ΤΟΠΙΚΑ

Επεσαν οι τίτλοι τέλους για τον ΙΜΑΝΤΑ

επεσαν-οι-τίτλοι-τέλους-για-τον-ιμαντα-58423

Οριστικό το λουκέτο στον ΙΜΑΝΤΑ, μη αναστρέψιμες οι δυσμενείς εξελίξεις

Σήμερα θα γραφούν με την αποχώρηση και των τελευταίων εργαζομένων οι τίτλοι τέλους για τη βιομηχανία ΙΜΑΣ Α.Ε. στην Α’ ΒΙΠΕ Βόλου μετά από 44 ολόκληρα χρόνια. Χθες έγινε σε βαρύ κλίμα και η τελευταία συνέλευση των εργαζομένων στην οποία ουσιαστικά «σφραγίστηκε» το κλείσιμο της επιχείρησης κατασκευής ταινιόδρομων.

Το λουκέτο πλέον είναι οριστικό καθώς όλες οι προσπάθειες να μεταπειστούν οι μέτοχοι της πολυεθνικής τόσο από το υπουργείο Εργασίας όσο και από το σωματείο και τα ευρωπαϊκά συνδικάτα έπεσαν στο κενό.

Ο πρόεδρος του σωματείου Νίκος Μπουρούς χθες διάβασε στους εργαζόμενους, την απαντητική επιστολή του διευθυντή των ευρωπαϊκών εργοστασίων κ. Κρίχελ -που αποκάλυψε ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ το προηγούμενο Σάββατο- στην οποία μεταξύ άλλων επισημαίνεται ότι η απόφαση για κλείσιμο είναι οριστική, ενώ επίσης αφήνονται αιχμές για τη στάση των εργαζομένων που σύμφωνα με τον κ. Κρίχελ, παρότι είχαν πολλές ευκαιρίες δεν τις αξιοποίησαν για να βρεθεί συμβιβαστική λύση και προχώρησαν σε απεργιακές κινητοποιήσεις.

Σήμερα Τρίτη λήγει η προθεσμία για το πρόγραμμα οικειοθελών αποχωρήσεων.

Τονίζεται ότι οι περισσότεροι εργαζόμενοι μάλιστα ήδη από χθες πριν ακόμη ξεκινήσει η συνέλευση έχοντας εμμέσως πλην σαφώς ενημερωθεί ότι δεν έχει αλλάξει τίποτα, είχαν σπεύσει οι περισσότεροι να έρθουν σε συμφωνία εθελουσίας εξόδου προκειμένου να αξιοποιήσουν το επιπλέον ποσό των 40.000 ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες μάλιστα από τους 160 ήδη οι περίπου 120 έχουν έρθει σε προσυμφωνία, ενώ σήμερα δεν αποκλείεται να γίνει το ίδιο και με τους υπόλοιπους. Το σωματείο πάντως έχει ζητήσει το ίδιο να ισχύσει και για τους 4 απολυμένους της επιχείρησης, χωρίς ωστόσο να υπάρχει καμία απάντηση στο αίτημα εκ μέρους της ContiTech.

Το προαναγγελθέν χρονικό ενός λουκέτου

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στις δέκα ημέρες που μεσολάβησαν από την επίσημη πρώτη ανακοίνωση της ContiTech ότι κλείνει το εργοστάσιο του Βόλου μέχρι και χθες αναλήφθηκαν αρκετές πρωτοβουλίες, ενώ επίσης πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στην Αθήνα στο υπουργείο Εργασίας προκειμένου να αποτραπεί το λουκέτο, κάτι που ωστόσο στάθηκε αναπόφευκτο καθώς οι μέτοχοι του Ομίλου ήταν αποφασισμένοι εξαρχής να κλείσουν το εργοστάσιο του Βόλου, έχοντας να επιλέξουν σε διαφορετική περίπτωση αντίστοιχη μονάδα στη Γερμανία. Το υπουργείο Εργασίας πάντως σύμφωνα με πληροφορίες από χθες, όπως είχε προαναγγείλει, ξεκίνησε τις διαδικασίες για να κινηθεί νομικά προκειμένου να αναζητηθούν ευθύνες τις εταιρείες για ομαδικές απολύσεις.

Η ContiTech ίδρυσε τις εγκαταστάσεις παραγωγής μεταφορικών ταινιών στο Βόλο το 1972 και τα παραγόμενα είδη της ήταν μεταφορικές ταινίες με συρματόσχοινα, ταινίες με λινά, ελαστικές επενδύσεις τροχαλίας και υλικά συγκολλήσεως, τα οποία προορίζονταν τόσο για την ελληνική αγορά όσο και για εξαγωγές.

BAΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου