ΤΟΠΙΚΑ

Εκφορτώνονται τεράστιοι αγωγοί στο λιμάνι του Βόλου

εκφορτώνονται-τεράστιοι-αγωγοί-στο-λ-624638

Με προορισμό τις παρακάρλιες περιοχές, όπου εισέρχεται σε φάση κατασκευής το δίκτυο άρδευσης

Περισσότερο και καλύτερης ποιότητας νερό, κυρίως όμως φθηνότερο, θα μπορούν αν χρησιμοποιούν στην άρδευση των καλλιεργειών τους αγρότες των παρακάρλιων περιοχών με την ολοκλήρωση του δικτύου άρδευσης από τη λίμνη Κάρλα.

Ρεπορτάζ: ΑΝΤΩΝΗΣ Ε. ΦΩΚΙΔΗΣ

Η συγκεκριμένη εργολαβία, προϋπολογισμού 38 εκατ. ευρώ, εκτελείται ήδη και πλέον εισέρχεται στο ουσιαστικότερο σκέλος της με την κατασκευή του αγωγού μήκους 35 χιλιομέτρων με τον εγκιβωτισμό χαλύβδινων σωλήνων φ 1400 οι οποίοι άρχισαν να εκφορτώνονται χθες στο λιμάνι του Βόλου.

Ειδικότερα, το πρώτο από τα τρία φορτηγά πλοία που θα μεταφέρει στο Βόλο τους τεράστιους χαλυβδοσωλήνες, κατέπλευσε προχθές το βράδυ στο λιμάνι και χθες το πρωί άρχισε η εκφόρτωση των αγωγών σε 15 φορτηγά τα οποία μετέφεραν το φορτίο στο εργοτάξιο της Κάρλας.

Η μεταφορά των τεράστιων αγωγών, τρεις σε κάθε νταλίκα, έγινε με μεγάλη προσοχή στο εργοτάξιο και σύντομα θα αρχίσει η τοποθέτησή τους για τη μεταφορά νερού άρδευσης από τον Ταμιευτήρα σε παρακάρλιες καλλιεργούμενες εκτάσεις, συνολικής επιφάνειας 60.000 στρεμμάτων.

Το συνολικό έργο άδρευσης θα περιλαμβάνει 35 χλμ. μεταλλικών αγωγών φ1400-φ400, 14 χλμ αγωγών pvc φ160-φ130, 25 χλμ. αγροτική οδοποιία, τέσσερα αντλιοστάσια, δύο γέφυρες με τοξωτά θυροφράγματα και 7 χλμ. νέα τάφρο 2Τ’.

Σύμφωνα με τα τεχνικά στοιχεία του έργου «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΡΓΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΝΕΡΟΥ ΛΙΜΝΗΣ ΚΑΡΛΑΣ (Α΄ ΦΑΣΗ», στο φυσικό αντικείμενο της εργολαβίας σύμφωνα με την Τεχνική περιγραφή του έργου περιλαμβάνονται:

Α) Τα έργα τροφοδοσίας της τάφρου 1Τ και λιμνοδεξαμενών τα οποία περιλαμβάνουν την κατασκευή:

1) ρουφράκτη Θ1Τ στην τάφρο 1Τ η οποία με τον τρόπο αυτό ενέχει θέση δεξαμενής και

2) αγωγού παράκαμψης (by pass) Φ1000/1400 του αντλιοστασίου Α0 (του κόμβου Πέτρας)

προκειμένου να εξυπηρετούνται (αρδεύονται) οι όμορες εκτάσεις ενώ θα υπάρχει ακόμα δυνατότητα ενίσχυσης των λιμνοδεξαμενών Καλαμακίου με νερά του ταμιευτήρα Κάρλας.

Β) Τα έργα μεταφοράς νερού τα οποία περιλαμβάνουν την κατασκευή:

1) των ανυψωτικών εγκαταστάσεων (αντλιών) στο κατασκευασμένο αντλιοστάσιο Α0 του κόμβου Πέτρας,

2) του καταθλιπτικού αγωγού που θα τροφοδοτεί την τάφρο 2Τ, η οποία ενέχει θέση δεξαμενής με την κατασκευή του ρουφράκτη Θ2Τ,

3) του αντλιοστασίου Α1 που θα αντλεί νερό από την 2Τ και με τον καταθλιπτικό αγωγό θα τροφοδοτεί τον θάλαμο αναρρόφησης του αντλιοστασίου ΑΔ6 και

4) το θάλαμο αναρρόφησης του αντλιοστασίου ΑΔ6.

Γ) Τα έργα διανομής τα οποία περιλαμβάνουν την κατασκευή:

1) των αντλιοστασίων διανομής ΑΔ4 και ΑΔ6,

2) των σωληνωτών δικτύων διανομής που καταλήγουν σε υδροληψίες και

3) του αγροτικού οδικού δικτύου.

Δ) Τα έργα των τάφρων 2Τ και 2Τ΄ τα οποία περιλαμβάνουν:

1) Τη διαμόρφωση των αναχωμάτων στην τάφρο 2Τ για τον εγκιβωτισμό των νερών με την κατασκευή του ρουφράκτη Θ2Τ και

2) Την κατασκευή της τάφρου 2Τ΄ για την ομαλή απορροή των ομβρίων της δεξιάς περιοχής δυτικά της τάφρου 2Τ.

Με την ολοκλήρωση του έργου, οι παρακάρλιοι καλλιεργητές θα χρησιμοποιούν για την άρδευση των κτημάτων τους το νερό της Κάρλας και όχι αντλούμενο από μεγάλα βάθη.

Οι γεωτρήσεις που φτάνουν και σε 400 μέτρα βάθος, προκαλούν σοβαρά προβλήματα με την υπεράντληση του υπόγειου υδροφορέα και ήδη στην περιοχή έχουν καταγραφεί ρηγματώσεις και καθιζήσεις οι οποίες απειλούν τους παρακάρλιους οικισμούς.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου