ΤΟΠΙΚΑ

Μελέτη για τους ποδηλατοδρόμους ζητάει το ΤΕΕ από το Δήμο Βόλου

μελέτη-για-τους-ποδηλατοδρόμους-ζητά-611092

Προκειμένου να τηρούνται οι οδηγίες Μελετών Οδικών Εργων του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.

Θέμα εκπόνησης μελέτης για την αντικατάσταση των «ξηλωμένων» ποδηλατοδρόμων θέτει το ΤΕΕ Μαγνησίας. Η συνεδρίαση της Διοικούσας Επιτροπής την περασμένη Δευτέρα συζήτησε εκτενώς για τους ποδηλατοδρόμους και χθες παρενέβη με έγγραφό της προς την αντιδημαρχία Τεχνικών Υπηρεσιών του δήμου Βόλου και τη Διεύθυνση Κυκλοφοριακών Θεμάτων για την επαναλειτουργία του δικτύου.

Οπως επισημαίνει η πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας, Νάνσυ Καπούλα, εκ μέρους της Διοικούσας Επιτροπής,είναι υποχρέωση της δημοτικής αρχής πριν προβεί σε οποιαδήποτε εκτέλεση έργου να τηρήσει τις προδιαγραφές που τίθενται από τις Οδηγίες Μελετών Οδικών Εργων του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και όχι να αρκεστεί σε τροποποίηση ή επικαιροποίηση της υπάρχουσας μελέτης.

Σε διαφορετική περίπτωση, επισημαίνει ότι «για μια ακόμη φορά θα κατασκευαστεί ένα έργο του οποίου η χρήση δεν θα γίνει αποδεκτή από τους πολίτες, θα εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για ποδηλάτες, πεζούς και οδηγούς, και τελικά οι ποδηλατόδρομοι του Βόλου θα παραμείνουν ένα παράδειγμα προς αποφυγή, όπως συνέβη μέχρι τώρα».

Η κ. Καπούλα υπενθυμίζει ότι η μελέτη και η κατασκευή που αφορούσε το αρχικό δίκτυο ποδηλατοδρόμων δεν πληρούσε τις προδιαγραφές που θέτουν οι Εθνικές προδιαγραφές Ο.Μ.Ο.Ε. και ειδικότερα:

  • Σύμφωνα με τις Οδηγίες Μελετών Οδικών Εργων του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. η ελάχιστη διατομή για δρόμο κυκλοφορίας με στάθμευση είναι τα 5μ. (3μ. για λωρίδα κυκλοφορίας +2μ. για στάθμευση). Αναφέρεται ότι, μόνο σε ειδικές περιπτώσεις τοπικών οδών και με ειδικές ρυθμίσεις για την ταχύτητα επιτρέπεται μικρή μείωση αυτών.
  • Η δημιουργία λωρίδας ποδηλατοδρόμου διπλής κατεύθυνσης, πάνω σε οδόστρωμα κυκλοφορίας οχημάτων μονής κατεύθυνσης είναι εξαιρετικά επικίνδυνη, λόγω του ότι οι οδηγοί που κινούνται στους δρόμους που διασταυρώνονται με αυτόν, είναι συνηθισμένοι να ελέγχουν από την μία μόνο κατεύθυνση και έτσι θα υπάρξουν ατυχήματα. Μόνο αν το ποδήλατο ανέβει σε πεζοδρόμιο, κινείται με τη λογική των πεζών και ελέγχει με δική του ευθύνη την κάθε διασταύρωση.
  • Το ελάχιστο πλάτος διαδρόμου δύο κατευθύνσεων είναι δύο μέτρα καθαρό (σύμφωνα με τις Ο.Μ.Ο.Ε), ενώ στην παλαιότερη μελέτη το πλάτος που υλοποιήθηκε ήταν δύο μέτρα μεικτό, δηλαδή μαζί με την κατασκευή της νησίδας οπλισμένου σκυροδέματος πλάτους 30cm. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μη είναι δυνατή η διέλευση και η διασταύρωση δύο ποδηλάτων εντός του δικτύου.

«Η αποκατάσταση του δικτύου πρέπει να γίνει βάσει μιας νέας μελέτης που θα προτείνει ένα συνολικό δίκτυο με κυκλοφοριακή σύνδεση, καθώς το προηγούμενο ήταν αποσπασματικό και άναρχα διάσπαρτο στον αστικό ιστό, ώστε να μην επαναληφθούν οι αστοχίες που δυστυχώς κατέστησαν το αρχικό έργο, μη λειτουργικό» τονίζει η ίδια, υπενθυμίζοντας ότι η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ Μαγνησίας από την πρώτη στιγμή τάχθηκε υπέρ της κατασκευής του έργου, αλλά με προδιαγραφές που θα εξασφαλίζουν την ομαλή κυκλοφορία ποδηλάτων, πεζών και οχημάτων.

Η πρόεδρος του ΤΕΕ σημειώνει τέλος ότι είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό για την υλοποίηση και χρησιμότητα του έργου ότι καμία μελέτη δεν έχει εκπονηθεί μέχρι στιγμής για την αντικατάσταση των «ξηλωμένων» ποδηλατοδρόμων, γεγονός, το οποίο παραπέμπει στους λανθασμένους σχεδιασμούς και χειρισμούς του παρελθόντος.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου