ΤΟΠΙΚΑ

Με ΕΨΑ ξεδιψούν… Αυστραλοί και Κινέζοι ~ Γίνονται εξαγωγές σε 15 χώρες

με-εψα-ξεδιψούν-αυστραλοί-και-κινέζο-6182

Οι μοναδικές γεύσεις της εταιρείας κερδίζουν διαρκώς ξένες αγορές ενώ μέσα σε περίοδο κρίσης καταγράφει ανοδικούς τζίρους!

Με εφόδια… τις μοναδικές της γεύσεις η ΕΨΑ, έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια, μέσα στην κρίση όχι μόνο να αυξήσει τους τζίρους της αλλά παράλληλα να «κατακτήσει» καινούργιες αγορές του εξωτερικού. Ενδεικτικό της ανοδικής πορείας που καταγράφει η εταιρεία είναι ότι σήμερα τα αναψυκτικά της ΕΨΑ εξάγονται σε 15 χώρες, προσεχώς 17, μεταξύ των οποίων δυναμικές και πολλά υποσχόμενες αγορές να είναι αυτές της Αυστραλίας, της Κίνας και της Αμερικής.

Ρεπορτάζ: ΑΘΗΝΑ ΤΣΙΡΓΗ

Τα παραπάνω τόνισε χθες το απόγευμα ο Γενικός Διευθυντής της ΕΨΑ Α.Ε. κ. Μιχάλης Τσαούτος, με αφορμή διάλεξη που έδωσε στο αμφιθέατρο του τμήματος Μηχ. Χωροταξίας, Πολεοδομίας με θέμα: «ΕΨΑ: Καινοτομία και ανάπτυξη στην κρίση» με αφορμή σεμινάριο του διατμηματικού προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών: «Νέα Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία και Ανάπτυξη».

Οπως ανέφερε ο κ. Τσαούτος, μέσα στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, η εταιρεία ΕΨΑ έχει καταφέρει να καινοτομήσει με νέα προϊόντα και να διαφοροποιηθεί από άλλες εταιρείες με αναψυκτικά στέβια, αναψυκτικά σαγκουίνι κ.α. και να κερδίσει τους καταναλωτές.

«Δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν στην Ελλάδα, η ΕΨΑ πηγαίνει πραγματικά πολύ καλά. Είμαστε ευχαριστημένοι και φέτος έχουμε προσπαθήσει πολύ περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά, με στόχο να έχουμε ένα θετικό αποτέλεσμα στο τέλος του χρόνου», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μιχάλης Τσαούτος, προσθέτοντας ότι ο τζίρος του 2013 για την εταιρεία ήταν 12 εκατ. ευρώ, δηλαδή παρατηρήθηκε μικρή κερδοφορία, μετά από τρεις χρονιές με ζημίες, σε μια εταιρεία στην οποία όπως ανέφερε δεν υπάρχουν σημαντικά «ανοίγματα» δανεισμού.

Ερωτηθείς ο κ. Τσαούτης πως θα κλείσει η χρονιά του 2014 για την εταιρεία, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Παλεύουμε να κρατήσουμε αντίστοιχη εικόνα με το 2013 και ελπίζουμε πως θα τα καταφέρουμε αυξάνοντας και φέτος τους τζίρους της ΕΨΑ επιπλέον 10%. Μέσα στην κρίση είναι δύσκολο να επιβιώσει μια εταιρεία και βέβαια ακόμη θεωρούμε ότι ο Ελληνας καταναλωτής δεν επιλέγει συνειδητά όταν αγοράσει καθώς δεν ξεκαθαρίζει ποια είναι τα ελληνικά προϊόντα και ποια ανήκουν σε πολυεθνικές εταιρείες που είτε τα κέρδη φεύγουν στο εξωτερικό είτε δεν παράγονται καν στην Ελλάδα».

Το 2012 έγινε το μεγάλο «βήμα» ανάπτυξης

Το μεγάλο βήμα ανάπτυξης για την ΕΨΑ, όπως εξήγησε ο κ. Τσαούτος, έγινε το 2012, όταν παρουσιάστηκε η σειρά αναψυκτικών light με στέβια, καθώς αύξησαν τους τζίρους της εταιρείας γύρω στο 30%.

Μάλιστα οι πωλήσεις της εταιρείας σε λίτρα, φτάνουν περίπου τα 12 εκατ. με τη λεμονάδα να αποτελεί τον πιο δυνατό κωδικό της ΕΨΑ και στη συνέχεια να ακολουθεί η πορτοκαλάδα.

Όσον αφορά στις νέες επετειακές γεύσεις των 90 χρόνων ΕΨΑ σαγκουίνι και κόκκινο τσάι λάιτ με κράνμπερι, αρώνια και γκότζι μπέρι, ο κ. Τσαούτος τόνισε ότι πηγαίνουν πάρα πολύ καλά και γι’ αυτό το λόγο θα ενταχθούν στη μόνιμη γκάμα των αναψυκτικών ΕΨΑ.

Εξαγωγές σε 15 χώρες

Σημαντικό παράγοντα σήμερα για την ΕΨΑ αποτελούν οι εξαγωγές των προϊόντων της. Άλλωστε μέχρι στιγμής εξάγονται αναψυκτικά σε 15 χώρες και προσεχώς σε 17 χώρες, με δυναμικές αγορές να αποτελούν αυτές της Αυστραλίας, της Κίνας και Αμερικής.

Σχετικά με τις εξαγωγές ο γενικός διευθυντής της εταιρείας ανέφερε ότι καμία ξένη αγορά δεν μπορεί να δώσει άμεσα τους επιθυμητούς τζίρους, προσθέτοντας ότι στόχος της εταιρείας είναι να γίνουν μικρά βήματα έτσι ώστε τα προϊόντα να εδραιωθούν σε κάποιες από τις 15 χώρες που εξάγονται. «Από τον συνολικό τζίρο της ΕΨΑ, οι εξαγωγές δίνουν σήμερα το 5% και στόχος μας είναι να φτάσουμε το 10%. Σήμερα η πολύ δυνατή αγορά λόγω του ελληνισμού αποτελεί αυτή της Αυστραλίας και μάλιστα μας βοηθά το ότι όταν έχουμε εδώ χειμώνα εκεί έχουν καλοκαίρι. Επίσης αρκετά δυνατή αγορά είναι αυτή της Κίνας και ξεκίνησε πριν από ένα χρόνο ενώ σε επίπεδο Αμερικής τα προϊόντα μας φτάνουν μόνο στη Νέα Υόρκη και σταδιακά στοχεύουμε να επεκταθούμε και σε άλλες πόλεις», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τσαούτος.

Σήμερα το εργατικό δυναμικό της ΕΨΑ αποτελείται από περίπου 100 άτομα, με την πλειοψηφία αυτών να εργάζονται στις εγκαταστάσεις της Αγριάς και σύμφωνα με το γενικό διευθυντή από εδώ και πέρα θα δοθεί περισσότερη έμφαση στο marketing και στην επέκταση του δικτύου διανομής.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου