ΤΟΠΙΚΑ

Μικρότερο καλάθι της νοικοκυράς λόγω ΦΠΑ

μικρότερο-καλάθι-της-νοικοκυράς-λόγω-792798

Ιδιαίτερα ανησυχητική είναι η διαπίστωση ότι η ύφεση αδειάζει το καλάθι της νοικοκυράς, με φόντο την αύξηση του ΦΠΑ, και τη συνεπακόλουθη αύξηση στις τιμές των προϊόντων, η οποία μεταφράζεται σε μείωση πωλήσεων της τάξης του 10% περίπου, σε σύγκριση με παλαιότερα χρόνια. Με ανάλογη ανησυχία παρακολουθούν τις εξελίξεις επαγγελματίες της Μαγνησίας, λαμβάνοντας, παράλληλα, υπόψη τα στοιχεία έρευνας που διενεργήθηκε πρόσφατα σε πανελλήνια βάση, σύμφωνα με την οποία σημειώθηκε ραγδαία υποχώρηση του τζίρου των σούπερ μάρκετ, η οποία υπολογίζεται σε ποσοστό 8,8% στο διάστημα Ιανουάριος – Ιούνιος του 2016, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Περιορίζοντας την κατανάλωση σε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τα ελληνικά νοικοκυριά την βαθιά ύφεση που σημειώνεται στη χώρα και την συρρίκνωση των εισοδημάτων τους.

Το παραπάνω φαινόμενο είναι εμφανές σε όλες τις κατηγορίες των επαγγελματικών κλάδων, ενώ όπως αναφέρει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο Παυσανίας Γκάλιος, συνιδιοκτήτης τοπικού οπωροπαντοπωλείου, οι καταναλωτές συγκρίνουν τιμές πριν αγοράσουν το προϊόν της επιλογής τους, λαμβάνοντας υπόψη διαφορές 20 ή και 10 λεπτών ακόμη, διότι είναι σαφώς περιορισμένες οι οικονομικές τους δυνατότητες.

Παράλληλα ο ίδιος υπογραμμίζει ότι η αύξηση του ΦΠΑ είναι αναμφίβολα ένας βασικός λόγος που περιορίζει ακόμη περισσότερο την αγοραστική δύναμη των περισσότερων, με δεδομένη την οικονομική στενότητα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές. «Παλαιότερα αγόραζαν με μεγαλύτερη ευκολία επιπλέον είδη για το σπίτι, τα οποία μειώνουν σταδιακά και αγοράζουν μόνο τα αναγκαία για το καθημερινό τραπέζι» όπως επισημαίνει ο κ. Γκάλιος. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι ενώ παλαιότερα οι καταναλωτές αγόραζαν δύο ή και περισσότερα κιλά ντομάτες, σήμερα περιορίζονται στις ανάγκες του καθημερινού τραπεζιού και προμηθεύονται, κατά συνέπεια, μικρότερη ποσότητα σε φρούτα και λαχανικά.

Το πρόβλημα είναι εμφανές παράλληλα στα μάρκετ της Μαγνησίας, κατ’ αντιστοιχία με την υπόλοιπη Ελλάδα, με τους επαγγελματίες του κλάδου να εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους για το μέλλον. «Είναι ευδιάκριτη η μείωση στις καθημερινές πωλήσεις αλλά δεν γνωρίζω αν οφείλεται στο γεγονός ότι αυξήθηκε ο ΦΠΑ, είτε στο γεγονός ότι ο κόσμος δεν έχει χρήματα» υπογραμμίζει ο Πρόδρομος Χριστοφορίδης, ιδιοκτήτης κεντρικού μάρκετ του Βόλου.

Ο ίδιος επισημαίνει, παράλληλα, ότι είναι δύσκολο να γίνει αξιολόγηση των δεδομένων, τη συγκεκριμένη, τουλάχιστον, χρονική περίοδο, διότι δεν έχουν επιστρέψει ακόμη όλοι όσοι βρίσκονται σε διακοπές, γεγονός που συνεπάγεται λιγότερη κίνηση στα μάρκετ και τα καταστήματα γενικότερα.

«Ούτως ή άλλως υπάρχει μειωτική τάση, διότι τα χρήματα που διαθέτουν οι καταναλωτές είναι περιορισμένα, οπότε κατ’ ανάγκη προμηθεύονται λιγότερα είδη και περιορίζονται στα απολύτως αναγκαία» επισημαίνει ο κ. Χριστοφορίδης, ο οποίος τονίζει παράλληλα ότι όσοι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να διαθέσουν χρήματα για καλοκαιρινές διακοπές, έχουν ακόμη μεγαλύτερη δυσκολία να πραγματοποιήσουν αγορές πέρα από τα απολύτως απαραίτητα.

Ο προβληματισμός είναι κοινός για όλους τους επαγγελματίες, οι οποίοι προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τη δύσκολη κατάσταση, περιορίζοντας τα έξοδά τους. Η σκέψη του επερχόμενου χειμώνα εντείνει την ανησυχία των επαγγελματιών, οι οποίοι εκτιμούν ότι η αύξηση του ΦΠΑ σε περιόδους οικονομικής ύφεσης, δυσχεραίνει την κατάσταση και τα προβλήματα που ήδη υπάρχουν.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου