Το πλαίσιο που εκτιμά ότι διασφαλίζει ασφαλή επιστροφή των μαθητών
Το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ζητεί με ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Μαγνησίας, εφόσον εξασφαλιστεί με κάθε τρόπο η ασφάλεια τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών. Όπως επισημαίνει, το άνοιγμα αυτό είναι δυνατόν να καταστεί ασφαλές μόνο μετά από τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, την πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικού προσωπικού, τη συμπληρωματική χρηματοδότηση των δήμων, προκειμένου να προσλάβουν επιπλέον προσωπικό καθαριότητας, τη διενέργεια δωρεάν και επαναλαμβανόμενων τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές και τον όσο το δυνατόν ταχύτερο εμβολιασμό των εκπαιδευτικών.
Παράλληλα, τονίζει πως σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, το άνοιγμα των σχολείων κινδυνεύει να μετατραπεί σε εγχείρημα άκρως επικίνδυνο για την υγεία τόσο των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας όσο και των οικογενειών τους.
Ακόμη, κάνει λόγο για την τηλεαξιολόγηση, αναφέροντας πως «το υπουργείο, στην προσπάθειά του να διαμορφώσει την ψευδαίσθηση μίας κάποιας «κανονικότητας», παλινωδεί και επιδεικνύει πρωτοφανή έλλειψη σοβαρότητας. Ενώ το προηγούμενο σχολικό έτος η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ δήλωνε ότι «η τηλεκπαίδευση χρησιμοποιείται μόνο για να διατηρείται η επαφή των μαθητών με το σχολείο» και παρά την κοινή διαπίστωση ότι η ΕξΑΕ δεν μπορεί να θεωρηθεί επαρκής μαθησιακή διαδικασία, παρά τους μαθητές που έχουν αποκλειστεί από την ΕξΑΕ, παρά τα κενά που μέχρι σήμερα δεν έχουν καλυφθεί από το ΥΠΑΙΘ και παρά την ψυχική και παιδαγωγική εξουθένωση των μαθητών, το ΥΠΑΙΘ, μετά και την απαράδεκτη οδηγία για καταχώριση απουσιών στους μη συμμετέχοντες μαθητές, εκδίδει στις 19 Δεκεμβρίου 2020 την υπ’αρ. 167603/ΓΔ4 εγκύκλιο, περί «τηλεαξιολόγησης» των μαθητών, η οποία διατηρεί ως βασική παράμετρο τις γραπτές δοκιμασίες (διαγωνίσματα).
Και όλα αυτά, ενώ η προαναγγελθείσα επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην τηλεκπαίδευση βρίσκεται ακόμη στη φάση της κατάρτισης μητρώου επιμορφωτών και της υποβολής αιτήσεων των καθηγητών που επιθυμούν να επιμορφωθούν. Με δεδομένες, τις προαναφερόμενες συνθήκες, η ΕΛΜΕ Μαγνησίας θεωρεί ότι η τηλεαξιολόγηση στην παρούσα φάση δεν είναι ούτε δίκαιη, ούτε εφικτή για το σύνολο των μαθητών και ότι παιδαγωγικά ορθό και σώφρον είναι η αξιολόγηση να πραγματοποιηθεί διά ζώσης, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν».