ΤΟΠΙΚΑ

SOS από τα τουριστικά λεωφορεία στη Μαγνησία

sos-από-τα-τουριστικά-λεωφορεία-στη-μαγν-65905

Αμεση δέσμη μέτρων στήριξης από την πολιτεία ζητούν τα μέλη του τοπικού σωματείου

Σε απόγνωση οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων, κρούουν το καμπανάκι για το μέλλον του κλάδου, ζητώντας άμεσα μέτρα ελάφρυνσης από την πολιτεία.

Oι δραματικές επιπτώσεις της πανδημίας, που έχει ακινητοποιήσει τα τουριστικά λεωφορεία επί 80 μέρες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον κλάδο του τουρισμού, περιγράφονται σε ανακοίνωση του Σωματείου Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων και Γραφείων «Η Μαγνησία», η οποία υπογράφεται από τον πρόεδρο Χρήστο Κορωναίο και τον γραμματέα Αθανάσιο Σιμώτα.

Τα μέλη του τοπικού Σωματείου εκφράζουν τη δυσφορία τους για τα μέτρα στήριξης που ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση, τονίζοντας ότι ελάχιστα αφορούν στην επόμενη ημέρα στις οδικές μεταφορές επιβατών – τουριστών με τα τουριστικά λεωφορεία Δ.Χ., «λες και ο τουρισμός στην Ελλάδα, είναι μόνο τα ξενοδοχεία και τα αεροπλάνα».

Περιγράφοντας τις δραματικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί, οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων υπογραμμίζουν κατ’ αρχάς τις δυσμενείς επιπτώσεις του καθολικού lock down στον κλάδο.

«Θα πρέπει να θεωρούμε δεδομένο πως η κανονικότητα στον κλάδο μας θα αργήσει να επιστρέψει. Ηδη το 2020 θα πρέπει να θεωρείται για τις επιβατικές οδικές μεταφορές μια «χαμένη χρονιά» αφού θα είναι πολύ δύσκολο να γίνει ξανά ένα ταξίδι, με ένα τουριστικό λεωφορείο, με τα σφιχτά υγειονομικά πρωτόκολλα που ισχύουν και φυσικά και οι πελάτες θα είναι δύσπιστοι στην μαζική μεταφορά (εκδρομή με τουριστικό λεωφορείο)», υπογραμμίζουν.

Το Σωματείο τονίζει ότι είναι αναγκαία και μάλιστα άμεσα μια δέσμη πρόσθετων μέτρων στήριξης του κλάδου.

Πρώτο και βασικό αίτημα η επιδότηση/αποζημίωση των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων, «με ένα σημαντικό ποσό, από την πολιτεία , μη επιστρεπτέο, όπως συνέβη σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Δεν χρειαζόμαστε δάνεια, που δεν θα είμαστε σε θέση να αποπληρώσουμε» επισημαίνεται.

Δεύτερο στη λίστα το αίτημα για «μόνιμη μείωση του Φ.Π.Α. στις οδικές μεταφορές στο 13%» και το «πάγωμα πληρωμής τρεχουσών οφειλών και ρυθμίσεων σε εφορία και ασφαλιστικά ταμεία έως την επιστροφή των επιχειρήσεων στην ομαλότητα (τουλάχιστον ως το καλοκαίρι του 2021)».

Βασική επίσης για τους ιδιοκτήτες «η μείωση των τελών κυκλοφορίας ή τουλάχιστον η εξίσωση με τα ΚΤΕΛ», και η «εξίσωση των τιμών των ασφαλίστρων στα ίδια επίπεδα με το ΚΤΕΛ με την παρέμβαση του κράτους», με παράλληλο αίτημα «οι τιμές των διοδίων να καθορίζονται ανάλογα με τις θέσεις και όχι με το ύψος του οχήματος».

Προβλήματα ζητούν λύση

Πολλά τα πρακτικά ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο και ζητούν επειγόντως λύση, με βασική παράμετρο την παράταση του ορίου ηλικίας διαγραφής των τουριστικών λεωφορείων. «Αυτή την στιγμή είναι στα 27 χρόνια, όμως δεδομένων των συνθηκών, είναι σήμερα απαγορευτικό για αρκετούς συναδέλφους να αντικαταστήσουν τα λεωφορεία τους. Η παράταση 3 ετών που ζητάμε θεωρούμε ότι είναι επιβεβλημένη. Οπως συμβαίνει άλλωστε και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής ένωσης» τονίζεται στην ανακοίνωση του τοπικού Σωματείου.

Παράλληλο αίτημα «να εξισωθεί ο μισθός των υπαλλήλων τουριστικών γραφείων όπως των υπολοίπων επιχειρήσεων. Ενας υπάλληλος τουριστικού γραφείου αμείβεται περισσότερο σε σχέση με έναν υπάλληλο σε λογιστικό γραφείο» τονίζουν.

Στην ίδια ανακοίνωση ζητούν από την πολιτεία να διασφαλίσει τον θεσμικό ρόλο και τις αρμοδιότητες του κλάδου, ζητώντας «να υπάρξει παρέμβαση και στα Υπουργεία Μεταφορών και Παιδείας για το θέμα ιδιαίτερα των σχολικών εκδρομών και μισθώσεων λεωφορείων. Ενώ το έργο των υπεραστικών λεωφορείων είναι αποκλειστικά η δημόσια συγκοινωνία, πάντα υπάρχει από τον νομοθέτη ένα «παράθυρο» σε κάθε νόμο, είτε ένα «και» ή «κατ’ εξαίρεση» ή «χερσαία μέσα» που αφήνει αοριστία στην ερμηνεία του νόμου. Αποτέλεσμα είναι τα υπεραστικά λεωφορεία να υποκλέπτουν έργο από τα τουριστικά. Πρέπει λοιπόν και αυτό να ξεκαθαριστεί».

Κλείνοντας την ανακοίνωση, τα μέλη του πληττόμενου κλάδου, αναμένουν «τις αποφάσεις της πολιτείας, ώστε οι επιχειρήσεις – ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων (τουριστικά γραφεία και Τ.Ε.Ο.Μ.), να επιβιώσουν από τις συνέπειες της πανδημίας, αλλά και οι υπάλληλοι των επιχειρήσεων αυτών να μπορέσουν να παραμείνουν και να συνεχίσουν την εργασία τους».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου