ΤΟΠΙΚΑ

Απελευθερώνονται οι γραμμές των ΚΤΕΛ

απελευθερώνονται-οι-γραμμές-των-κτελ-714112

Με αφορμή το νέο σύστημα υπεραστικών οδικών μεταφορών και την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ έως το 2015 που εξήγγειλε ο Υπουργός Ανάπτυξης και Μεταφορών κ. Κωστής Χατζηδάκης, ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας κ. Δημήτρης Κολυνδρίνης αναφέρει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ότι δεν είναι αρνητικός στο νομοσχέδιο αρκεί να τηρηθούν ορισμένες προϋποθέσεις, επισημαίνοντας ότι υπάρχει ανάθεση έργου, με νόμο, ως το 2019, ωστόσο επισήμανε ότι ακόμη είναι πολύ νωρίς για οτιδήποτε και ότι πρέπει να εξεταστεί αναλυτικότερα το νομοσχέδιο.

Συγκεκριμένα το νομοσχέδιο προβλέπει τη δημιουργία τριών κατηγοριών- γραμμών και δεν αφορά τις αστικές γραμμές και όπως επισημάνθηκε από το αρμόδιο υπουργείο στόχος είναι να μην υπάρξει κενό στο συγκοινωνιακό έργο.

Οι γραμμές που προβλέπονται με το νέο σύστημα είναι:

Οι γραμμές αποκλειστικού έργου, δηλαδή εκείνες στις οποίες ο ανάδοχος εξασφαλίζει την αποκλειστικότητα εκτέλεσης έργου στις συγκεκριμένες γραμμές, χωρίς ανταγωνισμό. Ο ανάδοχος αναλαμβάνει κατ’ αποκλειστικότητα να εκτελεί το έργο, χωρίς ανταγωνισμό, σε όλες τις υπεραστικές γραμμές γεωγραφικής ενότητας που αποτελούν ένα δίκτυο γραμμών, μετά από δημόσιο ανοικτό διαγωνισμό και το κριτήριο επιλογής του αναδόχου θα είναι η υψηλότερη προσφορά.

Οι άγονες γραμμές, δηλαδή εκείνες για τις οποίες ο ανάδοχος εξασφαλίζει αποκλειστικότητα εκτέλεσης έργου και, ταυτόχρονα, λόγω μικρού οικονομικού ενδιαφέροντος και επιδότηση (αποζημίωση). Στην περίπτωση αυτή, που το οικονομικό ενδιαφέρον είναι μειωμένο, προβλέπεται ότι ο ανάδοχος θα έχει το δικαίωμα και επιδότησης, κατά το πρότυπο των άγονων αεροπορικών δρομολογίων. Οι ανάδοχοι θα αναλαμβάνουν τις γραμμές αυτές κατόπιν διαγωνισμού. Στη συγκεκριμένη κατηγορία εμπίπτουν πολλές νησιωτικές περιοχές.

Οι γραμμές ελεύθερης επιλογής

Στις δύο πρώτες κατηγορίες, οι ανάδοχοι θα αναλαμβάνουν το έργο με συμβάσεις διάρκειας έως 10 έτη και με δυνατότητα παράτασης, ενώ στην τρίτη κατηγορία οι γραμμές ελεύθερης επιλογής, δηλαδή αυτές που έχουν μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον, θα μπορεί να τις εκτελεί κάθε ενδιαφερόμενος αρκεί να μην δημιουργείται ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού.

Βασικοί στόχοι του νέου συστήματος

Στόχοι του συστήματος είναι οι φορείς να έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν ελεύθερα την εταιρική μορφή οργάνωσης των επιχειρήσεών τους. Απλοποιούνται οι διαδικασίες και καθίσταται ελεύθερη η μεταβίβαση του οχήματος αλλά και η απόκτηση άδειας για την εκτέλεση επιβατικών μεταφορών. Παράλληλα, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να λειτουργούν νέες γραμμές, υπό τον όρο ότι δεν ανταγωνίζονται, αθέμιτα, άλλους φορείς. Επιπλέον, το κράτος παύει πλέον να καθορίζει τις τιμές των κομίστρων. Ωστόσο, διατηρεί το δικαίωμα καθορισμού των ανώτατων ορίων χρέωσης επιβατών ανά χιλιόμετρο, ώστε να υπάρξει εξορθολογισμός αλλά και προστασία του καταναλωτή. Ακόμη, οι ανάδοχοι θα έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν προϊόντα όπως προπώληση, «έξυπνα εισιτήρια», ηλεκτρονικές αγορές εισιτηρίων κλπ. Στόχος είναι να καταστεί η αγορά πιο ελεύθερη και φιλική στον καταναλωτή.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου