ΤΟΠΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΨΑΡΑΔΩΝ: «Ναυμαχία» γρι γρι – παράκτιων

κινητοποιησεισ-ψαραδων-ναυμαχία-γ-851206

Κλιμακώνονται οι κινητοποιήσεις από σήμερα με τον αποκλεισμό του λιμανιού του Βόλου από σκάφη της μέσης αλιείας, μηχανότρατες και γρι γρι και το κλείσιμο της ιχθυόσκαλας από σήμερα το βράδυ, καθώς ανεπιτυχής απέβη η χθεσινή συνάντηση εκπροσώπων της μέσης αλιείας με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Αλέξανδρο Κοντό. Χθες ήδη 15 σκάφη παρατάχτηκαν στο λιμάνι του Βόλου σε μια συμβολική κινητοποίηση, ενώ νέος πόλεμος φαίνεται να μαίνεται μεταξύ ιδιοκτητών γρι γρι και παρακτίων αλιέων.
«Καζάνι που βράζει» συνεχίζει να είναι ο τομέας της αλιείας, καθώς ιδιοκτήτες γρι γρι και μηχανότρατες βγήκαν χθες στο λιμάνι του Βόλου και πραγματοποίησαν συμβολικό αποκλεισμό, σε μια προσπάθεια τους να ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.
«Η μέση αλιεία είναι η πραγματική αλιεία. Εμείς βγάζουμε ψάρια και τα δίνουμε στην ιχθυόσκαλα για να φάει ο κόσμος. Έχουμε όμως έναν Ευρωπαϊκό Κανονισμό πάνω από το κεφάλι μας, ο οποίος μας εξοντώνει. Όμως αυτός ο Κανονισμός προβλέπει παρεκκλίσεις στο πλαίσιο κάποιων διαχειριστικών σχεδίων», τονίζει ο πρόεδρος των ιδιοκτητών γρι γρι Βόλου κ. Γιάννης Μπουντούκος.
Την ίδια στιγμή, στο φόντο της εφαρμογής του ευρωπαϊκού κανονισμού, υπάρχει μία εντεινόμενη αντιπαράθεση με τους παράκτιους αλιείς, οι οποίοι από την πλευρά τους πιέζουν για την εφαρμογή του κανονισμού, ο οποίος δεν τους θίγει, όπως λένε οι εκπρόσωποι των γρι γρι.
Ο κ. Μπουντούκος προσέθεσε ότι σε αυτή τη φάση πρόκειται να εγκριθούν τα διαχειριστικά σχέδια και να δοθεί η παρέκκλιση. «Νομίζω πως θα μπορέσουμε να πάρουμε την παρέκκλιση, καθώς έχει γίνει σαφές ότι το γρι γρι αδικείται κατάφορα. Είναι μια διάταξη εξοντωτική, που μπήκε από το παράθυρο».
Να σημειωθεί πως σε περίπτωση που δεν δοθεί η παρέκκλιση και ισχύσει ο κανονισμός, ο κ. Μπουντούκος αποφασισμένος τονίζει ότι «θα πάρουμε τις άδειες και θα τις καταθέσουμε στο Υπουργείο και να μας βρει μετά αυτό τρόπο να εργαστούμε. Διότι με τον Κανονισμό δεν μπορούμε να δουλέψουμε και είναι 100% υπεύθυνο το κράτος. Αφού λοιπόν μειοδότησε στα παιδιά της στο γρι γρι, ας μας βρει τρόπο να κάνουμε τη δουλειά μας. Ας πληρώνει τότε πρόστιμο, για να δουλεύουμε όπως δουλεύαμε, αν δεν πάρουμε την παρέκκλιση».
Βέβαια σε περίπτωση που τελικά λυθεί το πρόβλημα με τους ιδιοκτήτες γρι γρι, ανακύπτει πρόβλημα με τους παράκτιους αλιείς, με ένα καινούργιο πόλεμο να υπάρχει στο προσκήνιο.
«Τις παρεκκλίσεις θα τις πάρουμε. Μετά όμως θα υπάρχουν αντιδράσεις από ορισμένους. Και βέβαια αναφέρομαι στους παράκτιους αλιείς, οι οποίοι σαν άλλοι νομοθέτες καταθέτουν προτάσεις εξίσου δεσμευτικές και εξοντωτικές, προκειμένου να βγει υπουργική απόφαση», υπογραμμίζει ο κ. Μπουντούκος.

Εν τω μεταξύ με αποτυχία στέφθηκε η χθεσινή συνάντηση εκπροσώπων ιδιοκτητών γρι γρι και του προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιοκτητών Μέσης Αλιείας (ΠΕΠΜΑ) Κ. Ταουλτζή με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Κοντό, καθώς όπως μας ενημέρωσε ο κ. Μπουντούκος, «πήραμε μόνο προφορικές δεσμεύσεις και τα χρονικά περιθώρια για αυτές έχουν λήξει. Θέλουμε γραπτή δέσμευση ότι θα δουλεύουμε, όπως κάναμε μέχρι και την ημέρα που ίσχυσε ο Κανονισμός. Δεν έγινε κάτι τέτοιο όμως στη χθεσινή συνάντηση. Όλα έμειναν μετέωρα».
Στο Βόλο υπάρχουν αυτή τη στιγμή 16 γρι γρι, τα οποία αποτελούν κινητήριο δύναμη για την τοπική κοινωνία, καθώς ο ετήσιος τζίρος ανέρχεται περίπου στα 5.000.000 ευρώ, ενώ ετησίως τα γρι γρι βγάζουν το 65-70% της ετήσιας εγχώριας παραγωγής σε ψάρι.
Παράλληλα οι ιδιοκτήτες των μηχανοτρατών θα αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία τους με τον καινούργιο κανονισμό και είναι σίγουρο πως θα λείψουν μεγάλες ποσότητες φρέσκου και φτηνού ψαριού από την αγορά, καθώς τα γρι γρι αλιεύουν κυρίως σαρδέλα, γαύρο και άλλα είδη ντόπιων αφρόψαρων.
Να αναφερθεί ότι σύμφωνα με το νέο κοινοτικό κανονισμό, τα γρι γρι θα πρέπει να ψαρεύουν ακόμα πιο μακριά από τις ακτές και σε συγκεκριμένα βάθη, ενώ περιορίζεται σημαντικά και το ύψος του διχτυού που χρησιμοποιούν με στόχο την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος της Μεσογείου. Ο κανονισμός τέθηκε σε εφαρμογή την 1η Ιανουαρίου του 2008.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου