ΤΟΠΙΚΑ

Ξηλώνονται τα «σαμαράκια» ~ ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

ξηλώνονται-τα-σαμαράκια-ξεκινουν-μ-58718

Υπεγράφη η σύμβαση και αρχίζει το έργο ανακατασκευής τμήματος του δρόμου Βόλου – Βελεστίνου

Τις κακοτεχνίες και τα λάθη του παρελθόντος, σε ένα σημαντικό τμήμα του οδικού δικτύου της Μαγνησίας, όπως είναι η είσοδος από την ΠΑΘΕ, μετά τον κόμβο Βελεστίνου και ο δρόμος μήκους τριών χιλιομέτρων μέχρι τη Χαλυβουργία, θα αντιμετωπίσει το έργο της ανακατασκευής της οδού με την ανάδοχο εταιρεία να αρχίζει μετά το Πάσχα τις εργασίες διάρκειας δύο περίπου ετών.

Ρεπορτάζ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΦΩΚΙΔΗΣ

Η σύμβαση του έργου, που με την ολοκλήρωσή του, θα άρει τους κινδύνους που υπάρχουν σήμερα στο σημείο και προκαλούν τροχαία ατυχήματα, τραυματισμούς οδηγών και φθορές σε οχήματα, υπεγράφη χθες στο κτίριο της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας στο Βόλο από τον Περιφερειάρχη Κων. Αγοραστό και την ανάδοχο εταιρεία από την Αθήνα που μειοδότησε στο διαγωνισμό του έργου «Βελτίωση οδικού τμήματος Α/Κ Βελεστίνου – Βόλος από Χ.Θ. 0+489 έως Χ.Θ. 3+489», στο ύψος του 304 ΠΕΒ προϋπολογισμού 9,2 εκατ. ευρώ.

Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και αποτελεί το πρώτο έργο το οποίο εντάχθηκε και υλοποιείται στη Θεσσαλία μέσω του νέου χρηματοδοτικού προγράμματος. Φορέας υλοποίησης του έργου είναι η Διεύθυνση Τεχνικών Εργων της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Κατά τη διάρκεια της συμβασιοποίησης του έργου, ο κ. Αγοραστός σημείωσε τα εξής: «Υπογράψαμε τη σύμβαση ενός σημαντικού έργου για το Βόλο για και τη Θεσσαλία προϋπολογισμού 9,2 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το οδικό έργο που βρίσκεται στο ύψος του ΠΕΒ στην κεντρική αρτηρία εισόδου στην πόλη του Βόλου, με κατεύθυνση από και προς την Αθήνα και τη Λάρισα.

Ευελπιστούμε και αισιοδοξούμε όλα να πάνε καλά και να ολοκληρωθεί εμπρόθεσμα το έργο αυτό, ώστε να υπάρξει ασφαλής μετακίνηση των ανθρώπινων κοινοτήτων και των εμπορευμάτων. Πρόκειται για ένα έργο μεγάλης σημασίας, που ξεκινά σε μια δύσκολη στιγμή για τη χώρα. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μπορούμε να υλοποιούμε έργα όπως αυτό σ’ αυτή την δύσκολη εποχή. Το συγκεκριμένο αποτελεί και το πρώτο έργο που εντάχθηκε στο νέο ΕΣΠΑ. Μπορεί δε και θέσεις εργασίας να δημιουργήσει αλλά και να ρίξει χρήμα στην πραγματική τοπική οικονομία, πλέον της χρησιμότητας που θα έχει για όλη την περιοχή».

Παρόντες κατά την υπογραφή της σύμβασης ήταν ακόμη η αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας και Σποράδων κα Δωροθέα Κολυνδρίνη, οι περιφερειακοί σύμβουλοι κ.κ. Γρηγόρης Ιγγλέσης, Γιώργος Κίτσιος, Κώστας Χαλέβας, Βασίλης Χατζόπουλος και οι κατασκευαστές του έργου, το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε μια διετία και τα επικίνδυνα σαμαράκια να αποτελούν ανάμνηση κακοτεχνίας.

Περιγράφοντας την εικόνα του οδικού τμήματος, οι συντάκτες της νέας μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, εξηγούν ότι κατά τη φάση κατασκευής και τη δημιουργία του επιχώματος της οδού χρησιμοποιήθηκε ως αδρανές υλικό, σκουριά από το παρακείμενο εργοστάσιο της Χαλυβουργικής.

Οι ατέλειες του έργου, κατά την κατασκευή, καταγράφηκαν στο πρωτόκολλο προσωρινής παραλαβής. Διαπιστώθηκαν συγκεκριμένα, ατέλειες: στη χρήση υλικών κατασκευής του επιχώματος, της στρώσης έδρασης οδοστρώματος, του οδοστρώματος και των ασφαλτικών στρώσεων, διαφορετικών από αυτά που προέβλεπε η μελέτη, σε ανεπαρκείς ελέγχους κατασκευής, στη διάστρωση του υλικού του επιχώματος κατά στρώσεις μεγάλου πάχους, σε ανεπαρκή συμπύκνωση, κλπ. Διαπίστωσαν ακόμη ότι η σκωρία η οποία έχει χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του οδικού τμήματος σε διάφορα βάθη του (σώμα επιχώματος, στρώση έδρασης οδοστρώματος, υπόβαση, κλπ), δεν έτυχε του απαιτούμενου ποιοτικού ελέγχου κατά την κατασκευή, είναι ανομοιογενούς σύστασης και κοκκομετρίας, (λεπτόκοκκα υλικά έως ογκόλιθοι, κλπ.), και περιέχει ακατάλληλα υλικά (μεταλλικά αντικείμενα, κλπ). Τα ελαττώματα και τις ελλείψεις που έκρυβε η άσφαλτος κατέδειξε γεωτεχνική έρευνα και μελέτη, στο πλαίσιο της οποίας διανοίχθηκαν ερευνητικές γεωτρήσεις και φρεάτια για τη λήψη δειγμάτων.

Από τις ερευνητικές γεωτρήσεις διαπιστώθηκε με ακρίβεια κάθε έλλειψη. Επιγραμματικά διαπιστώθηκαν: σημαντικές διαφοροποιήσεις στα υλικά κατασκευής και σε αντίθεση των απαιτήσεων που είχαν τεθεί, ότι η οδοστρωσία εδράζεται απευθείας πάνω στην ποιοτικά ανεξέλεγκτη σκουριά, ότι η κοκκομετρία των υλικών βάσης – υπόβασης δεν καλύπτει τις απαιτούμενες προδιαγραφές, η παρουσία μεταλλικών τεμαχίων μέσα στη σκουριά.

Την ίδια ώρα, στοιχεία γεωερευνητικής εργασίας δείχνουν ότι η υψομετρική διαφορά κυμαίνεται από 7 έως 19 εκατοστά και είναι αντιπροσωπευτική των φθορών που έχει υποστεί το οδόστρωμα και έχει προκαλέσει βυθίσματα και ανυψώσεις στην επιφάνεια του οδοστρώματος.

Εξαιτίας δε της αστοχίας του υλικού συμπύκνωσης, διευρύνονται μέχρι και σήμερα τα βυθίσματα και οι ανυψώσεις κάνοντας πολύ επικίνδυνη, με απρόσμενο τρόπο και μη προβλεπόμενο από τους οδηγούς, τη διέλευση των οχημάτων.

Τα στοιχεία της νέας εργολαβίας

Αναλυτικότερα, το φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει:

  • Την καθαίρεση και ανακατασκευή μέρους του οδικού τμήματος που συνδέει το Βελεστίνο με τον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε. και την πόλη του Βόλου για την εξάλειψη των φθορών (υβώματα, κυματώσεις) που παρατηρούνται στο οδόστρωμα από τη Χ.Θ. 0+489 (στο ύψος των στρατιωτικών εγκαταστάσεων ΠΕΒ) έως Χ.Θ. 3+489 (στο ύψος των βιομηχανικών εγκαταστάσεων της Θεσσαλικής Χαλυβουργίας) ήτοι μήκους περί τα 3 km.
  • Την καθαίρεση τμήματος του προβληματικού επιχώματος της αρτηρίας, (πάχους 2,24m κάτω από την ερυθρά της οδού) και η ανακατασκευή της από αρχής, με εφαρμογή των ισχυουσών προδιαγραφών υλικών και κατασκευής έργων οδοποιίας.
  • Την τοποθέτηση οριζόντιας- κατακόρυφης μόνιμης σήμανσης και ασφάλισης του έργου με την τοποθέτηση μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας (ΣΑΟ) κατά μήκος της αρτηρίας και επί της κεντρικής νησίδας (βάσει των ισχυουσών προδιαγραφών).
  • Την ανακατασκευή του ηλεκτροφωτισμού με αντικατάσταση των Φωτιστικών Σωμάτων Νατρίου με φωτεινές πηγές τεχνολογίας διόδων φωτοεκπομπής (LED), για εξοικονόμηση ενέργειας και χαμηλό κόστος λειτουργίας.

Κατά την διάρκεια κατασκευής του έργου, θα απαιτηθούν εκτροπές κυκλοφορίας μέσω των υφιστάμενων παράπλευρων οδών χρησιμοποιώντας εργοταξιακή σήμανση ώστε να εξασφαλίζεται η ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας. Το προς κατασκευή οδικό τμήμα μετά τη βελτίωσή του θα έχει τα ίδια γεωμετρικά χαρακτηριστικά με το υφιστάμενο, δηλαδή 4 λωρίδες κυκλοφορίας (δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας) πλάτους 3,75m έκαστη με ΛΕΑ πλάτους 2,5m, οι οποίες διαχωρίζονται με κεντρική νησίδα πλάτους 3,00m.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου