ΤΟΠΙΚΑ

ΑΣΠΑΙΤΕ 2014: Οταν η κρατική ανεπάρκεια μετέτρεψε την παιδαγωγική επάρκεια σε τζόγο

ασπαιτε-2014-οταν-η-κρατική-ανεπάρκεια-με-68177

Επιστολή στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ με την οποία παρατίθενται στοιχεία για το σοβαρό ζήτημα

Ερωτηματικά προκύπτουν για το αδιάβλητο της ηλεκτρονικής κλήρωσης των σπουδαστών της ΑΣΠΑΙΤΕ για το ακαδημαϊκό έτος 2014- 2015, που ολοκληρώθηκε πριν από ένα μήνα περίπου. Εντοπίστηκε το όνομα ενός υποψηφίου δύο φορές στη λίστα των επιτυχόντων του Βόλου και άλλη μία στη λίστα των αναπληρωτών! Αυτό σημαίνει ότι κατά την ηλεκτρονική κλήρωση, ο συγκεκριμένος υποψήφιος είχε περισσότερες πιθανότητες να εισαχθεί στη σχολή έναντι συνυποψηφίου του με μία συμμετοχή.

Ο Βαγγέλης Κατσιγιαννάκης, Μηχανικός Η/Υ Τηλεπικοινωνιών & Δικτύων και MScΗλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Η/Υ (http://programatismos.gr), σε επιστολή του αναφέρει τα εξής:

«Τα προγράμματα της ΑΣΠΑΙΤΕ είναι ετήσιας διάρκειας και εξασφαλίζουν το πολύτιμο και απαραίτητο προσόν για την εισαγωγή στην Εκπαίδευση και τη Συμβουλευτική αντίστοιχα. Τι γίνεται όμως όταν η διαδικασία εισαγωγής μετατρέπεται σε τζόγο – και όχι μόνο; Τότε η παιδεία κηδεύεται και όλοι εμείς οι εκπαιδευτικοί αποτελούμε απλά το ξόδι.

Πιο συγκεκριμένα, για το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015, η εισαγωγή των σπουδαστών έγινε με δημόσια, ανοικτή προς το κοινό, ηλεκτρονική κλήρωση. Τι κι αν είσαι λοιπόν μηχανικός; Τι κι αν έχεις μεταπτυχιακά; Τι κι αν έχεις παιδαγωγική εμπειρία ετών, αν έχεις προσφέρει επικουρικό έργο στο πολυτεχνείο της πόλης σου κι αν έχεις κάνει έρευνα και πειράματα πάνω σε καινοτόμους παιδαγωγικούς τομείς μέσα από τις διπλωματικές σου – αναρωτήθηκε ο Βαγγέλης Κατσιγιαννάκης- στις 17 Σεπτέμβρη κλήρωσε και όποιος κέρδισε – κέρδισε. Ετσι αντιμετωπίζουμε την παιδεία που προσφέρουμε στα ελληνόπουλα εν έτει 2014.

210.000 ευρώ για τις συμμετοχές

Φυσικά η αίτηση για την κλήρωση έγινε με το αζημίωτο. Ποσό ύψους 35 ευρώ έπρεπε να προκαταβάλει ο κάθε υποψήφιος μόνο για να συμμετάσχει σε αυτήν. Πάνω από 6.000 αιτήσεις υποβλήθηκαν σε όλη τη χώρα. Αυτό σημαίνει χονδρικά 210.000 ευρώ στο ταμείο του κράτους μόνο από τις αιτήσεις των υποψηφίων. Και τι «αγόραζε» ο υποψήφιος με τα 35 ευρώ; Στο Βόλο, περίπου μία στις τέσσερις πιθανότητες να επιλεχθεί. Δηλαδή, λίγο λιγότερες πιθανότητες από αυτές που έχει για να κερδίσει το… λαϊκό λαχείο.

Τρεις φορές στην κλήρωση

Τουλάχιστον, σκέφτεται ο καλοπροαίρετος, με τόσα έσοδα, το ηλεκτρονικό σύστημα της κλήρωσης θα πρέπει να είναι τελευταίας τεχνολογίας, θα πρέπει να είναι αδιάβλητο. Αυτό σκέφτεται μέχρι να του υποδείξει φίλη του δικηγόρος, της οποίας η ανωνυμία τού ζητήθηκε να κρατηθεί, ότι στη λίστα των αποτελεσμάτων του ΕΠΠΑΙΚ, για την πόλη του Βόλου, υπάρχει το ίδιο ονοματεπώνυμο, με το ίδιο πατρώνυμο, ούτε μία, ούτε δύο αλλά τρεις φορές. Έτσι, ο ίδιος υποψήφιος κατέλαβε δύο θέσεις επιτυχόντων και μία επιλαχόντων. Το κωμικό, μέσα σε αυτήν την τραγική κατάσταση είναι η απάντηση που έλαβε προσωπικά ο κ. Βαγγέλης Κατσιγιαννάκης από το γραμματέα της ΑΣΠΑΙΤΕ στην Αθήνα, όταν ρώτησε αν παρατηρήθηκαν διπλοεγγραφές κατά την κλήρωση. «Βεβαίως! Το σύστημα τις εντόπισε μετά την κλήρωση και τις διέγραψε!», απάντησε κατηγορηματικά.

Μετά την κλήρωση όμως, μπορεί ο καθένας να τις εντοπίσει διά γυμνού οφθαλμού αφού η ΑΣΠΑΙΤΕ δεν έχει μπει καν στη διαδικασία να διορθώσει τις αναρτήσεις από την επίσημη ιστοσελίδα.

Ολοκληρώνοντας ο κ. Κατσιγιαννάκης, αναφέρει τα εξής:

Χρειάζεται να έχει κανείς, πολύ βασικές γνώσεις διακριτών μαθηματικών για να γνωρίζει, ότι ένας «παίκτης» που παίρνει μέρος σε μία κλήρωση, έχοντας περισσότερες «συμμετοχές» από τους υπόλοιπους «παίκτες» έχει και περισσότερες πιθανότητες να κερδίσει την κλήρωση αυτή, όπως και έγινε.

Σίγουρα ένα σκάνδαλο όπως αυτό, χρήζει περαιτέρω έρευνας από τους αρμόδιους ανεύθυνους φορείς αλλά από την άλλη, και ποιο το νόημα; Από τη στιγμή που το σύστημα επέτρεψε την τριπλοεγγραφή ενός υποψηφίου στις λίστες, κάθε υπόνοια αξιοπιστίας πάει περίπατο.

Προς τους «συναδέλφους» προγραμματιστές που ανέλαβαν τη σχεδίαση και υλοποίηση του συστήματος, μέσα από εξίσου αξιοκρατικές διαδικασίες φαντάζομαι..

Υπάρχουν μηχανικοί εκεί έξω που ξέρουν να κάνουν τη δουλειά τους. Εάν δεν τα καταφέρνετε, ίσως να πρέπει να ασχοληθείτε με κάτι άλλο.

Ας καταργήσουμε το μάθημα της πληροφορικής από τα σχολεία.

Ετσι θα δημιουργήσουμε άλλη μία γενιά ψηφιακά αγραμμάτων Ελλήνων και θα δώσουμε τη δυνατότητα στο κράτος να συνεχίσει να μας δουλεύει.

Κι ένας χαιρετισμός προς τους μαθητές μου: Να επιδεικνύετε υπομονή, πειθαρχία και εργατικότητα. Να μελετάτε για να αποκτήσετε τις απαραίτητες γνώσεις που θα σας χρειαστούν όχι για να βρείτε δουλειά αλλά για να μην αφήσετε ποτέ και κανέναν να σας κοροϊδέψει. Καλή τύχη στον αγώνα σας».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου