«Κενό γράμμα» είναι τα δικαιώματα των καταναλωτών, επισημαίνεται από την Ένωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, στις 15 Μαρτίου.
Ειδικότερα, από την Ενωση τονίζεται ότι «τα δικαιώματα των καταναλωτών μπορεί να θεσπίστηκαν εδώ και πολλά χρόνια, όμως στις περισσότερες περιπτώσεις δεν τηρούνται ούτε από το ίδιο το κράτος, ενώ οι Ενώσεις Καταναλωτών παλεύουν εθελοντικά για την υπεράσπισή τους».
Η κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην Ελλάδα αναφορικά με την προστασία των καταναλωτών, σύμφωνα με την Ενωση, είναι η εξής:
Οι καταναλωτές έχουμε δικαίωμα:
– στην ορθή ενημέρωση πριν την αγορά, για τα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας, την τιμή, τους όρους πληρωμής και παράδοσης, τη διάρκεια και τους όρους της σύμβασης
– στην παροχή εγγύησης. Τα καινούργια προϊόντα μακράς διάρκειας συνοδεύονται υποχρεωτικά από γραπτή εγγύηση τουλάχιστον 2 ετών στην Ελληνική γλώσσα
– στην αντικατάσταση, επιδιόρθωση, μείωση του τιμήματος ή υπαναχώρηση για ελαττωματικά προϊόντα, από το κατάστημα πώλησης.
– στην αναιτιολόγητη υπαναχώρηση (ακύρωση της αγοράς), εντός 14 ημερολογιακών ημερών για αγορές από απόσταση (τηλεφωνικά και μέσω διαδικτύου) ή εκτός εμπορικού καταστήματος
– στην παροχή τεχνικής υποστήριξης και ανταλλακτικών για όλη τη πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος
– σε αποζημίωση αν εξαιτίας ελαττωματικού προϊόντος προκληθεί ζημία ή σωματική βλάβη
– στη διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων.
Γνωρίζουμε και διεκδικούμε τα δικαιώματα μας στις υπηρεσίες και στις αγορές προϊόντων. Καταγγέλλουμε και αντιδρούμε δυναμικά σε κάθε περίπτωση που τα καταπατούν. Συμμετέχουμε και στηρίζουμε τo καταναλωτικό κίνημα», καταλήγει η ανακοίνωση της Ενωσης Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας.