ΤΟΠΙΚΑ

Πεζοδρόμια για… στάθμευση

πεζοδρόμια-για-στάθμευση-781259

Σταθμευμένα αυτοκίνητα, μηχανάκια, ποδήλατα, στενά πεζοδρόμια, σπασμένες ολισθηρές πλάκες, απροσπέλαστα για καρότσια, γεμάτα ιδιοκατασκευές. Είναι η εικόνα που παρουσιάζουν τα πεζοδρόμια του Βόλου, με αποτέλεσμα να γίνονται απαγορευτικά για πεζούς…

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Βάσω Σαμακοβλ

Πρόσφατη έρευνα της Ενωσης Καταναλωτών Βόλου για τη βιώσιμη κινητικότητα στην πόλη κατέδειξε την προβληματική κατάσταση των πεζοδρομίων, τα οποία δεν είναι παρά ένας πραγματικός μπελάς για βάδισμα.

Το 67% των πολιτών μετακινείται πλέον σε μικρές αποστάσεις πάντα ή συχνά με τα πόδια από τη περιφέρεια προς το κέντρο. Εκεί που η κατάσταση δυσκολεύει ακόμη περισσότερο είναι με την κίνηση ατόμων ειδικών ομάδων.

Σε ερώτηση αν η κατάσταση των πεζοδρομίων επιτρέπει την άνετη κίνηση αναπήρων και γονέων με καρότσια και γενικά πόσο εύκολη είναι η πρόσβαση των πεζών στο κέντρο, οι πολίτες απάντησαν σε ποσοστό 61,5% πολύ δύσκολη, μάλλον δύσκολη το 31,33%, μάλλον εύκολη το 31,33% και πολύ εύκολη το 0,83%.

Το 93% θεωρεί δύσκολη τη μετακίνησή του με τα πόδια λόγω της κατάστασης των πεζοδρομίων. Αν βελτιωθεί η κατάσταση (άνετα πεζοδρόμια και πεζόδρομοι), τότε το 47, 83% απάντησε ότι θα μετακινείται με τα πόδια και μάλλον ναι το 27,17%.

Σχετικά με την πρόταση της Ενωσης Καταναλωτών Βόλου για πεζοδρόμηση της Αντωνοπούλου μέχρι την Αναλήψεως το 48,17% δήλωσε ότι συμφωνεί, μάλλον συμφωνεί το 21.83%, μάλλον διαφωνεί το 7% , διαφωνεί το 10,17% και δεν γνωρίζει το 10,83%.

Δημότες, στο πλαίσιο της έρευνας, κατέθεσαν τη γνώμη τους για τα κυριότερα προβλήματα των πεζοδρομίων και των πεζοδρόμων. Εγιναν 711 αυθόρμητες παρατηρήσεις και προτάσεις. Περιληπτικά αφορούσαν τα εξής θέματα (σε παρένθεση ο αριθμός των πολιτών που το πρότειναν): σταθμευμένα αυτοκίνητα, μηχανάκια, ποδήλατα (140), στενά πεζοδρόμια (74), με σπασμένες ολισθηρές πλάκες (88), με ανοιχτά φρεάτια, λακκούβες, κακοτεχνίες (64), απροσπέλαστα για καρότσια, χωρίς ράμπες πρόσβασης (41), γεμάτα τραπεζοκαθίσματα (39), ιδιοκατασκευές, ομπρέλες (9), εμπορεύματα διάφορα (24), ζαρντινιέρες (10), προεξοχές κατοικιών, σκαλιά, μπαλκόνια (12) και περίπτερα (6), διέλευση δίτροχων (12), δέντρα σε λάθος σημεία (26), κολώνες, πινακίδες (8), εμπόδια σε διαδρόμους τυφλών (3), άνισες κλίσεις σε νέες οικοδομές (8), φωτισμός (3).

Οι προτάσεις των δημοτών είναι να επεκταθούν οι πεζόδρομοι στο κέντρο (33), να φύγουν τα εμπόδια με αυστηρή αστυνόμευση (28), να ανακατασκευαστούν με ομοιόμορφη, αντιολισθητική πλακόστρωση (42), να τοποθετηθούν κάγκελα και πράσινο για προστασία από τα αυτοκίνητα (10), να συντηρούνται και να καθαρίζονται από βρωμιές και νεράντζια (32) και να υπάρχει τηλέφωνο και υπηρεσία στο Δήμο για επισκευή επικίνδυνων σημείων (3).

Από την πλευρά της η Ενωση Καταναλωτών σχετικά με τα προβλήματα των πεζοδρομίων και των πεζοδρόμων καταθέτει τις εξής προτάσεις:

Να γίνουν πεζοδρομήσεις σε δύο τουλάχιστον κάθετους και ένα οριζόντιο δρόμο που να συνδέουν τις κοντινές συνοικίες με το κέντρο. Να συνεχιστεί για όλους και παντού η επιχείρηση «ελεύθερα πεζοδρόμια» αφού πρώτα ο Δήμος, οι δημόσιες υπηρεσίες και το ΚΤΕΛ, αφαιρέσουν τα δικά τους εμπόδια, πινακίδες κλπ. Να επεκταθούν τα πεζοδρόμια μειώνοντας την άσφαλτο, και τοποθετώντας στην άκρη κάγκελα ή πράσινο για τη προστασία των πεζών, σύμφωνα με τη μελέτη για την Ιωλκού.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου