ΤΟΠΙΚΑ

Εμποροι του Βόλου: Ελειψαν τα δώρα της γιορτής

εμποροι-του-βόλου-ελειψαν-τα-δώρα-της-γ-655606

«Χαμηλές πτήσεις» στους τζίρους, με τα τοπικά καταστήματα να βιώνουν τις δυσκολίες του click away

Τονωτική ένεση αποτελούσε προ πανδημίας η εορτή του Ευαγγελισμού και γενικότερα οι ονομαστικές εορτές, με την κοινωνική δραστηριότητα να περιορίζεται πλέον σημαντικά, λόγω υγειονομικών πρωτοκόλλων και την κατάσταση που καλούνται να διαχειριστούν οι έμποροι να είναι εντελώς διαφορετική.

«Τα δώρα της γιορτής έχουν εκλείψει από την αγορά τα τελευταία χρόνια. Ο κόσμος δεν γιορτάζει όπως γιόρταζε, δεν ανοίγει το σπίτι του όπως το άνοιγε σε επισκέψεις και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μειωθούν αρκετά τα δώρα», ανέφερε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας, Απόστολος Οντόπουλος.

Η τάση, που άρχισε να εμφανίζεται την τελευταία δεκαετία, αφήνει βαθύ αποτύπωμα στην αγορά, με τον πρόεδρο να υπογραμμίζει ότι «σε καμία περίπτωση η κίνηση δεν θυμίζει παλαιότερες εποχές. Παλιά τα καταστήματα προετοιμάζονταν για τις ονομαστικές εορτές, για τις εορταστικές περιόδους. Η εορταστική περίοδος ακόμη έχει δουλειά, αλλά το υπόλοιπο διάστημα, εκτός Πάσχα και Χριστουγέννων, το ενδιαφέρον είναι πολύ μειωμένο».

Σταδιακή μείωση παρουσιάζει η αγορά δώρων για τις ονομαστικές εορτές, ήδη από την έναρξη της οικονομικής κρίσης, με το πρόβλημα να επιτείνεται λόγω περιοριστικών μέτρων και click away. Αποκαρδιωτική η εικόνα της αγοράς μετά την περίοδο των Χριστουγέννων, με τον κ. Οντόπουλο να επισημαίνει ότι «από τη μέρα που επιβλήθηκε το click away τα νούμερα είναι πολύ χαμηλά. Ούτως ή άλλως τον τελευταίο χρόνο έχουμε συνηθίσει τις χαμηλές πτήσεις, σε ότι αφορά τους τζίρους, και ιδιαίτερα τις περιόδους που είναι κλειστή η εστίαση και δεν υπάρχει τουρισμός, αναπόφευκτα θα οδηγούμασταν σε τέτοια νούμερα».

Με τα περιοριστικά μέτρα να επηρεάζουν την ψυχολογία των Βολιωτών και την κίνηση στα καταστήματα, οι προηγούμενες μέρες δεν θύμιζαν σε τίποτα προεόρτια. Μικρή η κίνηση στα τοπικά καταστήματα, με την Μαρία Παπαδάκη, ιδιοκτήτρια κοσμηματοπωλείου, να αναφέρει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ότι δεν είναι δυνατόν να δουλέψουν τα καταστήματα με click away. «Εχουν λείψει τα δώρα για τις ονομαστικές εορτές στην αγορά. Εχει εκλείψει το ενδιαφέρον για δώρα γιορτινά. Ειδικά στο δικό μας αντικείμενο, ο καταναλωτής δεν μπορεί να μπει στο κατάστημα. Πώς να αγοράσει κόσμημα, αν δεν το δει από κοντά. Με αυτή την κατάσταση που βιώνουμε, δεν υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον και επιπλέον έχει εκλείψει το γιορτινό κλίμα λόγω των περιοριστικών μέτρων», υπογράμμισε. Εκφράζοντας την ανησυχία της, σημείωσε ότι «τα καταστήματα του αντικειμένου μας, που διαθέτουν e-shop, μπορούν να δουλέψουν καλύτερα. Τα περισσότερα μικρά καταστήματα που δεν διαθέτουν ηλεκτρονικές πωλήσεις, αντιμετωπίζουν πρόβλημα».

Σχετική κίνηση παρατηρήθηκε τις προηγούμενες μέρες σε ανθοπωλεία και ζαχαροπλαστεία. «Υπήρχαν παραγγελίες σε τούρτες και η κίνηση ήταν καλύτερη σε σύγκριση με πέρυσι. Ο κόσμος επιθυμεί να αγοράσει γλυκά, γιατί έχει πιεστεί πάρα πολύ και αναζητεί μια διέξοδο. Ορισμένοι αγόρασαν γλυκά για να κεράσουν συναδέλφους και συνεργάτες στην εργασία τους. Υπήρχε κινητικότητα τις προηγούμενες μέρες, η οποία, ωστόσο, δεν συγκρίνεται με τα δεδομένα παλαιότερων εποχών», επεσήμανε ο Στέφανος Καϊσαρλής, συνιδιοκτήτης ζαχαροπλαστείου.

Σχετική κινητικότητα σημειώθηκε και στα ανθοπωλεία, με τον Μάξιμο Ζάντζο, οικονομικό επόπτη στο ΔΣ του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας να τονίζει ότι «την τελευταία δεκαετία έχει σταματήσει ο κόσμος να καλεί στα σπίτια του. Δεν είναι όπως παλιά, έχει ελαττωθεί το δώρο της ονομαστικής εορτής».

Δύο είναι οι τάσεις που παρατηρούνται στην τοπική αγορά, στο μεταξύ, με τον ίδιο επιχειρηματία να αναφέρει ότι «ο κόσμος λόγω του εγκλεισμού αισθάνεται πλέον την ανάγκη να επικοινωνήσει, οπότε κάνει ένα τηλεφώνημα και στέλνει λουλούδια σε άτομα του συγγενικού ή φιλικού περιβάλλοντος, και κάπως έτσι κινείται η αγορά και τα ανθοπωλεία. Υπάρχει, όμως, και η άλλη όψη, όπου πλέον δεν είναι ανοιχτά τα σπίτια, ως προς τους καλεσμένους, οπότε εκεί βλέπουμε να χάνεται μεγαλύτερο ποσοστό, απ’ ότι χάθηκε την τελευταία δεκαετία, λόγω του εγκλεισμού». Εκφράζοντας την ανησυχία του, τόνισε ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει η αγορά με click away, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν υπάρχει ανταπόκριση και αυτό είναι πρόβλημα».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου