ΤΟΠΙΚΑ

«Βομβαρδισμένο» τοπίο η Ν. Ιωνία

βομβαρδισμένο-τοπίο-η-ν-ιωνία-598619

Η εργολαβία αντικατάστασης του δικτύου της ΔΕΥΑΜΒ προχωρά με ρυθμούς… χελώνας από τον εργολάβο

Δρόμοι σκαμμένοι… Κουρνιαχτός σκόνης σηκώνεται κάθε φορά που περνά αυτοκίνητο… Με τις πρόσφατες βροχοπτώσεις τα «σκάμματα» γέμισαν λακκούβες, που προκαλούν κινδύνους στην κυκλοφορία ιδίως των δικύκλων. «Εχουμε γεμίσει λακκούβες παντού. Θα γίνει κανένα σοβαρό ατύχημα. Χώρια που από τη σκόνη δεν μπορούμε ούτε τα παράθυρά μας να ανοίξουμε», διαμαρτύρονται κάτοικοι της Ν. Ιωνίας.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Στην οδό Θειρών από την Αναπαύσεως προς την Παρασκευοπούλου, αλλά και στους κάθετους σε αυτή δρόμους απ’ όπου πέρασε ο εργολάβος για την αντικατάσταση των σωλήνων ύδρευσης στο πλαίσιο του έργου αντικατάστασης και εκσυγχρονισμού του δικτύου, η κατάσταση είναι τραγική τις τελευταίες εβδομάδες.

Συνεργείο του εργολάβου πέρασε, έσκαψε και κάλυψε τις τομές πρόχειρα. Ασφαλτόστρωση δεν έχει γίνει, με αποτέλεσμα κάτω από τα παράθυρα και έξω από τις αυλές των σπιτιών οι δρόμοι να θυμίζουν… βομβαρδισμένο τοπίο.

Η εργολαβία για την αντικατάσταση των σωλήνων ύδρευσης και τον εκσυγχρονισμό του δικτύου ακολουθεί ρυθμούς… χελώνας εν αναμονή της απόφασης του τεχνικού συμβουλίου του Υπουργείου Υποδομών, όπου προσέφυγε ο ανάδοχος καταθέτοντας ένσταση κατά του ανακεφαλαιωτικού πίνακα του έργου που συνέταξε η ΔΕΥΑΜΒ.

Οι περιπέτειες για το έργο, που δεν εξελίσσεται ομαλά και ταλαιπωρεί κατοίκους της Ν. Ιωνίας, απ’ όπου ξεκίνησε η εργολαβία, άρχισαν τον Νοέμβριο, όταν ο ανάδοχος διέκοψε τις εργασίες εκφράζοντας αντιρρήσεις επί του ανακεφαλαιωτικού πίνακα του έργου.

Η ΔΕΥΑΜΒ ως διευθύνουσα υπηρεσία είχε αποστείλει στις 12 Νοεμβρίου ειδική πρόσκληση στην εργολήπτρια εταιρεία, από την οποία ζητούσε εντός 20 ημερών να προχωρήσει σε ασφαλτοστρώσεις στα τμήματα που κατασκεύασε, αλλά και σε δοκιμές του δικτύου και ελέγχων των φρεατίων. Μάλιστα όπως είχε γίνει γνωστό σε συνεδρίαση του διοικητικού της συμβουλίου είχε επιβάλει ποινική ρήτρα ύψους 146.000 ευρώ σε βάρος του εργολάβου, διότι παραβίασε τις προθεσμίες για τις ασφαλτοστρώσεις, στις οποίες έπρεπε να προχωρήσει, με αποτέλεσμα να παραμένουν ανοιχτά τα «σκάμματα» που έγιναν για να περάσει ο αγωγός.

Ωστόσο από τον εργολάβο κατατέθηκε στις 22 Νοεμβρίου ειδική δήλωση διακοπής των εργασιών, η οποία απορρίφθηκε από τη διευθύνουσα υπηρεσία στις 28 Νοεμβρίου. Ο εργολάβος έχει προσφύγει κατά του ανακεφαλαιωτικού πίνακα στο Υπουργείο Υποδομών, από το τεχνικό συμβούλιο του οποίου αναμένεται απόφαση.

Μέχρι την απόφαση, τα μηχανήματα εργάζονται σημειωτόν. Χαρακτηριστικό είναι ότι από το σύνολο των 120 χλμ. του δικτύου, έχουν εκτελεστεί, σύμφωνα με στοιχεία της ΔΕΥΑΜΒ, μόλις 8 χλμ.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο προϋπολογισμού 17 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει την αντικατάσταση 95.500 μέτρων δικτύου ύδρευσης, με την κατασκευή 127.500 μέτρων νέου δικτύου, την αντικατάσταση 8.000 ιδιωτικών παροχών και τον αυτόματο έλεγχο λειτουργίας του νεοκατασκευαζόμενου δικτύου και την επέκταση του υφιστάμενου συστήματος αυτομάτου ελέγχου του υδραγωγείου, κατά 18 νέων ζωνών ελέγχου.

Με το έργο αυτό που θα εξελιχθεί στο κέντρο του Βόλου (που οριοθετείται από τους χειμάρρους Αναυρο και Κραυσίνδωνα, την ακτογραμμή και την οδό Αναλήψεως) και στη Νέα Ιωνία (στην περιοχή η οποία περιμετρικά οριοθετείται από τις οδούς Ιερολοχιτών, Μάρκου Μπότσαρη, Μαιάνδρου, Βενιζέλου, Εθνικών Αγώνων, Ικάρων, Μανδηλαρά Νικηφόρου και Παρασκευοπούλου), θα αντιμετωπιστεί το φαινόμενο των αφανών διαρροών του παλιού δικτύου, θα δημιουργηθούν συνθήκες ασφαλούς υδροδότησης της πόλης με νερό καλής ποιότητας και θα περιοριστεί σημαντικά η λειτουργία των γεωτρήσεων, ώστε το υδραγωγείο του πολεοδομικού συγκροτήματος να ανταποκρίνεται στα σύγχρονα στάνταρτ των κανόνων της αειφορίας.

Με το έργο, που θα πρέπει να ολοκληρωθεί έως τον Ιούλιο του 2021, αναμένεται η εξοικονόμηση 2,5 εκ. κυβικών μέτρων νερού ετησίως, προοπτική που απομακρύνει σε ικανό βάθος χρόνου τα όποια προβλήματα υδροδότησης του πολεοδομικού συγκροτήματος και «γεννά» πραγματικές συνθήκες οικονομικής πολιτικής στο τιμολόγιο του πόσιμου νερού.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου