ΤΟΠΙΚΑ

Διαμαρτυρίες για την ειδική αγωγή

διαμαρτυρίες-για-την-ειδική-αγωγή-692826

Παράσταση διαμαρτυρίας στη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ Μαγνησίας την περασμένη Τετάρτη, πραγματοποίησε ο Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής. Ο σύλλογος έχει δώσει αγώνα για την ίδρυση τμημάτων ένταξης στα σχολεία για την υποβοήθηση των μαθητών με αναπηρίες και βλέπει να στελεχώνονται με εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής που θέλουν να αποφύγουν την τοποθέτησή τους σε «ακριτικές» σχολικές μονάδες της χερσαίας και νησιωτικής Μαγνησίας, αντί με εξειδικευμένο προσωπικό. Η απώλεια θέσεων για τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα. Η στήριξη παιδιών με αναπηρία από εκπαιδευτικούς χωρίς καμία γνώση και εμπειρία στις ανάγκες της ειδικής αγωγής έχει επίπτωση στα ίδια τα παιδιά.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου, κ. Μιχάλη Σκρίμπα, ήδη υπάρχουν στο νομό τμήματα ένταξης και θέσεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής που έχουν καλυφθεί από εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής.

Ο ίδιος υπογράμμισε ότι Νόμος που ψηφίστηκε στις αρχές Σεπτεμβρίου, δίνει τη δυνατότητα στελέχωσης τμημάτων ένταξης και σχολείων ειδικής αγωγής από εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής έστω κι αν δεν έχουν τα απαιτούμενα προσόντα. «Με μία απλή αίτηση στο ΠΥΣΔΕ εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής που θέλουν να αποφύγουν να υπηρετήσουν σε σχολικές μονάδες του Πηλίου ή των Βορείων Σποράδων και να παραμείνουν στο Βόλο, ζητούν την τοποθέτησή τους σε ειδικά σχολεία και τμήματα ένταξης, χωρίς όμως να διαθέτουν προσόντα για τις θέσεις αυτές. Το πρόβλημα υπάρχει ήδη στο νομό. Εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής με εμπειρία 8 και 10 ετών κινδυνεύουν να μείνουν εκτός σχολείων γιατί τις θέσεις τους καλύπτουν μόνιμοι εκπαιδευτικοί γενικής παιδείας», ανέφερε ο κ. Σκρίμπας, ο οποίος προχώρησε σε παράσταση διαμαρτυρίας στο ΠΥΣΔΕ Μαγνησίας.

Ο ίδιος δήλωσε ότι ο σύλλογος θα κινηθεί νομικά για να διασφαλιστεί σωστή παροχή εκπαίδευσης σε παιδιά με αναπηρίες, ενώ ζήτησε από γονείς μαθητών με αναπηρίες, ΕΛΜΕ και βουλευτές να πάρουν θέση για το ζήτημα.

Στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, έφθασε εγκύκλιος για την εφαρμογή του Νόμου του Σεπτεμβρίου προκειμένου να καλυφθούν οι κενές θέσεις στην ειδική αγωγή. Ωστόσο μετά την παρέμβαση των αναπληρωτών, το ΠΥΣΔΕ αποφάσισε να στείλει όλα τα κενά ειδικής αγωγής στο υπουργείο για να καλυφθούν από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής κι όχι από εκπαιδευτικούς γενικής παιδείας.

Πρόκειται για 19 κενά πλήρους ωραρίου και ένα μειωμένου ωραρίου στην Α’ Μαγνησίας και για ένα πλήρους και ένα μειωμένου ωραρίου στη Β’ Μαγνησίας.

Παρέμβαση ΕΛΜΕ

Για το ζήτημα παρενέβη και η ΕΛΜΕ Μαγνησίας με παράσταση διαμαρτυρίας στη Δ.Δ.Ε.

Η ΕΛΜΕ κατέθεσε την απόφαση – ψήφισμα της Γ.Σ. των προέδρων ΟΛΜΕ για καταργήσεις και συγχωνεύσεις τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και τα προβλήματα μη έγκρισης ολιγομελών τμημάτων. Αναφέρθηκε στα μορφωτικά δικαιώματα όλων των παιδιών και τα εργασιακά δικαιώματα συναδέλφων. Επίσης κατέθεσε το ψήφισμα της Γ.Σ. των προέδρων ΕΛΜΕ για την κατάργηση των «κοινών» τρίωρων που καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να υποστηρίξουν την εκπαιδευτική και παιδαγωγική πλευρά του ωρολόγιου προγράμματος και όχι τη συγκεκριμένη οδηγία. Οι σχολικοί σύμβουλοι καλούνται να προγραμματίσουν τις επισκέψεις στα σχολεία και να γίνεται τότε η σχετική τροποποίηση στο πρόγραμμα του σχολείου.

Ως προς τις τοποθετήσεις στην Ειδική Αγωγή (τμήματα ένταξης), επισημάνθηκε το μόνιμο πρόβλημα να τοποθετούνται σε ειδικές δομές συνάδελφοι χωρίς καθόλου προσόντα και κατόπιν να αποκτούν δικαιώματα (προσόντα προϋπηρεσίας) χάρη σε αυτές τις τοποθετήσεις. Αυτή η απαράδεκτη πρακτική συνεχίζεται και με το πρόσφατο νόμο και πρέπει να καταργηθεί.

Ειδικά για τη Μαγνησία, το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ κατέθεσε στον Δ.Δ.Ε. και το ΠΥΣΔΕ τη θέση του για:

•Την ακύρωση της πρόσφατης, απόφασης του ΠΥΣΔΕ που τοποθέτησε σε δομές ειδικής αγωγής (τμήματα ένταξης) συναδέλφους φιλολόγους χωρίς κανένα σχετικό προσόν (χωρίς σχετικές σπουδές, χωρίς επιμόρφωση και εμπειρία) και χωρίς καν να υπάρχει σχετική αίτηση από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.

•Τη δήλωση όλων των κενών ειδικής αγωγής ώστε να προσληφθούν αναπληρωτές ειδικής αγωγής

•Τη μεγάλη σημασία και ευθύνη για τη λειτουργία των δομών ειδικής αγωγής, ειδικά σε αρκετά τμήματα ένταξης που λειτουργούν φέτος για πρώτη φορά. Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να θιγούν εργασιακά δικαιώματα, όπως το κυρίαρχο δικαίωμα για εργασία συναδέλφων αναπληρωτών και τα μορφωτικά δικαιώματα παιδιών με ειδικές ανάγκες.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου