ΤΟΠΙΚΑ

Ζάντα έσπασε το πόδι 49χρονου εργάτη κατά την αλλαγή λάστιχου κλάρκ

ζάντα-έσπασε-το-πόδι-49χρονου-εργάτη-κατ-691124

Θύμα εργατικού ατυχήματος κατά τη διάρκεια αλλαγής λάστιχου σε κλάρκ έπεσε πριν από δύο εβδομάδας 49χρονος Βολιώτης, ο οποίος έσπασε το πόδι του, ενώ χτύπησε και στο χέρι.

Την ώρα του ατυχήματος, ο εργάτης βρισκόταν σε επιχείρηση στο Βόλο, όπου είχε μεταβεί για την αντικατάσταση και φούσκωνε το λάστιχο. Αμεσα διακομίστηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Βόλου για την παροχή πρώτων βοηθειών, ενώ ειδοποιήθηκε η Επιθεώρηση Εργασίας.

Η Επιθεώρηση Εργασίας πραγματοποίησε αυτοψία και διαπίστωσε ότι η αλλαγή του λάστιχου δεν έγινε μέσα σε μεταλλικό κλωβό, όπως απαιτείται, με αποτέλεσμα η ζάντα να τραυματίσει τον εργάτη όταν έσκασε το λάστιχο.

Μάλιστα ο εργάτης που τραυματίστηκε θεωρείται τυχερός μες την ατυχία του, καθώς από ανάλογα ατυχήματα η Ελλάδα έχει θρηνήσει ακόμη και νεκρούς.

Η Επιθεώρηση Εργασίας εξέδωσε άμεσα ενημερωτικό έντυπο με αναλυτικές οδηγίες, το οποίο διανεμήθηκε σε όλα τα συνεργεία αυτοκινήτων, ώστε να λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας.

Στην Ελλάδα από την έκρηξη ελαστικών έχουν προκληθεί σοβαροί τραυματισμοί ακόμη και θάνατοι ανθρώπων, επισημαίνει χαρακτηριστικά.

Η κ. Μάγδα Ηλιδάκη είπε ότι όλοι οι ιδιοκτήτες συνεργείων αυτοκινήτων πληροφορήθηκαν για τις οδηγίες που πρέπει να τηρούνται, είτε στους χώρους εργασίας, είτε σε άλλους χώρους όπου γίνονται αντίστοιχες εργασίες.

«Πρέπει να ακολουθείται ο σωστός τρόπος στη διαδικασία για την αλλαγή του λάστιχου, καθώς υπάρχει αυξημένος κίνδυνος έκρηξης», ανέφερε η ίδια.

Σύμφωνα με το φυλλάδιο που διένειμε η Επιθεώρηση Εργασίας, στα μεγάλα ελαστικά υπάρχει μεγάλη συσσώρευση ενέργειας, λόγω της πίεσης και του όγκου του αέρα σε αυτά. Σε περίπτωση έκρηξης η πιθανότητα του ατυχήματος είναι αυξημένη.

«Είναι προτιμότερο και πιο ασφαλισμένο να ξεφουσκώνετε το λάστιχο, προτού αρχίσετε να το βγάζετε από το όχημα, ιδιαίτερα αν η στεφάνη και το «εξωτερικό» παρουσιάζουν σημεία φθοράς.

Αποφεύγετε το φούσκωμα των ελαστικών σε υψηλότερες πιέσεις από αυτές που συστήνουν οι κατασκευαστές τους.

Ξεφουσκώνετε το ελαστικό και αφαιρείτε τη βαλβίδα αν πρόκειται να συγκολλήσετε κάτι στο ριμ ή σε άλλα μεταλλικά μέρη. Η θερμότητα που αναπτύσσετε κατά τη διάρκεια της συγκόλλησης, μπορεί να προκαλέσει έκρηξη σε ένα φουσκωμένο λάστιχο» αναφέρει.

Ειδικά για το φούσκωμα, δίνει συγκεκριμένα βήματα- οδηγίες. Σύμφωνα με αυτά: «Προτού αρχίσεις το φούσκωμα του ελαστικού κάνε μία εξέταση αν αυτό έχει φθαρμένα μέρη, τόσο στο ελαστικό, όσο και στα μεταλλικά προσαρτήματα του ριμ, όπως στεφάνη κ.τ.λ.

Ρύθμισε, επίσης, την πίεση του αέρα, έτσι ώστε να μην υπερβαίνει παρά ελάχιστο τη μέγιστη πίεση που θα φουσκώσεις το ελαστικό.

Μην αρχίσεις το φούσκωμα αν δεν χρησιμοποιείς έναν κατάλληλο και ισχυρό προφυλακτήρα που θα σε προστατέψει, σε περίπτωση που το ελαστικό θα σκάσει και θα εκραγεί κ.α.».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου