ΤΟΠΙΚΑ

Τα προβλήματα του κλάδου εστίασης

τα-προβλήματα-του-κλάδου-εστίασης-778115

Χθες το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε σύσκεψη υπό την Προεδρία του . Πρωθυπουργού στο Μέγαρο Μαξίμου με την παρουσία της Υπουργού Τουρισμού κ. Όλγας Κεφαλογιάννη, του Γεν. Γραμματέα του ΕΟΤ κ. Αναστασίου Λιάσκου και τους εμπλεκόμενους φορείς στον Τουρισμό με θέμα την προετοιμασία ενόψει της τουριστικής περιόδου.

Στη σύσκεψη ήταν παρόντες και εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών Επαγγελμάτων Ελλάδος (ΠΟΕΣΕΕ).

Σύμφωνα με ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα ο Σύλλογος Κέντρων Εστίασης και Διασκέδασης Νομού Μαγνησίας η Διοίκηση της Ομοσπονδίας μετέφερε την αγωνία των χιλιάδων επιχειρηματιών του Κλάδου για την παραμονή στον συντελεστή ΦΠΑ 23%. Ο κ. Πρωθυπουργός διαβεβαίωσε ότι τα αρμόδια Υπουργεία εργάζονται προς την κατεύθυνση της μείωσης του ΦΠΑ, θέμα το οποίο θα συζητηθεί με την τρόικα τον Ιούνιο.

Στον κ. Πρωθυπουργό, όπως τονίζεται στην ανακοίνωση του τοπικού Συλλόγου, παρεδόθη και σχετικός φάκελος με τις προτάσεις-θέσεις της Ομοσπονδίας που σχετίζονταν αμιγώς με το θέμα της αναβάθμισης της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος στη χώρα μας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση τα θέματα που τέθηκαν υπόψιν του Πρωθυπουργού είναι τα παρακάτω :

Α. Μείωση του Συντελεστή ΦΠΑ

Οι συνέπειες της οικονομικής κρίσης για τις επιχειρήσεις του κλάδου έχουν οξυνθεί δραματικά από την κατά 15 μονάδες αύξηση του ΦΠΑ (από 8% σε 23%). Με δεδομένο ότι o ΦΠΑ αποτελεί έναν εξ ορισμού άδικο και αντιπαραγωγικό φόρο, είναι απολύτως αναγκαία η άμεση μείωση του ΦΠΑ.

Ειδικά για το τουριστικό προϊόν, που εξ ορισμού περιλαμβάνει το κονδύλι της εστίασης, το ύψος του ΦΠΑ σε αυτά τα επίπεδα δημιουργεί συγκριτικό μειονέκτημα για το ελληνικό τουριστικό προϊόν, καθώς ειδικά στην περιοχή της Μεσογείου όλες οι ανταγωνίστριες προς την Ελλάδα χώρες στον τουρισμό έχουν ΦΠΑ αισθητά χαμηλότερο στην εστίαση. Στη Γαλλία ο ΦΠΑ της μαζικής εστίασης είναι 7%, στην Ιταλία 10%, στην Ισπανία 8%, στην Κύπρο 8%, όπως και στην Τουρκία.

Β. Ακτοπλοϊκές

Συγκοινωνίες

Σε οποιαδήποτε συζήτηση για την τουριστική ατζέντα στη χώρα μας βασική προτεραιότητα της Πολιτείας πρέπει να αποτελέσει η διασφάλιση, με μακροχρόνιο ορίζοντα, αξιόπιστης και βιώσιμης σύνδεσης της ηπειρωτικής με τη νησιωτική Ελλάδα, καθώς η ακτοπλοΐα συνιστά αφενός το βασικό μέσο μετακίνησης μαζικού τουρισμού προς τους τουριστικούς προορισμούς και αφετέρου τη μοναδική δυνατότητα πρόσβασης στους νησιωτικούς προορισμούς που στερούνται αεροπορικών υποδομών.

Γ. Ρύθμιση θεμάτων

Αιγιαλού

Παραχώρηση εκμετάλλευσης του Αιγιαλού μετά την νέα ΚΥΑ Δ10Β1053970/1672ΕΞ2013/29-3-2013, γίνεται αποκλειστικά κατόπιν δημοπρασίας για τις περιπτώσεις που θεωρείται ότι παρεμβάλλεται παλιός αιγιαλός μεταξύ της επιχείρησης και του κοινόχρηστου χώρου αιγιαλού.

Σε μία τουριστική οικονομία σαν την ελληνική, όπου ο φυσικός πλούτος αποτελεί εξ ορισμού μέρος του εθνικού τουριστικού προϊόντος, η ύπαρξη διατάξεων που περιορίζουν τη δυνατότητα δημοπράτησης, δημιουργώντας στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό, είναι προβληματική. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε διαδικασία δημοπράτησης μεταξύ δύο δημοπρατούμενων κοινόχρηστων χώρων πρέπει να υπάρχει ελεύθερος χώρος 100 μ. Αυτός ο περιορισμός, που πρέπει να αρθεί, έχει ως συνέπεια οι χώροι μπροστά από τις μισές επιχειρήσεις σε μια τουριστική περιοχή να μην μπορούν να δημοπρατηθούν ούτε εφόσον τηρούνται ειδικοί όροι προστασίας του περιβάλλοντος και ήπιας χρήσης, δημιουργώντας προϋποθέσεις στρέβλωσης του ανταγωνισμού.

Δ. Γαστρονομικός τουρισμός

Ενταξη στο ΕΣΠΑ

Η εξαίρεση του κλάδου από το πρόσφατο Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ έρχεται να απομακρύνει οποιαδήποτε ελπίδα επιβίωσης και αναθέρμανσης της επιχειρηματικής δραστηριότητας για ένα μεγάλο μέρος των επιχειρηματιών του κλάδου. Η ενίσχυση των επισιτιστικών επιχειρήσεων από τα κοινοτικά πλαίσια στήριξης έχει πρώτα και κύρια αναπτυξιακό χαρακτήρα και συνδέεται άμεσα με την ανάγκη εδραίωσης και ενίσχυσης του γαστρονομικού τουρισμού, ως αναπόσπαστο κομμάτι του εθνικού τουριστικού προϊόντος.

Ε. Ρύθμιση οφειλών

Οι οφειλές προς ΟΤΑ αποτελούν ένα σημαντικό βαρίδι για τις επιχειρήσεις του κλάδου. Τα χρέη των επιχειρήσεων του Κλάδου προς τους ΟΤΑ τα οποία έχουν συσσωρευτεί προέρχονται κυρίως από το ΑΔΙΚΟ χαράτσι του τέλους επί των ακαθαρίστων εσόδων, από την υψηλή τιμολόγηση εκ μέρους των Δήμων για την παραχώρηση χώρων τραπεζοκαθισμάτων (τέλη κατάληψης πεζοδρομίου και χρήσης κοινόχρηστων χώρων), η κεφαλαιοποίηση των οποίων μπορεί να αγγίξει μέχρι το 200% της αρχικής οφειλής

Είναι προτεραιότητα, η ρύθμιση των χρεών προς τους ΟΤΑ να αποτελεί ένα πάγιο σύστημα ρυθμίσεων ανοικτό σε μια βάση ρεαλισμού η οποία θα βοηθήσει και στη βιωσιμότητα των χιλιάδων επαγγελματιών του Κλάδου, αλλά και θα προσδώσει έσοδα στο Κράτος.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου