ΤΟΠΙΚΑ

ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΒΟΛΟΥ Α.Ε. Τηλεματικό σύστημα πληροφόρησης

αστικο-κτελ-βολου-α-ε-τηλεματικό-σύστη-851206

Καινοτόμο παρέμβαση στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης του Βόλου θα εφαρμόσει σύντομα και θα λειτουργήσει περίπου σε δυο μήνες το Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου Α.Ε. με την ολοκλήρωση του έργου της «τηλεματικής πληροφόρησης του επιβατικού κοινού» και της αυτόματης έκδοσης εισιτηρίων. Η εφαρμογή του αναμένεται να επιφέρει άμεσα θετικά αποτελέσματα στην καθημερινή λειτουργία των αστικών μεταφορών, θα διευκολύνει τους επιβάτες, ενώ παράλληλα θα προσφέρει σύγχρονες, ποιοτικές και κατά το δυνατόν αυτοματοποιημένες υπηρεσίες με τη χρήση προηγμένων τεχνολογικών μέσων.
Με τη λειτουργία των ηλεκτρονικών μηχανημάτων σε κεντρικά σημεία του πολεοδομικού συγκροτήματος, οι επιβάτες μέσα από ηλεκτρονικές πινακίδες θα πληροφορούνται για τον πραγματικό χρόνο άφιξης του επόμενου λεωφορείου και τις λεωφορειακές γραμμές που εξυπηρετούνται από το συγκεκριμένο σημείο.
Η πληροφορία για την άφιξη του επόμενου λεωφορείου θα είναι διαθέσιμη μέσα από αυτές και σε μορφή ηχητικών μηνυμάτων, ώστε να μπορούν να έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες αυτές και άτομα με ειδικές ανάγκες και αναλφάβητοι.
Έτσι το νέο ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό σύστημα θα περιλαμβάνει διαχείριση του στόλου των οχημάτων με συστήματα στα λεωφορεία και κεντρικό σύστημα διαχείρισης, άμεση πληροφόρηση των επιβατών, την πληροφόρηση του κοινού στις στάσεις, έκδοση και ακύρωση των εισιτηρίων και ευρεία χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Όλα τα παραπάνω πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού συστήματος θα μπορούν να έχουν στην διάθεση τους και οι χρήστες του διαδικτύου, αφού το υλικό που θα έχουν στην διάθεσή τους θα περιέχει πίνακες δρομολογίων, δρομολόγια και στάσεις σε ψηφιακούς χάρτες, καθώς και λογισμικό πρότασης και αναζήτησης, μέσω του οποίου οι χρήστες θα πληροφορούνται για τα δρομολόγια που πρέπει να χρησιμοποιήσουν για να μετακινηθούν από το ένα σημείο της πόλης στο άλλο σε συντομότερο χρονικό διάστημα.
Το έργο είναι προϋπολογισμού 958.450,00 ευρώ και εντάσσεται στο μέτρο 2,8 «Ευφυείς Μεταφορές» του Επιχειρησιακού Προγράμματος ¨ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ¨.

Σύστημα
Το νέο σύστημα περιλαμβάνει:
• Σε κεντρικά επιλεγμένα σημεία σε ολόκληρο το πολεοδομικό συγκρότημα θα τοποθετηθούν 12 νέοι αυτόματοι πωλητές εισιτηρίων, ώστε οι πολίτες να προμηθεύονται εισιτήρια ολόκληρο το εικοσιτετράωρο. Τα 12 μηχανήματα θα προστεθούν στα 20 μηχανήματα ίδιας τεχνολογίας, που λειτουργούν ήδη σε Βόλο και Νέα Ιωνία.
• Τοποθετούνται 12 ¨Έξυπνες Στάσεις¨, οι οποίες θα πληροφορούν το επιβατικό κοινό για τον πραγματικό χρόνο άφιξης του επόμενου λεωφορείου. Τα σημεία αυτά θα είναι:
Κεντρική Αφετηρία – Αφετηρία Αναύρου – Αφετηρία Πέτρου και Παύλου – Ιάσονος (1η στάση) – Ιάσονος με Σπυρίδη – Καρτάλη (εκδοτήριο) – Δημητριάδος (εκδοτήριο) – Δημητριάδος με Τοπάλη – Λ. Ειρήνης (Γέφυρα) – Νοσοκομείο – Λαρίσης (ΕΒΟΛ) – Κουμουνδούρου με Δημητριάδος.
• Στο εσωτερικό των λεωφορείων θα τοποθετηθούν συστήματα οπτικής και ηχητικής αναγγελίας, που θα πληροφορούν τους επιβάτες για την επόμενη στάση καθώς και μετεπιβιβάσεις και ανταποκρίσεις.
• Στα λεωφορεία θα τοποθετηθούν ηλεκτρονικά συστήματα πλοήγησης (GPS) και τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός για την επικοινωνία φωνής και δεδομένων με το κέντρο ελέγχου.
• Αναβάθμιση των πληροφοριών προς τους πολίτες, όπου με τη χρήση του διαδικτύου θα υπάρχει δημοσιευμένο υλικό, όπως: πίνακες δρομολογίων, δρομολόγια και στάσεις σε μορφή ψηφιακών χαρτών.
• Προβλέπεται η εγκατάσταση λογισμικού για το σωστό σχεδιασμό των δρομολογίων σχετικά με την επιβατική κίνηση και την ανταπόκριση των λεωφορείων στις ώρες αιχμής, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών.
• Δημιουργία ενός ολοκληρωμένου κέντρου ελέγχου στις εγκαταστάσεις του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου, όπου θα παρέχονται στατιστικά στοιχεία και θα βγαίνουν χρήσιμα συμπεράσματα σε σχέση με την τήρηση των δρομολογίων, τον επανασχεδιασμό τους και τη διαμόρφωση ορθολογικής πολιτικής της διοίκησης του Αστικού ΚΤΕΛ τόσο με τα αρμόδια κρατικά όργανα, όσο και με τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, σύμφωνα πάντα με τις πραγματικές ανάγκες του επιβατικού κοινού.

Υπηρεσίες
Το σύστημα θα παρέχει στους επιβάτες:
Αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες, ώστε τα μαζικά μέσα μετακίνησης να γίνουν αποδεκτά σαν εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης σε σχέση με τα Ι.Χ.
Το νέο έργο μετά την ολοκλήρωσή του θα καλύπτει πάγιες και διαχρονικές ανάγκες, μέσα από τις απαιτήσεις των πολιτών, στην πληροφόρηση για θέματα καθημερινής χρήσης και ταυτόχρονα θα καλύπτει τη μεγάλη ζήτηση των πολιτών για πληροφόρηση σχετικά με τα δρομολόγια και την συχνότητά τους.
Επιπλέον θα καλύπτει τη βασική ανάγκη των επιβατών για άμεση και εύκολη προμήθεια εισιτηρίου καθ΄ όλη την διάρκεια του 24ώρου.
Με τον τρόπο αυτό σίγουρα θα ενισχυθεί ακόμη περισσότερο η αξιοπιστία του Αστικού ΚΤΕΛ μέσα από την δυνατότητα επανασχεδιασμού του συγκοινωνιακού έργου μέσα από την αξιοποίηση των δεδομένων που θα συλλέγονται στο κέντρο ελέγχου.
Ακόμη με την άρτια διατήρηση των χρόνων των δρομολογίων, μέσα από την ηλεκτρονική διαχείριση του στόλου των λεωφορείων, οι επιβάτες μπορούν να γνωρίζουν σε απόλυτο χρόνο και με ακρίβεια λεπτού τόσο το χρόνο περάτωσης του δρομολογίου, όσο και τον ακριβή χρόνο διέλευσης από κάθε στάση.

Ο πρόεδρος
Ο πρόεδρος της Διοίκησης του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου Α.Ε. κ. Τρύφων Πλαστάρας αναφέρει για το νέο σύστημα που θα λειτουργήσει ότι «το Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου προχωρά σύντομα στην εφαρμογή του συγκεκριμένου έργου, προκειμένου να βελτιώσει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους επιβάτες του πολεοδομικού συγκροτήματος Βόλου- Νέας Ιωνίας, αφού πρώτα κατέγραψε και αξιολόγησε προβλήματα στις καθημερινές μετακινήσεις.
Ακολουθώντας τα βήματα του εκσυγχρονισμού και της τεχνολογίας, το Αστικό ΚΤΕΛ εκμεταλλεύεται τα πλεονεκτήματα αυτού του υπερσύγχρονου ηλεκτρονικού συστήματος, το οποίο θα επιφέρει πολύ σύντομα με την λειτουργία του σημαντικές τομές στον τρόπο λειτουργίας των αστικών γραμμών και παράλληλα θα βελτιώσει την εξυπηρέτηση των πολιτών σε καθημερινή βάση.»

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου