ΤΟΠΙΚΑ

Σε επτά μήνες η μελέτη για τον τρίτο προβλήτα στο λιμάνι του Βόλου

σε-επτά-μήνες-η-μελέτη-για-τον-τρίτο-προ-68082

Το αργότερο σε ένα επτάμηνο θα έχει ολοκληρωθεί η μελέτη για τη διαμόρφωση και επέκταση του Γ΄προβλήτα στο λιμάνι του Βόλου. Το επόμενο βήμα θα είναι να αναζητηθεί και να εξασφαλιστεί από τον ΟΛΒ η χρηματοδότηση του έργου.

Πρόκειται για ένα έργο που θα αναβαθμίσει τη λειτουργία του λιμανιού, καθώς θα δοθεί η δυνατότητα να αναπτυχθούν νέες δραστηριότητες, όπως car terminal. Επίσης, θα συμβάλει σημαντικά στην αύξηση του εμπορευματικού έργου του λιμανιού σε συνδυασμό με το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης.

Σήμερα στα γραφεία του ΟΛΒ υπογράφηκε η σύμβαση ανάθεσης εκπόνησης της μελέτης, μεταξύ του διευθύνοντος συμβούλου της ΟΛΒ Α.Ε. Σωκράτη Αναγνώστου και του Αντώνη Μπουτάτη, διευθύνοντος συμβούλου της αναδόχου εταιρείας «ΡΟΓΚΑΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Α.Ε.-Δ.Τ. ΡΟΓΚΑΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΑΕ-ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ & ΣΙΑ ΕΕ δτ ΓΕΩΤΕΡ-ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ ΕΕ-ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕΛΕΤΩΝ ΕΛ.ΤΕ.ΜΕ. ΕΠΕ.

Η επέκταση του προβλήτα προβλέπεται να υλοποιηθεί σύμφωνα με το σχεδιασμό που έχει εγκριθεί από το master plan.

Η συνολική έκταση του προβλήτα, όταν θα ολοκληρωθεί το έργο, θα ανέρχεται σε περίπου 200 στρέμματα, ενώ έχουν διαμορφωθεί υπαίθριοι αποθηκευτικοί χώροι 45.000 τ.μ.

Η μελέτη χρηματοδοτήθηκε με 350.000 ευρώ από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και μεταξύ άλλων προβλέπει την εκπόνηση μελετών για το λιμενικό έργο, τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, τη στατικότητα κ.α..

O Γ’ προβλήτας μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διακίνηση σκραπ, εμπορευματοκιβωτίων, ελεύθερη ζώνη και car terminal.

«Με το έργο αυτό, ολοκληρώνεται όλο το λιμάνι από πλευράς προβλητών και πλέον ο ΟΛΒ θα «τρέξει» για να αναζητήσει χρηματοδότηση. Εκτός από τη μεταφορά του σκραπ, που επιβάλλεται από τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων μπορούν να αναπτυχθούν κι άλλες δραστηριότητες. Σε συνδυασμό με τα έργα σιδηροδρομικής σύνδεσης από τον επιβατικό σταθμό μέχρι την είσοδο του λιμανιού, τα οποία έχει διεκδικήσει ο ΟΛΒ κι έχει δεσμευτεί ο ΟΣΕ να προχωρήσει, θα ωφεληθεί και θα αυξηθεί σημαντικά, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Επίσης η τρίτη προβλήτα, είναι ιδανικός χώρος για τη δημιουργία car terminal, εκφόρτωση αυτοκινήτων από πλοία (αυτοκινητάδικα), που θα έρχονται από Ασία ή Ευρώπη και θα προορίζονται είτε για Ελλάδα και Βαλκανικές χώρες ή για μεταφόρτωση με προορισμό τον Εύξεινο Πόντο. Πρόκειται για μια προσοδοφόρα δραστηριότητα με σχεδόν μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα»,επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΒ Σωκράτης Αναγνώστου.

Επιπροσθέτως, ο κ. Αναγνώστου ανέφερε ότι σύμφωνα με τη μελέτη ο Γ’ προβλήτας θα έχει μεγαλύτερο βάθος, προκειμένου να προσεγγίζουν και μεγαλύτερα καράβια.

Υπογράφοντας τη σχετική σύμβαση ο Αντώνης Μπουτάτης, πολιτικός μηχανικός- λιμενολόγος, δεσμεύτηκε ότι θα καταβληθούν προσπάθειες, προκειμένου να παραδοθούν οι μελέτες νωρίτερα. Προσδιόρισε τον χρόνο παράδοσης σε επτά περίπου μήνες και όπως ανέφερε οι μελέτες θα περιλαμβάνουν ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει στη λιμενική τεχνολογία, χαρακτηρίζοντας τη συγκεκριμένη παρέμβαση ως μία από τις σημαντικότερες που θα υλοποιηθούν σε λιμάνι.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου