ΤΟΠΙΚΑ

Αμεση μεταφορά στον τρίτο προβλήτα

αμεση-μεταφορά-στον-τρίτο-προβλήτα-584465

Το λιμάνι και οι επιπτώσεις από τη λειτουργία του βρέθηκαν για μία ακόμη φορά χθες στο προσκήνιο. Μετά το… τελεσίγραφο του Δήμου Βόλου και του αρμόδιου Αντιδημάρχου ότι παραβιάζονται μία σειρά από όρους που προβλέπει η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) για τους περιβαλλοντικούς όρους του ΟΛΒ και ως τούτου θα αναζητηθούν ευθύνες από τους υπεύθυνους του Οργανισμού, αν δεν συμμορφωθούν με την ΚΥΑ, έφερε χθες το μεσημέρι στη συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής τον Πρόεδρο του Δ.Σ του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Γιάννη Πρίγκο μαζί με συνεργάτες του, για την παροχή διευκρινίσεων.

Δεν είμαστε περιβαλλοντικά αδιάφοροι. Το αντίθετο θα έλεγα, είπε ο κ. Πρίγκος που τόνισε επίσης ότι η ΚΥΑ που έχει υπογραφεί από το 2011 περιλαμβάνει την τήρηση πενήντα υποχρεώσεων από τους οποίους, όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος του ΟΛΒ, το 90% έχει ήδη υλοποιηθεί. Αυτά που δεν έχουν υλοποιηθεί απαιτούν χρηματοδότηση. Δεν είναι δικαιολογία, είναι η πραγματικότητα, είπε ο κ. Πρίγκος. Ημουνα νιος και γέρασα. Δεν βλέπουμε αυτά που υποστηρίζει ο Πρόεδρος του ΟΛΒ, ήταν το σχόλιο που έκανε από την πλευρά του ο Πρόεδρος του Εξωραϊστικού Συλλόγου της πολύπαθης συνοικίας του Παλαιού Λιμεναρχείου κ. Ζήσης Περσουφλιώτης που ήταν επίσης παρών στη συνεδρίαση.

Οπως ήταν φυσικό, από τη διαλογική συζήτηση δεν θα μπορούσε να μη συζητηθεί και το τελευταίο επεισόδιο στο… σήριαλ με τις συνεχείς τριβές που έχουν τα τελευταία χρόνια ο Δήμος και το λιμάνι. Ο λόγος για τη δήλωση του Γ.Γ Λιμενικής Πολιτικής κ. Χριστόπουλου την περασμένη εβδομάδα, σε απάντηση σχετικού εγγράφου του Δημάρχου Βόλου π. Σκοτινιώτη ότι με το Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (master plan) του ΟΛΒ είναι εφικτή η μεταφορά του σκραπ και των χύδην φορτίων από τον 1ο προβλήτα στον 3ο προβλήτα. Μία αναφορά για την οποία ο πρόεδρος του ΟΛΒ, ένα 24ωρο αργότερα, δήλωσε άγνοια, για να διευκρινίσει λίγα 24ωρα αργότερα ότι το Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο του ΟΛΒ δεν το έχει ακόμη στα χέρια του.

Η μεταφορά των φορτίων στον 3ο προβλήτα είναι δύσκολη είπε ο Πρόεδρος του ΟΛΒ, αφού, όπως σημείωσε, το κρηπίδωμα στη συγκεκριμένη προβλήτα έχει μήκος μόλις 200 μέτρα. Μήκος που επαρκεί για την εκφόρτωση ενός μόνου πλοίου για τις ανάγκες της Χαλυβουργίας. Υπάρχουν μέρες, πρόσθεσε ο κ. Πρίγκος, που στο λιμάνι ελλιμενίζονται ακόμη και τέσσερα πλοία ταυτόχρονα. Επιπλέον στον τρίτο προβλήτα δεν υπάρχουν καθόλου υποδομές, οι οποίες για να γίνουν χρειάζεται χρηματοδότηση που ανέρχεται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.

Ο αντίλογος για τον τρίτο προβλήτα από την πλευρά του Δήμου Βόλου ήλθε διά στόματος του Αντιδημάρχου και μέλους της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής Δημ. Δερβένη. Κίνηση – κλειδί, είπε ο κ. Δερβένης, είναι η μεταφορά των χύδην φορτίων στον 3ο προβλήτα. Αν συμβεί αυτό απελευθερώνεται ο πρώτος προβλήτας προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για τις ανάγκες της κρουαζιέρας, ενώ επιπλέον απελευθερώνεται ο χώρος και μπορούν να αξιοποιηθούν για ψυχαγωγικές και πολιτιστικές δραστηριότητες οι αποθήκες του Τελωνείου. Επιπλέον αποφορτίζεται κυκλοφοριακά το κέντρο του Βόλου. Ο ισχυρισμός του ΟΛΒ ότι δεν υπάρχουν εγκρίσεις δεν ευσταθεί σημείωσε ο κ.Δερβένης. Με τους μετακινούμενους γερανούς, σημείωσε ο Αντιδήμαρχος Βόλου, ακόμη και σήμερα θα μπορούσε να γίνει μεταφορά χύδην φορτίων στον τρίτο προβλήτα, λύνοντας άμεσα το θέμα διακίνησης των σιτηρών. Ο κ. Δερβένης αντέκρουσε και το επιχείρημα για το μήκος του κρηπιδώματος στον 3ο προβλήτα. Ελάχιστες, είπε, είναι οι περιπτώσεις που βρίσκονται δύο ή τρία πλοία μαζί…

Λίγο νωρίτερα ο Πρόεδρος του ΟΛΒ είχε σημειώσει ότι για τις τέσσερις μελέτες που έχει εκπονήσει ο ΟΛΒ και για τις οποίες αναζητείται η αναγκαία χρηματοδότηση απαιτείται να υπάρχει και η αναγκαία πολιτική βούληση. Εγώ από μόνος μου δεν μπορώ να το κάνω. Ακόμη και σε πολιτικό επίπεδο, εκεί όπου είχα προσβάσεις κινήθηκα, σημείωσε ο κ. Πρίγκος, που ζήτησε την «πολιτική βοήθεια» του Δήμου…

Η συζήτηση ολοκληρώθηκε με την έγκριση της εισήγησης του προέδρου της Επιτροπής και Αντιδημάρχου Νίκου Μόσχου και την επισήμανσή του ότι από τη συζήτηση αναδείχθηκε η διάθεση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου για συνεργασία. Θα περιμένουμε, πρόσθεσε, να μας προσκομιστούν μελέτες και τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης των έργων. Ψηφίζουμε την εισήγηση και εδώ είμαστε ξανά …

ΑΝΤ. ΤΣΕΛΕΝΤΗΣ

(Φωτο: Ηλίας Καράτσαλος)

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου