ΤΟΠΙΚΑ

Συνέχεια στην αντιπαράθεση Ξηρακιά – Μακρή

συνέχεια-στην-αντιπαράθεση-ξηρακιά-726333

Σε απάντησή του σχετικά με τους ισχυρισμούς της επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας στο Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου κ.Ζέττας Μακρή για το έργο αναβάθμισης του πληροφοριακού συστήματος του Δήμου, ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών και Προγραμματισμού, Βιώσιμης Ανάπτυξης και Νέων Τεχνολογιών κ.Ηλίας Ξηρακιάς επισημαίνει τα ακόλουθα:

«Η δημόσια πρόσκληση – ερώτηση της κ. Z. Μακρή να ενημερώσουμε το Δημοτικό Συμβούλιο και τους πολίτες σχετικά με τη διαδικασία που ακολουθήθηκε για την αναβάθμιση του πληροφοριακού συστήματος του Δήμου, είναι πραγματικά ευπρόσδεκτη, αφού μας δίνει την ευκαιρία να προβάλουμε τις προσπάθειες της σημερινής Δημοτικής Αρχής να επανεξετάσει και να μειώσει το κόστος λειτουργίας του Δήμου, με παράλληλη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων Υπηρεσιών.

Η αναγκαιότητα ενός μεγάλου Δήμου, αλλά και κάθε οργανισμού ή επιχείρησης, να διαθέτει ένα σύγχρονο πληροφοριακό σύστημα είναι σήμερα αυτονόητα επιτακτική.

Ο Δήμος Βόλου υποστηριζόταν την τελευταία 10ετία, από τότε που ξεκίνησε με τη μηχανοργάνωση ορισμένων υπηρεσιών του, από ένα εξελισσόμενο πληροφοριακό σύστημα, με ετήσιο κόστος 65.000 €, ενώ κατά την πρόσφατη ενοποίησή του πλήρωσε επιπλέον 130.000 € για τη μετάπτωση (μεταφορά) όλων των στοιχείων και αρχείων των πρώην Δήμων στον ενιαίο πλέον Δήμο.

Μετά από δύο χρόνια λειτουργίας του ενιαίου Δήμου Βόλου και τη συστηματική προσπάθεια νοικοκυρέματος των οικονομικών του, ξεκινήσαμε τον τρίτο ετήσιο προϋπολογισμό με την επισήμανση ότι θα είναι η απαρχή για ένα προϋπολογισμό μηδενικής βάσης. Με επανεξέταση, δηλαδή, όλων των δαπανών και επανασχεδιασμό, όπου απαιτείται, του τρόπου λειτουργίας και οργάνωσης των Υπηρεσιών του Δήμου, με στόχο τη μείωση του κόστους και την αναβάθμιση των Υπηρεσιών.

Ετσι, συμπεριλήφθηκε στο ετήσιο πρόγραμμα του 2013 η αναβάθμιση του πληροφοριακού συστήματος του Δήμου, με πρόβλεψη διάθεσης πίστωσης 60.000 €. Συγκροτήθηκε για το λόγο αυτό πολυμελής ομάδα υπαλλήλων από πολλές Δ/νσεις, προκειμένου να συντάξουν τη μελέτη των αναγκών του Δήμου και την προκήρυξη διαγωνισμού μεταξύ των τριών εταιριών που διαθέτουν στην αγορά πληροφοριακά συστήματα για τους Δήμους της χώρας.

Στην πορεία, μετά από έρευνα της αγοράς, διαπιστώθηκε ότι δεν απαιτούνταν νέα δαπάνη για την αγορά πληροφοριακού προγράμματος, διότι και οι τρεις εταιρίες θεωρούσαν τον ενιαίο Δήμο Βόλου ως παλαιό «πελάτη» τους, λόγω της συνένωσης, αφού η μία είχε στο πελατολόγιό της τον πρώην Δήμο Ν. Αγχιάλου, η άλλη τον πρώην Δήμο Νέας Ιωνίας και η τρίτη ήταν ήδη εγκατεστημένη στο πρώην Δήμο Βόλου.

Ετσι αποφασίσθηκε ο διαγωνισμός προμήθειας και υποστήριξης λογισμικού να μεταβληθεί σε διαγωνισμό ετήσιας υποστήριξης του Δήμου, ακολουθώντας όμως τις διαδικασίες αξιολόγησης ενός κανονικού διαγωνισμού όπως είχαν δρομολογηθεί.

Επειδή όμως η συνολική δαπάνη θα ήταν πλέον κάτω των είκοσι χιλιάδων (20.000) (όριο της απευθείας ανάθεσης), για να κερδηθεί χρόνος αποφασίσθηκε να συνεχισθεί κανονικά ο διαγωνισμός και η επιλογή για ανάθεση να γίνει όπως αρχικά είχε προγραμματισθεί, δηλαδή με αξιολόγηση των πληροφοριακών συστημάτων, από τη 10μελή επιτροπή, με ανάδειξη της συμφερότερης προσφοράς (συνδυασμός βαθμολογίας και οικονομικής προσφοράς).

Ετσι οι τρεις εταιρίες κλήθηκαν, παρουσίασαν τα πληροφοριακά τους συστήματα ενώπιον των Υπηρεσιών και της διυπηρεσιακής ομάδας αξιολόγησης και κατέθεσαν τις οικονομικές τους προσφορές. Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης της ομάδας των υπηρεσιακών στελεχών έγινε απολύτως σεβαστό από το τμήμα Προμηθειών και εμένα, ως αρμόδιο Αντιδήμαρχο.

Με την απολύτως διαφανή, νόμιμη και συμφέρουσα για το Δήμο διαδικασία που ακολουθήθηκε, ο Δήμος Βόλου αποκτά σήμερα ένα νέο πληροφοριακό σύστημα, με ετήσιο κόστος υποστήριξης υποτριπλάσιο του προηγούμενου, ήτοι 20.000€ ετησίως.

Δεν μας επιτρέπεται θα αναφερθούμε σε λεπτομέρειες που αφορούν την αξιολόγηση, η οποία έγινε με απολύτως αντικειμενικά κριτήρια, διότι θα παραβιάζαμε κανόνες δεοντολογίας και ανταγωνισμού μεταξύ των εταιριών. Θα περιοριστούμε απλώς να επισημάνουμε στην κ. Μακρή ότι κι εμείς είμαστε σύμφωνοι με τη στήριξη της «τοπικής επιχειρηματικότητας» -και κατά το δυνατόν το κάνουμε πράξη- , αλλά πάνω και από την τοπική επιχειρηματικότητα υπάρχει η νομιμότητα, το συμφέρον του Δήμου και το ευρύτερο δημόσιο συμφέρον, τα οποία, όπως έχουμε αποδείξει, σε καμία περίπτωση και στο όνομα καμίας σκοπιμότητας δεν είμαστε διατεθειμένοι να παραβιάσουμε. Σε κάθε περίπτωση, τα στοιχεία της αξιολόγησης και των πρακτικών που έχουν συνταχθεί είναι στη διάθεση της κ. Μακρή και όσων έχουν έννομο συμφέρον και επιθυμούν να ενημερωθούν».

Απάντηση Ζ. Μακρή

Στην απάντησή της η κ. Μακρή επιμένει στις καταγγελίες της, καθώς όπως σημειώνει η τρίτη από τις εταιρίες που μπορούσαν να λάβουν μέρος στο διαγωνισμό ειδοποιήθηκε, μία ώρα μετά τη λήξη του χρόνου κατάθεσης των προσφορών.

Ειδικότερα η απάντηση της κ. Μακρή στους ισχυρισμούς του κ. Ξηρακιά, έχει ως εξής:

«Επιμένει ο κ. Ξηρακιάς να μιλά για προκήρυξη διαγωνισμού, όταν στην έγγραφη πρόσκληση, που απηύθυνε στις τρεις εταιρίες κάνει αναφορά σε απευθείας ανάθεση και, συγκεκριμένα, γράφει επί λέξει: «Η ανάθεση του έργου θα πραγματοποιηθεί με απευθείας ανάθεση μετά από διενέργεια έρευνας αγοράς από την αρμόδια επιτροπή του δήμου την οποία θα συνδράμει ειδική γνωμοδοτική επιτροπή και με κριτήριο κατακύρωσης την τεχνικό – οικονομικά συμφερότερη προσφορά».

Απευθείας ανάθεση, όταν το αρχικό ποσό ξεπερνούσε τα 20.000 ευρώ, όπως ο κ. Ξηρακιάς παραδέχεται στην απάντησή του.
Ενδεχομένως, να ήταν απαραίτητες οι αλλαγές, ακόμη και η διαφοροποίηση του τρόπου αξιολόγησης. Δεν αντιλαμβάνομαι, όμως, γιατί οι δύο ενδιαφερόμενες εταιρίες ειδοποιούνται την 23η-4-2013 για την κατάθεση συμπληρωματικής προσφοράς μέχρι την επόμενη μέρα, 24-4-2013 στις δύο το μεσημέρι, ενώ η τρίτη εταιρία ειδοποιήθηκε για τον ίδιο σκοπό στις 24-4-2013 στις τρεις το μεσημέρι, δηλ., μία ώρα μετά την λήξη του χρόνου κατάθεσης των προσφορών.
Επιπλέον, καμία διαβεβαίωση ή εξήγηση δεν έδωσε ο αντιδήμαρχος για το έγγραφο που του απέστειλαν οι υπάλληλοι του δήμου, με το οποίο και εξέφραζαν φόβο για απώλεια στοιχείων από το ληξιαρχείο ή το δημοτολόγιο! Να του θυμίσω ότι εγώ, η ίδια, όταν κατέθεσα ηλεκτρονικά ερώτηση στις 24 / 5/ 2013, ειδοποιήθηκα στις 27/5/2013 από εργαζομένους στα πρακτικά του δήμου Βόλου να την αποστείλω με φαξ, γιατί είχαν χαθεί όλα τα ηλεκτρονικά μηνύματα, λόγω αλλαγής των προγραμμάτων τους. Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι σήμερα έγινα αποδέκτρια καταγγελιών από κατοίκους της δημοτικής ενότητας Αρτέμιδος, οι οποίοι πληροφορήθηκαν από υπαλλήλους ότι οι συναλλαγές τους (π.χ. πληρωμή λογαριασμών ΔΕΥΑΜΒ) θα ολοκληρώνονται μέχρι την επόμενη εβδομάδα, χωρίς την έκδοση αποδείξεων, λόγω προβλημάτων στα πληροφοριακά συστήματα της συγκεκριμένης δημοτικής ενότητας.
Τέλος, θα ξεκαθαρίσω ότι δεν τίθεται θέμα, μόνο ή κυρίως, στήριξης της τοπικής επιχειρηματικότητας αλλά, πρωτίστως, του συμφέροντος του Δήμου μας.
Τα υπόλοιπα, ενδιαφέροντα (όπως, επιπλέον επιβάρυνση για υποστήριξη του προγράμματος με επιτόπια παρουσία κ.α.) στο συμβούλιο, όταν θα συζητηθεί η επερώτησή μου».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου