ΤΟΠΙΚΑ

ΕΛΜΕ Μαγνησίας: Διαστάσεις παίρνει το πρόβλημα της βαθμοθηρίας

ελμε-μαγνησίας-διαστάσεις-παίρνει-το-63055

Με αφορμή πρωτοφανές περιστατικό σε Γυμνάσιο

Την ανησυχία της για το πρόβλημα της βαθμοθηρίας που παίρνει διαστάσεις μέσα στα σχολεία, των παρεμβάσεων γονέων, της απαξίωσης των καθηγητών και της προσβολής τους, εκφράζει με ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Μαγνησίας.

Αφορμή αποτέλεσε απίστευτο σκηνικό σε Γυμνάσιο της πόλης, την περασμένη εβδομάδα, όταν πατέρας μαθήτριας που πηγαίνει στη Β’ τάξη, πέρασε ένστολος την πόρτα του σχολείου και συνοδεία δικηγόρου του, διαμαρτυρήθηκε σε καθηγητές για τη βαθμολογία που έδωσαν στην κόρη του, απειλώντας ότι θα τους αναφέρει και κατηγορώντας τους ως εμπαθείς απέναντι στο παιδί του. Είχε προηγηθεί επεισόδιο από άλλο πατέρα, επίσης αριστούχας μαθήτριας που συναγωνίζεται με την πρώτη στη βαθμολογία, ο οποίος διαμαρτυρόμενος για το χαμηλό βαθμό που πήρε η κόρη του σε συγκεκριμένο μάθημα, προκάλεσε επεισόδιο στο γραφείο του διευθυντή της σχολικής μονάδας.

Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ Μαγνησίας, «η εκπαιδευτική κοινότητα, μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς έχει ως στόχο την ουσιαστική παροχή γνώσης, τη συνεργασία, την ευγενή άμιλλα μέσα στις μικρές κοινότητες που αποτελούν τα σχολεία, μέσα σε μια κοινωνία άκρως ανταγωνιστική και ένα εκπαιδευτικό σύστημα που δυστυχώς αναπαράγει το στείρο ανταγωνισμό.

Τα πρόσφατα δημοσιεύματα στον Τύπο σχετικά με αντιθέσεις και συγκρούσεις σχετικά με τη βαθμολογία μαθητών σε σχολείο της Μαγνησίας, ως συνήθως, μεγαλοποίησαν και παραποίησαν γεγονότα. Ωστόσο το πρόβλημα της βαθμοθηρίας, των παρεμβάσεων για τη βαθμολογία, της απαξίωσης και των προσβολών προς καθηγητές, δυστυχώς έχει πάρει διαστάσεις. Τέτοιες είδους ενέργειες και πρακτικές στηλιτεύονται γιατί δεν μεταλαμπαδεύονται στους μαθητές οι αξίες της γνώσης και του συναγωνισμού, αλλά «προωθείται» το μοντέλο ενός στείρου ανταγωνισμού.

Οι εκπαιδευτικοί έχοντας πλήρη επίγνωση του παιδαγωγικού τους ρόλου οφείλουν να στέκονται απέναντι σ’ αυτές τις πρακτικές και να μην δέχονται καμιά τέτοιου είδους παρέμβαση στο έργο τους. Για εμάς τους εκπαιδευτικούς οι γονείς είναι αρωγοί της κοινής προσπάθειας για τη βελτίωση της παιδείας, για την ολόπλευρη μόρφωση (γνωστική και κοινωνική) για τους μαθητές, τους αυριανούς πολίτες της κοινωνίας. Δεν θα επιτρέψουμε να γίνουν τα σχολεία αρένες ανταγωνισμού και οι εκπαιδευτικοί έρμαια στη ματαιοδοξία κανενός. Το οφείλουμε πάνω από όλα στους μαθητές μας. Τα όποια προβλήματα, μπορούν να επιλυθούν στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας με διάλογο και συνεργασία και να ανοίξει επιτέλους η συζήτηση για το τι σχολείο θέλουμε».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου