ΤΟΠΙΚΑ

ΝΟΔΕ: Ο ναυτικός και ναυτιλιακός τομέας βρίσκονται στα πρόθυρα απόγνωσης

νοδε-ο-ναυτικός-και-ναυτιλιακός-τομέα-711929

Ο ναυτικός και ναυτιλιακός τομέας βρίσκονται στα πρόθυρα απόγνωσης, επισημαίνεται μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση του Τομέας Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της ΝΟ.Δ.Ε. Μαγνησίας της ΝΔ, με αφορμή την σημερινή επίσκεψη στον Νομό του τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της ΝΔ, Γιάννη Πλακιωτάκη.

Αναλυτικά στην ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:

“Συμπερασματικά από τις επισκέψεις και από τις κατά τόπου ενημερώσεις που έγιναν, προκύπτει ότι παρόλο τον επαγγελματισμό και τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των στελεχών των δομών που επισκεφτήκαμε, και αξίζουν συγχαρητήρια, το Υ.Ε.Ν.Ν.Π. και το Λ.Σ. έχουν γίνει αποδέκτες πειραματισμών και διοικητικών επιλογών αμφιβόλου ποιότητας και αποτελεσματικότητας τα τελευταία χρόνια, οι οποίες σε μεγάλο βαθμό αντικατοπτρίζουν και τα διαρθρωτικά προβλήματα της ναυτικής εκπαίδευσης και της ελληνικής δημόσιας διοίκησης. Ο καθρέπτης της ανικανότητας της κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Ο ναυτικός και ναυτιλιακός τομέας πλήττεται λειτουργικά, οικονομικά, επιχειρηματικά, ανταγωνιστικά, και βρίσκεται στα πρόθυρα απόγνωσης, αφενός λόγω πιθανής ανεπαρκούς αντίληψης ή γνώσης των ιδιαιτεροτήτων του, και αφετέρου λόγω έλλειψης ουσιαστικής διαβούλευσης.

Η κυβέρνηση συνεχίζει αταλάντευτα το καταστροφικό έργο του προκατόχου του υπουργού Υ.Ε.Ν.Ν.Π κ. Κουρουμπλή με ασυγχώρητη προχειρότητα και αδικαιολόγητο έλλειμμα προετοιμασίας. Ο κ. Κουβέλης με τη δημοσίευση Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) των Υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας οδήγησε σε συρρίκνωση και απαξίωση της ελληνικής ναυτιλίας και των φορέων της. Γιατί δεν προηγήθηκε ουσιαστικός διάλογος και ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των φορέων της Ναυτιλίας; Κανείς από τους υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Ναυτιλίας δεν ήταν σε θέση να εξηγήσει το άστοχο αυτών των ρυθμίσεων για την ναυτιλία; Κανείς δεν μπήκε στον κόπο της προσεκτικής μελέτης της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας, η οποία μάλιστα μνημονεύεται στο προοίμιο της ΚΥΑ;

Σε μια εποχή που οι φορείς της ελληνικής ναυτιλίας καταβάλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να σταθούν όρθιοι απέναντι στο διεθνή ανταγωνισμό, αλλά και να επιβιώσουν από την καχεξία που έχει προκαλέσει η παγκόσμια οικονομική κρίση, είναι κυνικό να εισπράττουν αδιαφορία από την ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου τους. Όλα στο περίπου…

Οι προτάσεις μας έχουν σαν βάση τον εποικοδομητικό διάλογο με τους αρμόδιους φορείς, που θα οδηγήσουν στην αποτελεσματικότερη λειτουργία του πιο παλαιού διοικητικού μηχανισμού στον ελληνικό χώρο, την αντιμετώπιση των τριβών που προκύπτουν από την μέχρι σήμερα εφαρμογή των διοικητικών μοντέλων, την αποσαφήνιση των αρμοδιοτήτων του Υ.Ε.Ν.Ν.Π. στην ναυτική εκπαίδευση, στη διοίκηση και στη προσαρμογή του Λ.Σ., στις νέες ανάγκες και απαιτήσεις που έχουν δημιουργηθεί σήμερα. Συγκεκριμένα προτείνουμε: Ενίσχυση των συγκοινωνιακών αναγκών των νησιών των Β. Σποράδων, Η έλλειψη ακτοπλοϊκών δρομολογίων και η ανάγκη προσθήκης επιπλέον δρομολογίων στα ήδη υπάρχοντα, ειδικά κατά τους χειμερινούς μήνες.

Λιμένας Βόλου: Για το λιμάνι του Βόλου, είναι αναγκαίο να αξιοποιηθούν όλοι οι δυνατοί και προσοδοφόροι τρόποι, για αυτό πρέπει να ολοκληρωθούν: η αξιοποίηση του σιδηροδρόμου με το λιμάνι, η αναβάθμιση της επιχειρηματικής και εμπορικής εκμετάλλευσης του λιμένα, ο ελλιμενισμός των σκαφών αναψυχής, η περιβαλλοντική αναβάθμιση με πολιτικές green ports, η ολοκλήρωση της δυνατότητας παροχών ναυπηγοεπισκευής και συντήρησης πλοίων υπό αυστηρά περιβαλλοντικούς όρους.

Ναυτική εκπαίδευση: Για ταΕΠΑΛ Ναυτικού Τομέα, η ενίσχυση των εργαστηρίων τους και της διδασκαλίας των θετικών μαθημάτων (μαθηματικά & φυσική).

Στα ακαδημαϊκά προσόντα των αποφοίτων των Α.Ε.Ν. θα πρέπει να αποδίδεται, τουλάχιστον, και ο τίτλος του βασικού γνώστη χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή. Για να επιτευχθεί χρειάζεται να αυξηθούν οι διδακτικές ώρες του μαθήματος της πληροφορικής ή του χειρισμού Η/Υ σε 4 εξαμηνιαία μαθήματα, από 2 που είναι σήμερα.

Να δημιουργηθούν εμβόλιμες εξεταστικές στο τέλος κάθε κύκλου μαθημάτων του ΚΕΣΕΝ, με αύξηση του ορίου των μαθημάτων που δίνονται, έτσι ώστε να επιταχυνθεί η απόκτηση διπλωμάτων Β και Α πλοιάρχων & μηχανικών, με συνέπεια την κάλυψη των ζητούμενων θέσεων εργασίας και τελικά την αύξηση των εισφορών στην Ελληνική οικονομία.

Απουσία εθνικής νομοθεσίας για την άσκηση υποβρύχιας βιομηχανικής δραστηριότητας. Εκτός από την υποβρύχια δραστηριότητα για τον τουρισμό και τους ερασιτέχνες που λειτουργούν στην Ελλάδα, αρκετές εταιρείες διεξάγουν πιο ποικίλες δραστηριότητες στο περιβάλλον της θάλασσας όπως τη συντήρηση, των υποβρύχιων εργασιών, σε αγωγούς και τεχνολογικές εγκαταστάσεις που σχετίζονται με τις δραστηριότητες λιμανιού, εξόρυξης και βιομηχανίας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου