ΤΟΠΙΚΑ

Σοβαρά λάθη και παραλείψεις στο Παναγιώτικο

σοβαρά-λάθη-και-παραλείψεις-στο-παναγ-71698

Επιβεβαιώθηκαν τα δημοσιεύματα του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ μετά από τοποθέτηση του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης σε αναφορά του Π. Μουτσινά

Λάθη και παραλείψεις από την πρώτη κιόλας μελέτη προκύπτουν για την κατασκευή του φράγματος Παναγιώτικου. Παρότι τα λάθη και οι παραλείψεις είχαν επισημανθεί εξ αρχής από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, το οποίο είχε χτυπήσει «καμπανάκι» για επανασύνταξη μελέτης, αυτή δεν έγινε ποτέ τότε από τη Νομαρχία.

Τα δημοσιεύματα του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ, που μιλούσαν για λάθη και παραλείψεις στην κατασκευή του φράγματος Παναγιώτικου, επιβεβαιώθηκαν πλήρως από τοποθέτηση του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Γιώργου Καρασμάνη, απαντώντας σε αναφορά του ανεξάρτητου βουλευτή Μαγνησίας Πάρι Μουτσινά, σχετικά με τη μελέτη του φράγματος Παναγιώτικου.

Ο υπουργός παραθέτοντας το ιστορικό της μελέτης, αναφέρει στην απάντησή του χαρακτηριστικά ότι: «Η αρχική μελέτη που ανατέθηκε το 1988 από το Νομάρχη Μαγνησίας στο Α.Π.Θ. και επικαιροποιήθηκε το έτος 1994 από το γραφείο μελετών «ΤΡΟΠΑΛΙΣ», επέστρεψε από τα συναρμόδια τμήματα του ΥπΑΑΤ τα οποία την έλεγξαν, στη Νομαρχία για σοβαρά λάθη και παραλείψεις που παρουσίαζε (επισημαίνεται ότι: α. είχε στηριχθεί σε στοιχειώδες πρόγραμμα γεωλογικών και γεωτεχνικών ερευνών και β. δεν είχε γίνει μελέτη σεισμικής επικινδυνότητας της περιοχής) και έπρεπε να επανασυνταχθεί. Η μελέτη όμως δεν επανασυντάχθηκε ποτέ από τη Νομαρχία, και δεδομένου ότι έπρεπε να ολοκληρωθεί η κατασκευή του έργου εντός των χρονικών ορίων του ΠΕΠ Θεσσαλίας, εγκρίθηκε από το Κεντρικό Γνωμοδοτικό Συμβούλιο Εγγειοβελτιωτικών Έργων η οριστική μελέτη να γίνει με απευθείας ανάθεση από τη σύμπραξη του γραφείου μελετών «ΕΞΑΡΧΟΥ – ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ – ΜΠΕΝΣΑΣΣΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΕΠΕ».

Επομένως η οριστική μελέτη οδηγήθηκε σε: Αλλαγή της θέσης του φράγματος, αλλαγή του τύπου του φράγματος, αύξηση του ύψους του φράγματος, αύξηση της ωφέλιμης χωρητικότητας από 1,5Χ106 σε 1,6Χ106 m3, σημαντική αύξηση της ασφάλειας του έργου και συνολική οικονομία στο έργο.

Τέλος σημειώνεται ότι η προϋπολογιστική δαπάνη του έργου ανήλθε σε 3,3 δισ. δραχμές (9,7 εκ. €) και Διευθύνουσα Υπηρεσία Κατασκευής του φράγματος ήταν το Τμήμα Εποπτείας Υδραυλικών Εργων της ΔΕΚΕ της Περιφέρειας Θεσσαλίας, ανάδοχος κατασκευής ήταν η εταιρεία ΕΡΓΟΚΑΤ ΑΕ και το έργο υλοποιήθηκε με ευθύνη της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Μετά την απάντηση ο βουλευτής κ. Πάρις Μουτσινάς δήλωσε τα εξής: «Παραμένουν δυστυχώς αναπάντητα ουσιαστικά ζητήματα για τα οποία θα επανέλθω άμεσα με ερώτησή μου στον Υπουργό. Εχω δει με τα ίδια μου τα μάτια την αστοχία του έργου και τον άδειο ταμιευτήρα. Αλήθεια πως δικαιολογείται μετά από τόσο ελεγμένη και βελτιωμένη μελέτη η «ζώνη διάρρηξης» που έχει εμφανιστεί και μας επιδείχτηκε κατά την αυτοψία; Και ακόμη περισσότερο πως δικαιολογείται η «συνολική οικονομία στο έργο» η οποία αναφέρεται, όταν για αύξηση του όγκου του φράγματος κατά 6,7% το προϋπολογιστικό κόστος του έργου πενταπλασιάστηκε;».

Σχετικά άρθρα:

ΦΡΑΓΜΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΚΟ: Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος «θανάτου»

Εργο φάντασμα το Παναγιώτικο

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου