ΤΟΠΙΚΑ

Αερομαχίες για το αεροδρόμιο

αερομαχίες-για-το-αεροδρόμιο-715964

Απογείωσε… δυσφορία το όψιμο ενδιαφέρον του ΤΕΕ Μαγνησίας να ασχοληθεί με την ανάπτυξη του αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου και την προβολή του. «Εκφράζεται όποιος πληρώνει και όχι όποιος κάνει εννοιολογικές κρίσεις επί του θέματος. Καλό θα είναι όσοι λένε για την ανάπτυξη του αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου να το δείξουν με πράξεις και όχι να κατεβάζουν ιδέες», ήταν αρχικά η αντίδραση του αντιπεριφερειάρχη Γ. Καλτσογιάννη, με αφορμή ένα κατεβατό έργων, μελετών και δράσεων, με απροσδιόριστα το πότε και πώς μπορούν να υλοποιηθούν, που περιλαμβάνει ψήφισμα το οποίο εκδόθηκε μετά από σύσκεψη που συγκάλεσε το ΤΕΕ.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Βάσω Σαμακοβλή

«Κατά πόσο μπορούμε να ομιλούμε, αφού δεν πληρώνουμε», απηύθυνε με ενόχληση το ερώτημα στον περιφερειάρχη Κώστα Αγοραστό, ο οποίος χθες συγκάλεσε σύσκεψη στο Διοικητήριο Μαγνησίας για το αεροδρόμιο, ο πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας Σωκρ. Αναγνώστου, χαρακτηρίζοντας «ατυχή» την τοποθέτηση του Γ. Καλτσογιάννη.

«Θυμηθήκατε το αεροδρόμιο το 2013 και επιπλέον λαϊκίζετε», ήταν η απάντηση του Κ. Αγοραστού, ο οποίος παρείχε πλήρη κάλυψη στον αντιπεριφερειάρχη και χαρακτήρισε ρεαλιστικότατη τη δήλωση Καλτσογιάννη. Ο κ. Αγοραστός ζήτησε από τους φορείς της Θεσσαλίας να «βάλουν το χέρι στην τσέπη», ώστε Περιφέρεια και φορείς να αναλάβουν τη λειτουργία του αεροδρομίου και τάχθηκε κατά της ιδιωτικοποίησής του.

Στη σύσκεψη διαμορφώθηκαν δύο «μέτωπα», το ένα αυτών που εκτιμούν ότι βιώσιμο θα είναι το αεροδρόμιο μόνο αν το αναλάβει ιδιώτης όπως σχεδιάζει και η κυβέρνηση (ΤΕΕ, Επιμελητήριο, ΣΕΒ, φορείς του αεροδρομίου) και το άλλο αυτών που πιστεύουν ότι μπορεί να το αναλάβει η Περιφέρεια με τους φορείς της Θεσσαλίας γενικότερα (περιφερειάρχης, δήμαρχος Βόλου κ.α.). Πάντως από τη σύσκεψη που συγκάλεσε ο Κ. Αγοραστός έντονη ήταν η απουσία φορέων της υπόλοιπης Θεσσαλίας και Κεντρικής Ελλάδας, που, αν και κλήθηκαν να συμμετάσχουν, τελικά δεν παραβρέθηκαν.

Στην τοποθέτησή του ο Κ. Αγοραστός αναφέρθηκε στις ενέργειες της Περιφέρειας μέχρι τώρα, ενώ επισήμανε ότι υπάρχει ενδιαφέρον κι από άλλες εταιρείες πλην της Ryanair για το αεροδρόμιο, όμως, όλες ζητούν «επιδοτήσεις». Όπως ανέφερε, περιφέρεια και φορείς μπορούν να διαθέσουν 200.000 ευρώ κάθε χρόνο για να το στηρίξουν, καθώς το αεροδρόμιο έχει 500.000 ευρώ έξοδα και 300.000 ευρώ έσοδα, ενώ το κόστος μισθοδοσίας θα συνεχίσει να βαραίνει το κράτος.

«Όσοι θέλουν να στηρίξουν το αεροδρόμιο πρέπει να βάλουν το χέρι στην τσέπη. Έτσι γίνεται η ανάπτυξη των αεροδρομίων που δεν έχουν την ίδια επισκεψιμότητα όπως άλλα αεροδρόμια. Πρέπει να γίνει συνεργασία με tour operators που δημιουργούν εκδρομές. Για το cargo μπορεί να γίνει οποιαδήποτε στιγμή, αλλά απαιτούνται υποδομές και προγραμματισμός», ανέφερε ο περιφερειάρχης.

Να δοθεί σύντομα απάντηση στο τι ακριβώς θέλουν να κάνουν οι φορείς της Μαγνησίας με το θέμα και να έχουν ενιαία άποψη, παρά τους προβληματισμούς, ζήτησε ο δήμαρχος Βόλου Πάνος Σκοτινιώτης. Όπως ανέφερε ήδη έχουν δοθεί 40 εκ. ευρώ για το αεροδρόμιο αυτό και δεν μπορεί να μην αξιοποιηθεί όσο το δυνατόν καλύτερα.

Ο δήμαρχος Αλμυρού και εκπρόσωπος της ΠΕΔ Θεσσαλίας Βαγγέλης Χατζηκυριάκος έθεσε σειρά προβληματισμών, κυρίως θεμάτων που πρέπει να επιλυθούν όπως, έργα υποδομής που υπολείπονται στο αεροδρόμιο, προγραμματισμό για δημιουργία ξενοδοχείων που θα καλύπτουν ανάγκες ενός ανεπτυγμένου αεροδρομίου, απαλλοτριώσεις κλπ.

Το αεροδρόμιο δεν έχει κέρδη αυτή τη στιγμή ανέφερε ο αερολιμενάρχης Κώστας Ευσταθίου, τόνισε όμως ότι δεν μπορεί κανείς να προσελκύσει τουρίστες αν στην ευρύτερη περιοχή δεν υπάρχουν μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες.

Τα αεροδρόμια είναι μια δυναμική αγορά αλλά μόνο μέσω του ιδιωτικού τομέα μπορούν να αξιοποιηθούν, τόνισε ο πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής του ΣΕΒ Θεσσαλίας και Στερεάς Θεσσαλίας Απόστολος Παπαδούλης.

Απάντηση του ΤΕΕ

Σχολιάζοντας τη δήλωση του αντιπεριφερειάρχη Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας Γιώργου Καλτσογιάννη, αναφορικά με τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο ΤΕΕ Μαγνησίας, ο πρόεδρος του τοπικού τμήματος Σωκράτης Αναγνώστου και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας Αριστοτέλης Μπασδάνης, ανέφεραν τα εξής:

«Αν παρακολούθησε ο κ. Καλτσογιάννης, στη σύσκεψη που συμμετείχε σχεδόν το σύνολο των Επιμελητηρίων της Κεντρικής Ελλάδας, για μια ακόμη φορά αναδείχθηκε το πρόβλημα της μη πληροφόρησης και γνώσης, της λειτουργίας του αεροδρομίου Κεντρικής Ελλάδας στη Νέα Αγχίαλο.

Δεν θα απολογηθούμε όμως εμείς για την αδυναμία ή την ανικανότητα που επεδείχθη από τους διοικούντες να πληροφορήσουν καταρχήν τους κατοίκους της Κεντρικής Ελλάδας για την ύπαρξη και λειτουργία του αεροδρομίου.

Ωστόσο προκαλεί αλγεινή εντύπωση η ατυχέστατη φράση του κ. Καλτσογιάννη, που αναφέρει ότι για το αεροδρόμιο «εκφράζεται και αποφασίζει όποιος πληρώνει και όχι όποιος κάνει εννοιολογικές κρίσεις επί του θέματος. Καλό θα είναι όσοι λένε για την ανάπτυξη του αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου να το δείξουν με πράξεις και όχι να κατεβάζουν ιδέες.»

Κατά την άποψη του κ. Καλτσογιάννη, κακώς ο Περιφερειάρχης κάλεσε σήμερα σύσκεψη για το αεροδρόμιο με φορείς, που δεν δύνανται να χρηματοδοτήσουν την προσπάθεια.

Μάλλον δεν γνωρίζει ποιος είναι ο ρόλος των Επιμελητηρίων και εκστομίζει φράσεις πολιτικού βερμπαλισμού.

Του προτείνουμε όμως να ακολουθήσει τη φράση του Σόλωνα «Ο αν μη ίδης, μη λέγε. Ειδώς σιγά.» Σε ελεύθερη μετάφραση δηλαδή, «Μη μιλάς για ό,τι δεν ξέρεις. Και όταν μάθεις, σιώπα».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου