ΤΟΠΙΚΑ

Σε αταξία το… Taxis

σε-αταξία-το-taxis-718338

Στον… αέρα βρέθηκε χθες το πρωί για μία ακόμη φορά το σύστημα Taxis στην Εφορία του Βόλου, προκαλώντας τις εύλογες διαμαρτυρίες των φορολογουμένων που είχαν πάει στο κτίριο της οδού Ξενοφώντος, προκειμένου να βγάλουν άκρη με το φετινό αλαλούμ που παρατηρείται με τις φορολογικές δηλώσεις και μετά την απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών να υποβάλουν από μόνον ηλεκτρονικά τις φορολογικές τους δηλώσεις όλοι οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι.

Ρεπορτάζ : ΑΝΤ. ΤΣΕΛΕΝΤΗΣ

Στη Μαγνησία δεν μπορεί να εκτιμηθεί ο αριθμός των φορολογουμένων που έχουν περάσει από τις Εφορίες ζητώντας διευκρινίσεις ή τη βοήθεια των εφοριακών για θέματα που αφορούν τον τρόπο συμπλήρωσης της φετινής φορολογικής τους δήλωσης, υπό το φόβο να εκπνεύσουν οι καταληκτικές προθεσμίες και έτσι να χάσουν όλες τις ευεργετικές απαλλαγές από το φόρο ή από το φορολογητέο εισόδημα όπως π.χ το αφορολόγητο των 5.000 ευρώ, την επιβολή προστίμου από την εκπρόθεσμη υποβολή της δήλωσης που ανέρχεται στο 1% για κάθε μήνα κ.ο.κ..

Ο προϊστάμενος της ενιαίας ΔΟΥ Βόλου, Χρ. Τσαμπρινός, παραδέχεται ότι πολλοί είναι οι φορολογούμενοι που προσέρχονται στην Εφορία και οι οποίοι ζητούν νέους κωδικούς, καθώς αν αυτοί δεν ενεργοποιηθούν μέσα σε διάστημα 3- 4 ημερών τότε χρειάζεται ο ενδιαφερόμενος να προσέλθει και πάλι στη ΔΟΥ για να πάρει νέους κωδικούς πρόσβασης.

Σε κάθε περίπτωση, όπως τονίζουν από την πλευρά τους λογιστές του Βόλου, στη Μαγνησία οι φορολογικές δηλώσεις που είναι σε εκκρεμότητα πρέπει να είναι αρκετές χιλιάδες, καθώς το σύστημα δεν έχει εκκαθαρίσει αυτόματα τις δηλώσεις τους, ζητώντας ή να περάσουν από τις ΔΟΥ εντός 15 ημερών, ώστε να ελεγχθούν όλα τα παραστατικά τους, ή να καταθέσουν τροποποιητική δήλωση.

Καθημερινά στα γκισέ των Εφοριών για επανέλεγχο συνωστίζονται φορολογούμενοι με χρεωστικές αλλά και πιστωτικές δηλώσεις. Εάν μάλιστα συνεχιστούν αυτοί οι ρυθμοί, με το σύστημα να μπλοκάρει την εκκαθάριση, υπολογίζεται ότι από τις Εφορίες θα περάσουν οι περισσότεροι που υπέβαλαν φέτος δηλώσεις. Το πρόβλημα, όπως λένε εφοριακοί, οφείλεται στο γεγονός ότι οι περισσότεροι άρχισαν να υποβάλουν τις δηλώσεις τους μέσα στον Αύγουστο, καθώς και στην αδυναμία που έχουν πολλοί, οι οποίοι επιχείρησαν να συμπληρώσουν μόνοι τους ηλεκτρονικά τη φορολογική τους δήλωση. Εφοριακοί σημειώνουν ακόμη ότι πολλοί από τους φορολογούμενους που το TAXIS τους στέλνει για επανέλεγχο χρειάζεται να υποβάλουν τροποποιητικές δηλώσεις. Δηλαδή …ξανά μανά και από την αρχή. Τουτέστιν διπλή ταλαιπωρία και δεκάδες χιλιάδες χαμένες εργατοώρες και απίστευτος εκνευρισμός και ταλαιπωρία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το σύστημα χτυπά κόκκινο στις περιπτώσεις που υπάρχει είτε πρόβλημα στα στοιχεία, είτε κίνδυνος φοροδιαφυγής. Ειδικότερα οι πιο συχνές περιπτώσεις είναι οι παρακάτω:

– Λάθος στοιχεία κατά τη συμπλήρωση της δήλωσης

– Μεγάλη παρακράτηση φόρου ελευθέρων επαγγελματιών

– Υψηλές αφορολόγητες δαπάνες

– Μεγάλη επιστροφή φόρου

Στις τράπεζες οι πληρωμές

Επίσης από την περασμένη Πέμπτη έχει προκύψει και ένα άλλο πρόβλημα το οποίο είναι αρκετά εμφανές και στο Βόλο, για κάποιον ο οποίος κινείται στο κέντρο και βλέπει τις ουρές που σχηματίζονται έξω από τα υποκαταστήματα των τραπεζών. Ειδικότερα όπως είναι γνωστό από την περασμένη Πέμπτη δεν γίνονται πληρωμές από τα γκισέ στις Εφορίες του Βόλου και της Νέας Ιωνίας. Πληρωμές οι οποίες γίνονται πλέον μόνον από τις τράπεζες. Αυτό σημαίνει ότι κάποιος ο οποίος έχει μία οφειλή ή θέλει να ρυθμίσει κάποια οφειλή του προς το Δημόσιο, θα πρέπει να έχει γνώση από υπολογιστές. Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να απευθυνθεί στο λογιστή του, ακόμη και για περιπτώσεις που το πρόβλημά του θα μπορούσε παλαιότερα να λυθεί από τον αρμόδιο υπάλληλο της ΔΟΥ. Όπως λέει ο κ. Τσαμπρινός, πλέον από το ταμείο της ΔΟΥ Βόλου πληρώνονται μόνον τα παράβολα για άδειες κυνηγίου, για τέλεση γάμου κ.οκ. Όσον αφορά την πληρωμή κάποιας οφειλής ο κ. Τσαμπρινός σημειώνει, ότι ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να πληκτρολογήσει την ηλεκτρονική διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας του Υπουργείου Οικονομικών (gsis) στο πεδίο οφειλή πατά ταυτότητα οφειλής. Με τον αριθμό που του δίνει το Σύστημα Πληροφορικών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών ο οφειλέτης του Δημοσίου μπορεί να μεταβεί σε οποιοδήποτε τραπεζικό υποκατάστημα και να πληρώσει την οφειλή του. Ανάλογη διαδικασία ακολουθείται και για τη ρύθμιση της οφειλής. Από το πεδίο Ρύθμιση Οφειλής ο χρήστης πατά το πεδίο ταυτότητα ρύθμισης οφειλής που του βγάζει τον αντίστοιχο αριθμό με βάση τον οποίο πηγαίνει στην τράπεζα και πληρώνει.

Αυτές οι αλλαγές ωστόσο που έχουν επέλθει τις τελευταίες μέρες έχουν ως αποτέλεσμα να έχουν μεταφερθεί οι «ουρές» από τα γκισέ των εφοριών μπροστά από τα γκισέ των τραπεζών, κάτι που είναι ήδη ορατό και στις τράπεζες του Βόλου από τα τέλη της περασμένης εβδομάδας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου