ΤΟΠΙΚΑ

Εμποροι του Βόλου: «Υπάρχουν μέρες με άδεια ταμεία»

εμποροι-του-βόλου-υπάρχουν-μέρες-με-ά-660167

Πρόβλημα επιβίωσης αντιμετωπίζουν επιχειρήσεις της περιοχής – «Εχει κουράσει το click away» αναφέρουν επαγγελματίες

Εντείνεται η αγωνία των εμπόρων, λόγω της αβεβαιότητας σχετικά με το άνοιγμα του λιανεμπορίου, με τους επαγγελματίες να βρίσκονται αντιμέτωποι με τον «κυκεώνα» των καθημερινών προβλημάτων και του αγώνα επιβίωσης. Πολύ μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών δεν χρησιμοποιεί, πλέον, το click away, με τον εμπορικό κλάδο σε απόγνωση και τις μέρες με μηδενικά ταμεία, να εντείνουν το αρνητικό κλίμα στην τελική ευθεία των χειμερινών εκπτώσεων.

Κατά γενική ομολογία, έχει κουράσει ψυχολογικά εμπόρους και καταναλωτές το κλίμα αβεβαιότητας που συνεχίζεται, με την κίνηση να παρουσιάζει «καθίζηση» και τους τζίρους να ισοδυναμούν με το 20% της δυναμικής της τοπικής αγοράς.

Μελανή η εικόνα που μεταφέρει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας, Απόστολος Οντόπουλος, επισημαίνοντας ότι «δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε με αυτό τον τρόπο ούτε εμείς, ούτε οι καταναλωτές. Εχει κουράσει τους πάντες η αβεβαιότητα που επικρατεί και αποτελεί πρόβλημα η κλειστή εστίαση. Εάν δεν ανοίξουν η εστίαση και ο τουρισμός, δυστυχώς θα συνεχιστεί το πρόβλημα».

Εγκλωβισμένοι στο click away οι καταναλωτές, εκφράζουν τη δυσφορία τους, με τον πρόεδρο να κάνει λόγο για αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχολογία εμπόρων και καταναλωτών. «Η αβεβαιότητα που διατηρείται οδηγεί σε χαμηλούς τζίρους», υπογραμμίζει ο πρόεδρος.

Με την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων να βρίσκεται στην τελική ευθεία, ο κ. Οντόπουλος τονίζει ότι «η αγορά λειτουργεί με το 20% της δυναμικής της», ενώ κάνει λόγο «για πολύ μεγάλες απώλειες, που είναι δύσκολο να προσδιοριστούν».

«Είμαστε στα όριά μας»

Σε οριακό σημείο πολλές επιχειρήσεις, με την ανασφάλεια να αποτελεί καθημερινό εφιάλτη. «Εχει κουραστεί αφάνταστα η ψυχολογία μας, διότι το click away, ειδικά αυτή την περίοδο, δεν αποδίδει. Τα Χριστούγεννα ήταν πρωτόγνωρο, κουραστήκαμε, αλλά τουλάχιστον υπήρχε ενδιαφέρον από τον κόσμο», αναφέρει ο Γιώργος Σακελλάρης, α’ αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου – Νέας Ιωνίας. Αναφερόμενος στην εικόνα της αγοράς, στην τελική ευθεία των χειμερινών εκπτώσεων, τονίζει ότι «δεν υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον. Ερχονται πελάτες, ρωτούν αν μπορούν να μπουν στο κατάστημα, τους λέμε «όχι» και προτιμούν να μην ψωνίσουν. Αρνείται αυτή τη στιγμή ο καταναλωτής να μπει στη διαδικασία να κάνει click away. Δεν υπάρχει διάθεση. Θέλει να μπει στο κατάστημα, να δει τα προϊόντα από κοντά. Δεν έχει πρακτική εφαρμογή, πλέον, το click away».

Δύσκολη η επιβίωση, με την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην αγορά, να μεταφράζεται σε χαμηλούς τζίρους και κακή ψυχολογία. «Εμποροι και καταναλωτές έχουν κουραστεί ψυχολογικά. Ολοι είμαστε σε αναμονή, πότε θα μας ανοίξουν κανονικά», επισημαίνει ο κ. Σακελλάρης, για να προσθέσει ότι «υπάρχουν επιχειρηματίες που αντιμετωπίζουν βιοποριστικό πρόβλημα. Είναι πολύ χαμηλοί οι τζίροι. Υπάρχει πρόβλημα επιβίωσης».

Στην περίοδο του Πάσχα εναποθέτουν τις ελπίδες για τόνωση της κίνησης οι έμποροι, υπό την προϋπόθεση ότι «θα είμαστε ανοιχτά κανονικά», τονίζει ο α’ αντιπρόεδρος, ενώ σημειώνει ότι «δεν διευκολύνει τους καταναλωτές η πώληση στην πόρτα. Τα άτομα μεγάλης ηλικίας, ειδικότερα, δεν έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν το click away».

«Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα»

Την αγωνία του μεταφέρει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο Παναγιώτης Λαρυγγάκης, μέλος του ΔΣ του τοπικού Εμπορικού Συλλόγου, περιγράφοντας την ψυχολογική επιβάρυνση, τόσο των συναδέλφων του, όσο και των καταναλωτών.

«Η συντριπτική πλειονότητα των πελατών δεν παίρνει τηλέφωνο από το σπίτι, για να κλείσει τηλεφωνικό ραντεβού. Οι περισσότεροι έρχονται έξω από το κατάστημα και τηλεφωνούν την ίδια στιγμή. Εχει κουράσει το click away και το click inside τους καταναλωτές και εμάς τους εμπόρους. Είναι δραματική η κατάσταση. Ερχονται μέρες που δεν υπάρχουν πωλήσεις», υπογραμμίζει.

Εντείνεται ο προβληματισμός των εμπόρων λόγω της αναδουλειάς που συνεχίζεται και της συνεπακόλουθης, δραματικής μείωσης του τζίρου. «Δεν υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον από τον κόσμο. Η έλλειψη χρημάτων, ο φόβος για τον κορονοϊό, η ψυχική κούραση, όλα αυτά που συμβαίνουν, συμβάλλουν να μην υπάρχει κίνηση στην αγορά», σημειώνει ο κ. Λαρυγγάκης.

Κλείνοντας, τονίζει ότι είναι καθολικό το αίτημα για άνοιγμα της αγοράς και της εστίασης, διότι λειτουργούν σαν συγκοινωνούντα δοχεία, για να προσθέσει ότι «καλούμαστε να αγοράσουμε καλοκαιρινό εμπόρευμα, χρωστάμε και το χειμερινό, οπότε αντιλαμβάνεστε σε τι δύσκολη κατάσταση βρισκόμαστε».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου