ΤΟΠΙΚΑ

Εως και 100% οι ζημιές στα κηπευτικά

εως-και-100-οι-ζημιές-στα-κηπευτικά-599303

Ζημιές που φθάνουν στο 100% στα φυλλώδη κηπευτικά που ήταν προς συγκομιδή πριν από την επέλαση της «Αριάδνης», αποκαλύπτει το λιώσιμο του χιονιού στις υπαίθριες καλλιέργειες. Ακόμη κι όσα γλίτωσαν από τον παγετό, είτε υποβαθμίστηκαν ποιοτικά είτε… τσιμπολογήθηκαν από τα πτηνά που κατέβηκαν στα πεδινά και αναζητούσαν τροφή. Εκτός από το φυτικό κεφάλαιο, ο παγετός φαίνεται να έχει επιπτώσεις και στην κτηνοτροφία, με κτηνοτρόφους να αναφέρουν ότι η παραγωγή γάλακτος έχει μειωθεί σε ποσοστό 50%.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Γεωπονικού Συλλόγου Μαγνησίας, Κώστα Λάμπρο, από χθες, που οι παραγωγοί άρχισαν να πηγαίνουν στα χωράφια τους με το λιώσιμο του χιονιού, βρέθηκαν αντιμέτωποι με την καταστροφή των κηπευτικών που κυμαίνεται από 60% έως και 100%. Η καταστροφή αφορά όλα τα φυλλώδη έτοιμα προς συγκομιδή κηπευτικά και συγκεκριμένα, σέλινα, παντζάρια, μαρούλια, άνηθο, κουνουπίδια, λάχανα, μπρόκολα.

Όσα κηπευτικά δεν καλύφθηκαν πλήρως από το χιόνι, έγιναν… τροφή για τα πτηνά, που εξαιτίας του παγετού κατέβηκαν σε πεδινές περιοχές σε αναζήτηση τροφής. Το φύλλωμα που εξείχε από τον όγκο του χιονιού τάισε τα πτηνά, άφησε όμως τους παραγωγούς με κηπευτικά τσιμπημένα, ακατάλληλα για πώληση.

Σύμφωνα με τον κ. Λάμπρο, για το επόμενο 20ήμερο περίπου, θα υπάρχει σίγουρα έλλειψη στην αγορά. Το κενό θα αναπληρωθεί από τις θερμοκηπιακές καλλιέργειες που δεν είχαν πρόβλημα και από εισαγωγές. Σίγουρα όμως οι τιμές θα πάρουν την ανιούσα.

Ζημιές στο 100% καταγράφονται και στα εσπεριδοειδή, λεμόνια, πορτοκάλια και μανταρίνια, οι καρποί των οποίων έμειναν πάνω στα δέντρα και πάγωσαν. Ο παγετός «έκαψε» και τις ανθοκομικές καλλιέργειες.

Στις ελιές θα δείξει το επόμενο διάστημα αν υπάρχουν ζημιές. Όμως γίνεται λόγος για υποβάθμιση του ελαιολάδου για τις περιπτώσεις των δέντρων που ο καρπός έμεινε πάνω εν μέσω παγωνιάς. Το επόμενο διάστημα, σύμφωνα με τον κ. Λάμπρο, θα φανούν τυχόν επιπτώσεις και στην ανάπτυξη των σιτηρών.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου