ΤΟΠΙΚΑ

Στον «αέρα» εκατοντάδες ασφαλισμένοι

στον-αέρα-εκατοντάδες-ασφαλισμένο-721236

Στον «αέρα» βρίσκονται μερικές εκατοντάδες ασφαλιστήρια συμβόλαια στη Μαγνησία, μετά το οριστικό λουκέτο στην ασφαλιστική εταιρεία «Διεθνής Ένωσις».

Εκτός από φυσικά πρόσωπα, το μεγαλύτερο οικονομικό πλήγμα φαίνεται ότι δέχονται γραφεία ενοικιάσεων οχημάτων που δραστηριοποιούνται κυρίως στις Β. Σποράδες, από τη στιγμή που τα ασφαλιστήρια συμβόλαια για τα αυτοκίνητα ή μηχανάκια που ενοικιάζουν σε τουρίστες θα πάψουν να ισχύουν 30 ημέρες μετά την ημερομηνία ανάκλησης της άδειας της εταιρείας, πριν δηλαδή ολοκληρωθεί η θερινή σεζόν.

Παρά τρίχα… τη γλίτωσε ο Δήμος Βόλου, όταν τον περασμένο Ιούνιο απέρριψε προσφορά της Διεθνούς Ένωσης για την ασφάλιση των δημοτικών οχημάτων για τη διετία 2013 – 2015, κατακυρώνοντας το διαγωνισμό σε άλλο ανάδοχο.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Ελένη Χάνου

Αχρηστα χαρτιά θα είναι με την παρέλευση των 30 ημερών από την ανάκληση της άδειας της Διεθνούς Ένωσης, τα ασφαλιστήρια συμβόλαια που έχουν στα χέρια τους ασφαλισμένοι και ολόκληρες εταιρείες, που επέλεξαν τη συγκεκριμένη ασφαλιστική εταιρεία για την ασφάλιση είτε των οχημάτων είτε των χώρων τους.

Η είδηση ότι ανακαλείται οριστικά η άδεια λειτουργίας της εταιρείας «Διεθνής Ένωσις», ήρθε να αναστατώσει εκατοντάδες ασφαλισμένους αλλά και εταιρείες στη Μαγνησία.

Οπως έγινε γνωστό, η συγκεκριμένη ασφαλιστική εταιρεία δραστηριοποιείται στους κλάδους ασφαλίσεων ζημιών, με έμφαση στον κλάδο αυτοκινήτων. Η απόφαση της Τράπεζα της Ελλάδος για ανάκληση της άδειας λειτουργίας της, ελήφθη διότι, η εταιρεία παρουσίαζε σημαντική έλλειψη κεφαλαίων, με αποτέλεσμα να μη διαθέτει ούτε το αναγκαίο ελάχιστο περιθώριο φερεγγυότητας, ούτε επαρκή ασφαλιστική τοποθέτηση, δηλαδή, απαιτήσεις οι οποίες, σύμφωνα με το νόμο, είναι αναγκαίες για τη διασφάλιση των συμφερόντων των ασφαλισμένων και κάθε δικαιούχου αποζημίωσης.

Για τη διασφάλιση των συμφερόντων των ασφαλισμένων η Τράπεζα της Ελλάδος προέβη στη λήψη διοικητικών μέτρων κατά της εταιρείας στις 28 Ιουνίου 2013. Μεταξύ άλλων, δεσμεύτηκε το σύνολο της περιουσίας της εταιρείας και ανεστάλη η δυνατότητα νέων ασφαλιστικών εργασιών έως και τη λήξη της προθεσμίας που δόθηκε για την υλοποίηση της αναγκαίας Αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου. Η εταιρεία δεν μπόρεσε στη διάρκεια της παράτασης αυτής να ενισχυθεί κεφαλαιακά για την κάλυψη των ανωτέρω ελλειμμάτων.

Ως εκ τούτου στον «αέρα» θα βρεθούν και δεκάδες ασφαλισμένοι του Βόλου. Τα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου ισχύουν για 30 ημέρες από την ημερομηνία ανάκλησης της άδειας της εταιρείας. Μέσα σε αυτό το διάστημα, οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να ξαναπληρώσουν ασφάλιστρα σε άλλη εταιρεία, για να μην κυκλοφορούν με ανασφάλιστο όχημα. Σε περίπτωση που προκαλέσουν ατύχημα εντός του διαστήματος των 30 ημερών, ο παθών θα αποζημιωθεί από το «Επικουρικό Κεφάλαιο Αστικής Ευθύνης εξ ατυχημάτων αυτοκινήτων» (ΝΠΙΔ). Προβλέπεται ωστόσο, ότι το ποσό των ασφαλίστρων που έχει καταβληθεί και αναλογεί στο χρονικό διάστημα από την ημερομηνία ανάκλησης της άδειας λειτουργίας της εταιρείας έως τη λήξη ισχύος του ασφαλιστηρίου (μη δεδουλευμένα ασφάλιστρα) επιστρέφεται στους ασφαλισμένους από τον Εκκαθαριστή.

Σε ό,τι αφορά τα ασφαλιστήρια άλλων κλάδων ζημιάς, θα θεωρούνται αυτοδίκαια λυμένα μετά την παρέλευση των 30 ημερών. Όσοι έχουν απαιτήσεις αποζημίωσης, θα ικανοποιηθούν κατόπιν αναγγελίας της απαίτησής τους στον Εκκαθαριστή.

Στο Βόλο, παράρτημα δε λειτουργούσε. Η εταιρεία είχε συνεργασία με τοπικά ασφαλιστικά γραφεία, μέσω των οποίων προχωρούσε σε ασφαλίσεις ζημιών με έμφαση στο χώρο των αυτοκινήτων. Φέρεται μάλιστα ότι οι οικονομικές προσφορές ήταν τόσο δελεαστικές, που είχε πάρει το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας -σχεδόν το 70%- των γραφείων ενοικιάσεων οχημάτων στις Βόρειες Σποράδες.

Πληροφορίες θέλουν τα συγκεκριμένα γραφεία να συνάπτουν τρίμηνα ή τετράμηνα ασφαλιστήρια για τα αυτοκίνητα και μηχανάκια που ενοικιάζουν, επομένως τα συμβόλαια αυτά βρίσκονται είτε στην αρχή τους είτε περίπου στη μέση και θα πάψουν να ισχύουν μετά από 30 ημέρες και πριν -σε κάθε περίπτωση- τελειώσει η θερινή σαιζόν.

Οικονομικό πλήγμα εκτιμάται ότι δέχονται και επαγγελματίες αυτοκινητιστές που επέλεξαν επίσης τη συγκεκριμένη εταιρεία για τα δελεαστικά της συμβόλαια και βρίσκονται στον αέρα, αλλά και φυσικά πρόσωπα, μολονότι το ποσοστό τους δεν ξεπερνά το 10% του συνόλου των ασφαλιστικών συμβολαίων που είχε η Διεθνής Ένωση στην περιοχή.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου