ΤΟΠΙΚΑ

Τέλος στη “διχοτόμηση” της Νέας Ιωνίας

τέλος-στη-διχοτόμηση-της-νέας-ιωνί-851206

Μέσα στο 2008 αναμένεται να πάρει τέλος η “διχοτόμησ用της Νέας Ιωνίας από τις σιδηροδρομικές γραμμές. Ο πρόεδρος του ΟΣΕ κ. Νίκος Μπαλτάς και ο διευθύνων σύμβουλος κ. Βασίλης Μακαντάσης ανακοίνωσαν χθες το μεσημέρι στην εκδήλωση κοπής της πίτας του Οργανισμού ότι μέχρι τέλος του 2007 θα έχει ολοκληρωθεί η μελέτη για την ευθείαση- κανονικοποίηση της μετρικής γραμμής Βόλου – Λάρισας, ώστε να μη διέρχεται τη Νέα Ιωνία και κάνει το S στην περιοχή του Νέου Δέλτα.

Εκτιμάται μάλιστα ότι μέσα στο 2008 το έργο θα δημοπρατηθεί, ώστε να επιλυθεί ένα πάγιο αίτημα της Νέας Ιωνίας και των κατοίκων της περιοχής του Νέου Δέλτα με το κόστος του έργου να εκτιμάται στα 10 εκατομμύρια ευρώ.

Τον επόμενο μήνα παράλληλα ολοκληρώνεται η κατασκευή της γέφυρας στον Ξηριά και επαναλαμβάνεται η λειτουργία του σιδηροδρόμου από το Βόλο προς Λάρισα

Ο πρόεδρος του ΟΣΕ προέβη επίσης σε ανακοινώσεις που αφορούν στον προγραμματισμό του ΟΣΕ στη Μαγνησία, ο οποίος περιλαμβάνει ολοκλήρωση των μελετών για τη σιδηροδρομική σύνδεση με τις ΒΙΠΕ Βόλου και Αλμυρού αλλά και έναρξη της σηματοδότησης- τηλεδιοίκησης στη γραμμή Βόλου – Λάρισας, ενώ ήταν κάθετος ότι δεν πρόκειται να απομακρυνθεί ο σιδηροδρομικός σταθμός μέσα από την πόλη του Βόλου.

Στον άμεσο προγραμματισμό του ΟΣΕ ωστόσο δεν φαίνεται να περιλαμβάνεται η ηλεκτροκίνηση αλλά και η αλλαγή στη λειτουργία του τρένου του Πηλίου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις που έγιναν :

-Μέχρι το 2008 θα έχει ολοκληρωθεί η σύνδεση με τη ΒΙΠΕ Αλμυρού. Συνολικός προϋπολογισμός του έργου 70 εκ. Ευρώ με τη χρηματοδότηση να αναζητάται από τα ΠΕΠ Θεσσαλίας και το Δ ΚΠΣ

-Η ηλεκτροκίνηση Βόλου-Λάρισας δεν περιλαμβάνεται στον άμεσο σχεδιασμό του ΟΣΕ, ωστόσο μέσα στο 2007 θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για τη σηματοδότηση- τηλεδιοίκηση της γραμμής Βόλου- Λάρισας και Παλαιοφάρσαλα- Καλαμπάκα

-Μέχρι το καλοκαίρι του 2007 θα δημοπρατηθεί το έργο της ανακαίνισης και διαμόρφωσης του περιβάλλοντα χώρου του εργοστασίου του ΟΣΕ στο Βόλο. Το έργο έχει ήδη ενταχθεί στο επενδυτικό πρόγραμμα του Οργανισμού

-Το θέμα της σύστασης φορέα διαχείρισης για το τρενάκι του Πηλίου. Πρόθεση του ΟΣΕ είναι να συνεχίσει να το λειτουργεί με το καθεστώς που ισχύει σήμερα και εφόσον υπάρξει μία συμφέρουσα πρόταση να επανεξετάσει τα σχέδια του

-Θα γίνει επίσης επέκταση της γραμμής στη δεύτερη προβλήτα του Λιμανιού για να εξυπηρετείται το εμπορευματικό κέντρο του ΟΣΕ, ενώ φαίνεται να “κολλάε锨στις διαμαρτυρίες που υπάρχουν για περιβαλλοντικούς κυρίως λόγους η νέα σιδηροδρομική χάραξη από το ύψος της Μπουρμπουλήθρας. Μέχρι τέλος του 2007 θα έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Α΄ και της Β΄ ΒΙΠΕ.

-Μέσα στο Φεβρουάριο ανατίθεται η μελέτη για την κατασκευή υπόγειας διάβασης στον Αγ. Γεώργιο Φερρών για να δημοπρατηθεί το έργο μέχρι τέλος του χρόνου.

Ο κ. Νίκος Μπαλτάς εμφανίστηκε αισιόδοξος για την πορεία του Οργανισμού υπεραμυνόμενος της πολιτικής απόφασης να δημιουργηθούν τέσσερις διαφορετικές θυγατρικές εταιρίες και ανακοίνωσε την πρόσληψη 307 ατόμων στον ΟΣΕ μέσω ΑΣΕΠ.

Υποστήριξε ότι έχουν συρρικνωθεί τα ελλείμματα που κληρονόμησε η σημερινή πολιτική ηγεσία από την προηγούμενη Κυβέρνηση και ότι πλέον ο ΟΣΕ επανέκτησε την πιστοληπτική του ικανότητα απέναντι στην Κεντρική Ευρωπαϊκή τράπεζα και ότι θα διεκδικήσει σημαντικό μερίδιο κονδυλίων από το επενδυτικό πρόγραμμα του Δ ΚΠΣ.

Όπως ανέφερε, στην περίοδο 2004-2006 υπήρξε αύξηση του εμπορευματικού έργου κατά 62% και 15% της επιβατικής κίνησης, ενώ για το 2007 ανακοίνωσε ότι θα διατεθούν 800.000 εκ ευρώ για νέες επενδύσεις , 600 εκ. από εθνικούς πόρους και 200 εκ ευρώ από κοινοτικά προγράμματα.

Με αρκετές ενστάσεις για τη σκοπιμότητα δημιουργίας των πολλών θυγατρικών, έθεσαν θέματα που αφορούν κυρίως στο προσωπικό ο πρόεδρος του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας κ. Ι. Πουλαράκης και ο γραμματέας της Ομοσπονδίας κ. Σωτήρης Ραυτόπουλος, που ζήτησαν αναθεώρηση της συλλογικής σύμβασης εργασίας αλλά και προσλήψεις νέου προσωπικού προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι πολλές, όπως τόνισαν, ανάγκες λόγω αποχωρήσεων.

Στην εκδήλωση κοπής της πίτας παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων η βουλευτής κ. Ζέτα Μακρή, (οι υπόλοιποι βουλευτές απέστειλαν επιστολές), ο δήμαρχος Ν. Ιωνίας Π. Μαβίδης, ο αντιδήμαρχος Βόλου Ι. Στάμος και ο αντινομάρχης Ν. Ντίτορας, ο πρόεδρος και ο γ.γ του ΕΚΒ Γ. Καλατζής και Γ. Κίτσιος, ο πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας κ. Σωκράτης Αναγνώστου, ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Νέας Ιωνίας Δημ. Ρίζος, ο αντιδήμαρχος Νέας Ιωνίας Ν. Μαυρόπουλος κ.α.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου