ΤΟΠΙΚΑ

«Φρένο» στο καταφύγιο της Αγ. Κυριακής Τρικερίου

φρένο-στο-καταφύγιο-της-αγ-κυριακής-721038

Με «δεμένα χέρια» βρίσκεται ο Δήμος Νοτίου Πηλίου σχετικά με την επέκταση αλιευτικού καταφύγιου Αγίας Κυριακής Τρικερίου, καθώς μέχρι σήμερα δεν έχει νομιμοποιηθεί η κατασκευή στους αιγιαλούς με αποτέλεσμα να προκύπτουν πολλά προβλήματα. Συγκεκριμένα χωρίς τη σχετική νομιμοποίηση δεν μπορεί να προχωρήσει σε καμία επέμβαση στις συγκεκριμένες περιοχές και κατ’ επέκταση δεν μπορεί να γίνει καμία εργασία για το αλιευτικό καταφύγιο.

Ο βασικότερος λόγος, που «κολλάει» η διαδικασία νομιμοποίησης στη συγκεκριμένη περιοχή, είναι η αναπροσαρμογή του προστίμου, από 0,20 ευρώ/ τ.μ. σε τουλάχιστον 2 ευρώ/ τ.μ., με αποτέλεσμα ο Δήμος να είναι αναγκασμένος να πληρώσει υπερβολικό ποσό, απαγορευτικό για τα σημερινά οικονομικά δεδομένα.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Αθηνά Τσιργή

Για να ολοκληρωθεί η μελέτη για το αλιευτικό καταφύγιο, εκκρεμεί η εκτέλεση τεσσάρων γεωτρήσεων στη θαλάσσια ζώνη της Αγίας Κυριακής Τρικερίου. Ο Δήμος Νοτίου Πηλίου με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, γνωμοδότησε θετικά για την εκτέλεση των παραπάνω θαλάσσιων ερευνητικών εργασιών.

Πρόσφατα όμως ο Δήμος Νοτίου Πηλίου πληροφορήθηκε από τιςΠεριφερειακές Ενότητες Μαγνησίας και Σποράδων ότι για την τελική αδειοδότηση των παραπάνω εργασιών θα πρέπει να υπάρξει και η οριστική νομιμοποίηση των λιμενικών εγκαταστάσεων στην παραπάνω περιοχή.

Η πρώην Κοινότητα Τρικερίου σύμφωνα με διατάξεις άρθρων «Περί αιγιαλού και παραλίας» έχει προχωρήσει στην υποβολή φακέλων προς την Κτηματική Υπηρεσία του Νομού Μαγνησίας, προκειμένου να νομιμοποιήσει τις υφιστάμενες κατασκευές (κρηπιδώματα, προβλήτες) που βρίσκονται στους αιγιαλούς και εξυπηρετούν τις ανάγκες ελλιμενισμού επαγγελματικών σκαφών.

Επίσης έχει προβεί και στην καταβολή σχετικού προστίμου ποσού 6.722,00 ευρώ για την αυθαίρετη χρήση δημόσιου κτήματος για τα έτη 2003 – 2007.

«Δυστυχώς» όπως αναφέρει ο Δήμαρχος Νοτίου Πηλίου, κ. Νικόλαος Φορτούνας: «μέχρι σήμερα δεν έχει νομιμοποιηθεί καμία υφιστάμενη κατασκευή στους αιγιαλούς και τα προβλήματα που προκύπτουν είναι πολλά, αφού ο Δήμος Νοτίου Πηλίου, χωρίς τη σχετική νομιμοποίηση, δεν μπορεί να προχωρήσει σε καμία επέμβαση στις συγκεκριμένες περιοχές. Ο βασικότερος λόγος για τον οποίο κωλυσιεργεί η διαδικασία νομιμοποίησης στη συγκεκριμένη περιοχή είναι η αναπροσαρμογή του προστίμου, από 0,20 ευρώ/ τ.μ σε τουλάχιστον 2 ευρώ/ τ.μ με αποτέλεσμα ο Δήμος να πληρώσει υπερβολικό ποσό, απαγορευτικό για τα σημερινά οικονομικά δεδομένα».

Ο Δήμαρχος Νοτίου Πηλίου κ. Νικόλαος Φορτούνας απέστειλε σχετικό έγγραφο για την αδειοδότηση θαλάσσιων ερευνητικών εργασιών στο πλαίσιο σύνταξης μελέτης για την επέκταση αλιευτικού καταφύγιου Αγίας Κυριακής, προς το Υπουργείο Οικονομικών και συγκεκριμένα προς την Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας και την Γενική Δ/νση Δημόσιας Περιούσιας και Εθνικών Κληροφοτημάτων.

Επισημαίνοντας ότι η διαδικασία της αδειοδότησης των θαλάσσιων ερευνητικών εργασιών στο πλαίσιο σύνταξης μελέτης για την επέκταση αλιευτικού καταφύγιου Αγίας Κυριακής Δήμου Νοτίου Πηλίου δεν θα πρέπει να συνδεθεί με την νομιμοποίηση των λιμενικών εγκαταστάσεων, αφού οι παραπάνω εργασίες θα εκτελεστούν στη θαλάσσια περιοχή και δεν επηρεάζουν σε κανένα βαθμό τη χερσαία ζώνη.

Επίσης όπως αναφέρει, λόγω της μεγάλης σημαντικότητας του έργου για την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής, εκτιμάει ότι θα πρέπει να επιταχυνθούν οι σχετικές διαδικασίες για την ταχύτερη εκπόνηση της παραπάνω μελέτης.

Σήμερα στο αλιευτικό καταφύγιο της Αγίας Κυριακής ελλιμενίζεται τηρουμένων των αναλογιών, ένας από τους μεγαλύτερους στόλους αλιευτικών σκαφών της Ελλάδας.

Στο τέλος του εγγράφου προς το Υπουργείο Οικονομικών ο Δήμαρχος Νοτίου Πηλίου αναφέρει: «παρόλο που η οικονομική συγκυρία είναι δυσμενής δεσμευόμαστε ως Δήμος Νοτίου Πηλίου ότι θα προχωρήσουμε στην άμεση τακτοποίηση της οικονομικής εκκρεμότητας που θα προκύψει από το πρόστιμο της αυθαίρετης χρήσης δημόσιου κτήματος, πριν την ολοκλήρωση της μελέτης, αν και πιστεύουμε ότι η αύξησή του θα προκαλέσει μεγάλο πρόβλημα σε Δήμους με πολλούς παραθαλάσσιους οικισμούς όπως, άλλωστε και στο δικό μας».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου