ΤΟΠΙΚΑ

Ξεδίπλωσαν τη δημιουργικότητά τους μαθητές Γυμνασίων της Μαγνησίας

ξεδίπλωσαν-τη-δημιουργικότητά-τους-μ-71263

Σχεδίασαν αφίσες για την εθελοντική αιμοδοσία, έγραψαν για τον νέο κορονοϊό, σχεδίασαν μέχρι και ρομπότ – μέλισσα για τη σωτηρία του πλανήτη

Τη δημιουργικότητά τους σε όλα τα επίπεδα ξεδίπλωσαν μαθητές Γυμνασίων της Μαγνησίας, που εκμεταλλεύτηκαν την περίοδο της «καραντίνας» για να εκφραστούν καλλιτεχνικά στο πλαίσιο του πολύπτυχου διαγωνισμού που προκήρυξε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, με θέμα «Δημιουργούμε στο Σπίτι».

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Στις 50 ανήλθαν οι συμμετοχές των μαθητών στις συνολικά έξι θεματικές κατηγορίες με το ενδιαφέρον τους να στρέφεται κυρίως στη δημιουργία αφίσας για την ενίσχυση της εθελοντικής αιμοδοσίας, δεν έλειψε όμως ο προβληματισμός για την πανδημία του νέου κορονοϊού που εκφράστηκε μέσα από πεζά κείμενα, ούτε η έκφραση της ευαισθησίας τους για το περιβάλλον, με τις εντυπώσεις να «κλέβει» ένα ρομπότ – μέλισσα που θα μπορεί να συμβάλλει στην επικονίαση και στη σωτηρία του πλανήτη!

Με την επιστροφή των μαθητών των γυμνασίων του Βόλου στις τάξεις μετά την περίοδο της «καραντίνας» έληξε και η προθεσμία συμμετοχής στον διαγωνισμό μέσα από τον οποίο μαθητές ξεδίπλωσαν τα ταλέντα τους. Τις θεματικές του διαγωνισμού πρότειναν επτά φορείς με τους οποίους συνδιοργανώνεται ο διαγωνισμός και συγκεκριμένα το Κέντρο Πολιτισμού Ιωλκός, το Λύκειο των Ελληνίδων Βόλου, ο Ροταριανός Όμιλος Βόλου, ο Σύλλογος Γονέων και Πασχόντων από Μεσογειακή Αναιμία, το φιλανθρωπικό Σωματείο «ο Εσταυρωμένος», το Σωματείο Φίλοι του Αθανασάκειου Αρχαιολογικού Μουσείου Βόλου, η ομάδα ρομποτικής TALOS του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Σύμφωνα με την υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων της Δ.Δ.Ε. Μαγνησίας, Σοφία Κανταράκη, οι περισσότερες συμμετοχές μαθητών με αφίσες παρατηρήθηκαν στην ενότητα που πρότεινε Σύλλογος Γονέων και πασχόντων από μεσογειακή αναιμία με τη δημιουργία αφίσας για την εθελοντική αιμοδοσία.

Πολλοί ωστόσο ήταν οι μαθητές που έγραψαν ποιήματα στο πλαίσιο της δράσης που πρότεινε το Φιλανθρωπικό Σωματείο «ο Εσταυρωμένος» για να εκφράσουν συναισθήματα αγάπης και για την εθελοντική προσφορά προς τον συνάνθρωπο.

Μαθητές έστειλαν επίσης ζωγραφικές με παραδοσιακές φορεσιές όπως πρότεινε το Λύκειο Ελληνίδων Βόλου, έφτιαξαν αγγεία και ειδώλια κατά τις οδηγίες του Σωματείου Φίλοι Αθανασάκειου Αρχαιολογικού Μουσείου Βόλου, ενώ ακολούθησαν την πρόταση του Ροταριανού Ομίλου Βόλου και έγραψαν πεζά κείμενα για τη σύγχρονη υγειονομική απειλή που συνιστά ο νέος κορονοϊός. Μέσα από τα κείμενά τους οι μαθητές εκφράζουν τον προβληματισμό τους για τον νέο ιό, την προσδοκία τους για την ανακάλυψη του εμβολίου και την εμπιστοσύνη που έχουν στο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό. Συγκινητικές είναι οι αναφορές τους για το πώς ο ιός «χώρισε σωματικά» αλλά «ένωσε ψυχικά» τους ανθρώπους.

Ρομπότ μέλισσα

Εντυπωσιακή είναι και η συμμετοχή από Γυμνάσιο του νομού που αφορά στον σχεδιασμό του ρομπότ «Epico Bee» (από τον όρο επικονίαση). Πρόκειται για ένα ρομπότ μέλισσα το οποίο θα βοηθήσει στην επικονίαση για να μην κινδυνεύσει η ζωή στον πλανήτη. Η έμπνευση προήλθε από ντοκιμαντέρ που παρακολουθούσε η μαθήτρια για τον ρόλο των μελισσών και τον κίνδυνο που διατρέχουν να εξαφανιστούν και μαζί τους η ζωή στον πλανήτη.

Δημιούργησε λοιπόν ρομπότ με κεραίες για να αντιλαμβάνεται το περιβάλλον, για φτερά χρησιμοποιεί drones ενώ με τα ποδαράκια της που θα έχουν αισθητήρες θα μπορεί να παίρνει τη γύρη και να συμβάλλει στην επικονίαση.

Τα έργα των μαθητών, στα οποία υπάρχουν και τρία από δημοτικά σχολεία και ένα από νηπιαγωγείο, θα αξιολογηθούν και τα αποτελέσματα μαζί με τα βραβεία θα απονεμηθούν σε μεγάλη τελετή –κορονοϊού… επιτρέποντος- που θα διοργανωθεί τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Προς το παρόν και σύμφωνα με την κ. Κανταράκη σε όλους τους μαθητές θα απονεμηθεί έπαινος συμμετοχής.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου