ΤΟΠΙΚΑ

Ανεπηρέαστες οι εξαγωγές στη Μαγνησία

ανεπηρέαστες-οι-εξαγωγές-στη-μαγνησί-797124

Η πανδημία αυξάνει τη ζήτηση προϊόντων, που βοηθούν στο ανοσοποιητικό, ενώ το επικείμενο Brexit ρεφάρει απώλειες

Ανεπηρέαστες από την πανδημία παραμένουν οι εξαγωγές τοπικών προϊόντων. Οπως προκύπτει από στατιστικά στοιχεία τόσο του Τελωνείου Βόλου, όσο και του Οργανισμού Λιμένος, η εξαγωγική δραστηριότητα δεν έχει μειωθεί και παραμένει σε καλά επίπεδα. Σύμφωνα με πληροφορίες, συντελούν το επικείμενο Brexit στο Ηνωμένο Βασίλειο, η ζήτηση συγκεκριμένων προϊόντων λόγω της πανδημίας και τα μεγάλα συμβόλαια. Ειδικά από τις αρχές Δεκεμβρίου έχουν γίνει πολλές παραγγελίες για Αγγλία από εταιρείες που προσπαθούν να σώσουν ό,τι μπορούν από τις επικείμενες επιβαρύνσεις εκτελωνισμού. Αντίθετα οι εισαγωγές παρουσιάζουν πτώση της τάξεως του 10%.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, το πρώτο 11μηνο του 2019 οι εισπράξεις στο Τελωνείο Βόλου για εισαγωγές προϊόντων ήταν αξίας περίπου 83 εκατομμυρίων ευρώ. Αντίστοιχα το πρώτο 11μηνο του 2020 οι εισπράξεις για εισαγωγές εμπορευμάτων ήταν αξίας 75 εκατομμυρίων ευρώ.

Οι απώλειες που παρατηρούνται αποδίδονται στο μειωμένο ενδιαφέρον ζήτησης λόγων των μέτρων για την πανδημία του κορονοϊού.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι εισπράξεις από εξαγωγές εμπορευμάτων, αν και δεν υπάρχουν στατιστικά στοιχεία, εκτιμάται ότι παραμένουν στα ίδια περίπου επίπεδα.

Τρεις είναι οι λόγοι που φέρονται να συγκρατούν τις εξαγωγές στην προ κορονοϊού εποχή. Οσον αφορά στις εξαγωγές μεγάλων εταιρειών, τα συμβόλαια που κλείνονται συνήθως έχουν διάρκεια ενός – δύο ετών. Ετσι εκτελούνται ακόμη παραγγελίες που είχαν κλειστεί πριν την έναρξη της πανδημίας, ενώ και οι εταιρείες δίνουν μάχη προκειμένου να μην έχουν απώλειες.

Ο δεύτερος λόγος είναι το επικείμενο Brexit και ο τρίτος η συγκυριακή ζήτηση σε συγκεκριμένα προϊόντα λόγω της πανδημίας, αν και γενικότερα το παγκόσμιο ενδιαφέρον που παρουσιάζεται για εισαγωγές είναι μειωμένο.

Οι εξαγωγές

Σε όλες τις χώρες φθάνουν τα τοπικά προϊόντα της Μαγνησίας. Τόσο τα εμπορεύματα μικρής αξίας, όσο και εκείνα μεγαλύτερης συγκεντρώνουν έντονο ενδιαφέρον. Τα τελευταία χρόνια σταθερή είναι η ανοδική τάση που παρουσιάζουν βιολογικά προϊόντα και τα αιθέρια έλαια, τα οποία ταξιδεύουν Αμερική, Καναδά, Αυστραλία, παντού στον κόσμο αλλά σε μικρές ποσότητες.

Τα στοιχεία του ΟΛΒ

Σύμφωνα και με τα στοιχεία του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, τα εμπορεύματα που διακινήθηκαν με κοντέινερ στο λιμάνι του Βόλου και που αφορούν τόσο στις εισαγωγές προϊόντων, όσο και στις εξαγωγές παραμένουν σταθερά στα ίδια επίπεδα.

Συγκεκριμένα, το πρώτο 10μηνο του 2020 ήταν βάρους 177.242 τόνων, ενώ το πρώτο 10μηνο του 2019 ήταν βάρους 179. 524 τόνων.

Αναλυτικά, τον Ιανουάριο του 2020 τα προϊόντα που διακινήθηκαν με κοντέινερ από το λιμάνι του Βόλου (εισαγωγές – εξαγωγές) ήταν βάρους 16.362 τόνων, ενώ τον Φεβρουάριο βάρους 15.614 τόνων, τον Μάρτιο 22.272 τόνων, τον Απρίλιο βάρους 17.040 τόνων, τον Μάιο βάρους 20.626 τόνων, τον Ιούνιο βάρους 12.256 τόνων, τον Ιούλιο βάρους 23.594 τόνων, τον Αύγουστο βάρους 16.650 τόνων, τον Σεπτέμβριο βάρους 13.214 τόνων και τον Οκτώβριο βάρους 19.614 τόνων.

Ζήτηση προϊόντων λόγω Brexit

Μέχρι 31 Δεκεμβρίου η προώθηση προϊόντων στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι ελεύθερη χωρίς να απαιτείται έλεγχος στα κατά τόπους Τελωνεία. Εντούτοις, από τη νέα χρονιά θα πρέπει να ακολουθείται τελωνειακή διαδικασία με διασάφηση στα χαρτιά των παραγγελιών. Σύμφωνα με πληροφορίες, σημαίνει πρακτικά ότι οι εταιρείες εισαγωγών του εξωτερικού θα επιβαρύνονται την αμοιβή εκτελωνιστή και επιπλέον το κόστος του χρόνου που θα συνεπάγεται ο έλεγχος των προϊόντων στα κατά τόπους Τελωνεία. Ετσι το ενδιαφέρον που παρουσιάζεται για προϊόντα της Ελλάδας προσπαθεί να καλύψει όλο αυτό το κόστος για όσο διάστημα είναι δυνατόν. Επίσης, λόγω της πανδημίας υπάρχει ιδιαίτερη ζήτηση για συγκεκριμένα προϊόντα.

«Οι παραγγελίες για εξαγωγές δεν έχουν μειωθεί, αντίθετα είμαστε σε καλό ρυθμό ανάπτυξης», είναι χαρακτηριστικά η επισήμανση του προέδρου αυτοκινητιστών εθνικών και διεθνών μεταφορών Μαγνησίας Ζήση Ντελόπουλου, που ρωτήθηκε για τον αντίκτυπο της πανδημίας στις μεταφορές προϊόντων.

«Αυτή τη στιγμή φεύγουν κομπόστες, ελιές, ροδάκινα, μήλα, γενικότερα φρούτα και οι φορτώσεις γίνονται σε καθημερινή βάση. Ακόμη, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και το βαμβάκι», προσθέτει.

Πολλές από τις παραγγελίες προορίζονται για Αγγλία.

«Το επικείμενο Brexit βοήθησε στην ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας. Επιπλέον, εν μέσω και της πανδημίας εμπορεύματα που βοηθούν στο ανοσοποιητικό όπως ακτινίδια και πορτοκάλια φεύγουν συνεχώς», σημειώνει.

Προβλήματα στους αυτοκινητιστές.

Το μείζον πρόβλημα για τους αυτοκινητιστές αυτήν την περίοδο είναι με τις μεταχρονολογημένες επιταγές και η παράταση που δόθηκε για την εξόφλησή τους κατά 75 μέρες για όσες επιχειρήσεις βρίσκονται σε αναστολή ή έχουν πληγεί από τον κορονοϊό.

«Το μέτρο μπλοκάρει όλους τους συνάδελφους αυτοκινητιστές, που πρέπει να καταβάλουν κανονικά τις υποχρεώσεις τους όπως ΦΠΑ, ΙΚΑ, καύσιμα, διόδια.

Ζητούμε ως μεταφορικές εταιρείες τη στήριξη της Πολιτείας. Να πάνε πίσω και οι δικές μας υποχρεώσεις λόγω του Covid-19 και της μη εισπραξιμότητας επιταγών, καθώς πολλοί συνάδελφοι βρίσκονται σε αδιέξοδο με τις υποχρεώσεις τους να τρέχουν, ενώ συνεχίζουν να εργάζονται κανονικά σε αντίξοες συνθήκες. Πέραν του φόβου του κορονοϊού που επηρεάζει τους εργαζόμενους υπάρχουν και οι καθυστερήσεις στα Τελωνεία που δουλεύουν με το μισό προσωπικό στις πύλες τους για τον έλεγχο των φορτίων στο πλαίσιο των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας», καταλήγει.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου