίνει νέο σχέδιο νόμου και να ανατρέπονται όλες οι ιδιωτικές πρωτοβουλίες δημιουργώντας ένα αρνητικό κλίμα» σημειώνεται στην ανακοίνωση και παράλληλα γίνεται αναλυτική αναφορά στο σημερινό καθεστώς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέσει η εταιρεία η Ηellenic Seaplanes και οι θυγατρικές της τα τελευταία 3,5 χρόνια έχει εξασφαλίσει μέσα από διαγωνιστικές διαδικασίες τα δικαιώματα ιδιαίτερης χρήσης για την αδειοδότηση, κατασκευή και λειτουργία δεκαπέντε (15) υδατοδρομίων εντός Χερσαίας Ζώνης Λιμένων, ενώ βρίσκεται ήδη σε προχωρημένες συζητήσεις με πολλά άλλα Λιμενικά Ταμεία που προκρίνουν αυτή την λύση δημιουργίας υδατοδρομίου στον τόπο τους. Ολες οι αδειοδοτήσεις και οι μελέτες είναι στο όνομα του ομίλου εταιρειών της Hellenic Seaplanes όπου έγιναν και οι παραχωρήσεις. Συγκεκριμένα τα υδατοδρόμια Σκύρου, Αλόννησου, Σκοπέλου, Αμφιλοχία, Τήνου, Πάτμου, Θάσου, Σητείας, Αιδηψού, Καρύστου, Χαλκίδας, Κύμης, Χίου, Ψαρών και Οινουσσών.

Επίσης η κατασκευαστική εταιρεία ΕΛΙΚΑ ΑΤΕΕ εξασφάλισε μέσα από διαγωνιστικές διαδικασίες τα δικαιώματα ιδιαίτερης χρήσης για την αδειοδότηση, κατασκευή και λειτουργία ενός (1) υδατοδρομίου εντός Χερσαίας Ζώνης Λιμένα Νέων Μουδανιών.

Υπό την ομπρέλα του Δημοσίου εξάλλου η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με προγραμματικές συμβάσεις με τα λιμενικά ταμεία έχει ξεκινήσει την αδειοδοτική διαδικασία για 13 υδατοδρόμια. Συγκεκριμένα τα υδατοδρόμια Μήλου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Λέρου, Λειψών, Νάξου, Αμοργού, Ρόδου, Σύμης, Καστελόριζου, Καρπάθου και Χάλκης.

Το ΤΑΙΠΕΔ ως ο μέτοχος των οργανισμών λιμένων έχει ξεκινήσει την αδειοδοτική διαδικασία για 11 υδατοδρόμια. Συγκεκριμένα τα υδατοδρόμια της Κέρκυρας (έχει ολοκληρωθεί και έχει άδεια λειτουργίας από το 2014), Παξών, Ερεικούσσας, Οθωνών, Βόλου, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Λαυρίου, Ηρακλείου, Ραφήνας και Καβάλας.

Αυτόνομα επίσης τα Λιμενικά Ταμεία και τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία έχουν ξεκινήσει την αδειοδοτική διαδικασία για 12 υδατοδρόμια. Συγκεκριμένα για τα υδατοδρόμια Ζακύνθου, Καλαμάτας, Ρεθύμνου, Χερσονήσου, Χανίων, Σίφνου, Πόρου, Ιου, Κατάκολου, Αγίας Γαλήνης, Πρέβεζα και Πύλου.

Σύνολο, δηλαδή 52 υδατοδρόμια έχουν ξεκινήσει την αδειοδοτική διαδικασία σύμφωνα με τις παραχωρήσεις και αναθέσεις σε ιδιωτικά και δημόσια υδατοδρόμια που έχουν γίνει μέχρι σήμερα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν 7 αιτήσεις από την Hellenic Seaplanes για παραχωρήσεις σε λίμνες για δημιουργία υδατοδρομίων οι οποίες έχουν παγώσει λόγω νομοθετικού κενού.

«Είναι εμφανές ότι η Hellenic Seaplanes λειτούργησε σύμφωνα με το υπάρχων πλαίσιο της αδειοδότησης των υδατοδρομίων και προσπάθησε τα τελευταία 3,5 χρόνια το πλαίσιο να γίνει ευέλικτο και αποτελεσματικό ώστε οι επενδυτές να υλοποιήσουν τα επιχειρηματικά τους σχέδια και η ίδια η χώρα να κερδίσει τα μέγιστα οφέλη, μαθαίνοντας από τα λάθη του παρελθόντος…», τονίζει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Νικόλας Χαραλάμπους.

Συνεχίζοντας εξάλλου αναφέρει ότι «στόχος μας δεν είναι να δημιουργήσουμε εντυπώσεις ή εχθρικό κλίμα με τους φορείς που εμπλέκονται με την δημιουργία του δικτύου υδατοδρομίων αλλά να απλοποιήσουμε και να αποσαφηνίσουμε την διαδικασία έτσι ώστε να μην υπάρχει αμφιβολία για την επένδυση τόσο από την δική μας την εταιρεία αλλά και από άλλους επενδυτές, ότι η Ελλάδα είναι χώρα που προσελκύει τις επενδύσεις. Δεν επιθυμούμε διενέξεις και έχουμε την διάθεση συνεργασίας για την εξεύρεση ουσιαστικής λύσης ώστε να διευκολυνθούν οι ιδιωτικές επενδύσεις στον τομέα των υδατοδρομίων».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου