ΤΟΠΙΚΑ

Εμπόδια στο 80% των στάσεων του Αστικού ΚΤΕΛ

εμπόδια-στο-80-των-στάσεων-του-αστικού-κ-580568

Αστικά λεωφορεία με ράμπες ή δυνατότητα επιγονάτισης… αλλά στάσεις πάνω σε πεζοδρόμια που δεν είναι εύκολο να προσεγγιστούν. Το δικαίωμα των ατόμων με αναπηρίες να μετακινηθούν στην πόλη με λεωφορεία του αστικού ΚΤΕΛ Βόλου, στερούν ασυνείδητοι οδηγοί που παρκάρουν αυτοκίνητα και μηχανάκια στις στάσεις, με αποτέλεσμα τα λεωφορεία να μην μπορούν να προσεγγίσουν τα πεζοδρόμια και να κατεβάσουν τη ράμπα για την ασφαλή και αυτόνομη επιβίβαση και αποβίβαση ατόμων με κινητικές δυσκολίες ή αναπηρίες.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Από το σύνολο των 54 λεωφορείων από τα οποία απαρτίζεται ο στόλος του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου, σύμφωνα με τον πρόεδρο Παναγιώτη Γιόλα, τα 48 διαθέτουν ράμπα είτε αυτόματη είτε χειροκίνητη ή δυνατότητα επιγονάτισης. Το τελευταίο σημαίνει ότι το λεωφορείο έχει τη δυνατότητα να πλαγιάζει προς την πλευρά των εισόδων – εξόδων τόσο ώστε να έρχεται στο ίδιο ύψος με το πεζοδρόμιο.

Όμως, από το σύνολο των 365 στάσεων που υπάρχουν στα δρομολόγια που εκτελούν οι 15 γραμμές του αστικού ΚΤΕΛ Βόλου, στο 80% υπάρχουν εμπόδια που δεν επιτρέπουν το άνοιγμα της ράμπας και την ασφαλή επιβίβαση και αποβίβαση ατόμων με κινητικές δυσκολίες ή αναπηρίες.

Χθες, το Ειδικό Εργαστήρι Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Βόλου που συμμετέχει στην καμπάνια Freemobility σε συνεργασία με το 5ο Γυμνάσιο Βόλου, που εκπονεί πρόγραμμα στο πλαίσιο του Ecomobility και με το Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου, κατέγραψαν τα καθημερινά εμπόδια που συναντούν στις στάσεις των λεωφορείων οι επαγγελματίες οδηγοί, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να προσεγγίσουν στα πεζοδρόμια και να ανοίξουν τις ράμπες που διαθέτουν.

Παράνομη στάθμευση

Σύμφωνα με τον οδηγό λεωφορείου και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου, Βασίλη Γεωργατζή, ο οποίος ανέλαβε την… ξενάγηση των μαθητών και εκπαιδευτικών των δύο σχολείων στο κέντρο του Βόλου και στα προβλήματα της επαγγελματικής καθημερινότητας που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί λεωφορείων, το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα είναι η παράνομη στάθμευση.

Αυτοκίνητα και μηχανάκια βρίσκονται στις στάσεις παράνομα παρκαρισμένα, και εμποδίζουν την προσέγγιση των λεωφορείων κοντά στα πεζοδρόμια.

Τα μεγαλύτερα προβλήματα εντοπίζονται στις κεντρικές οδικές αρτηρίες, κυρίως στην Αναλήψεως και Πολυμέρη, όπου κατά κόρον υπάρχουν σταθμευμένα οχήματα δεξιά και αριστερά του οδοστρώματος. Ακόμη όμως και σε Ιάσονος και Δημητριάδος όπου υπάρχει λεωφορειολωρίδα, οι οδηγοί δείχνουν να μη σέβονται το μέτρο.

«Τα εμπόδια δημιουργούν δυσκολίες στην επιβίβαση και αποβίβαση ιδίως ατόμων με κινητικά προβλήματα, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούνται χρονοκαθυστερήσεις αλλά και επικινδυνότητα. Δυστυχώς δεν υπάρχει παιδεία», ανέφερε ο κ. Γεωργατζής.

Παρτέρια, εσοχές

Την ίδια ώρα, μέτρα που λαμβάνονται χωρίς προηγούμενη μελέτη δημιουργούν επίσης προβλήματα. Όπως το μέτρο των εσοχών σε Ιάσονος και Δημητριάδος, που κάποτε χρησίμευε για την τοποθέτηση των κάδων απορριμμάτων. Οι κάδοι έφυγαν, οι εσοχές όμως παραμένουν και το λεωφορείο δεν μπορεί να πλησιάσει τόσο ώστε να κατέβει η ράμπα και να εφάπτεται με το πεζοδρόμιο.

Αλλά και τα παρτέρια με τις ελιές και τα λουλούδια που δημιουργήθηκαν στις κεντρικές οδικές αρτηρίες, δημιουργούν προβλήματα. Αν το λεωφορείο σταματήσει με την μπροστινή του πόρτα στη στάση για την επιβίβαση, η αποβίβαση από την πίσω πόρτα όπου υπάρχει και η ράμπα είναι σχεδόν αδύνατη για άτομα με κινητικές αναπηρίες, που… πέφτουν πάνω στις ελιές από τα παρτέρια, ακόμη και σε καλαθάκια απορριμμάτων.

Ευαισθητοποίηση

«Μολονότι το αστικό ΚΤΕΛ Βόλου έχει φροντίσει να ανανεώσει το στόλο του και τα λεωφορεία στο σύνολό τους σχεδόν διαθέτουν ράμπες για να εξυπηρετούν άτομα με κινητικές αναπηρίες, μία μητέρα με καροτσάκι, έναν τραυματισμένο που χρησιμοποιεί πατερίτσες ακόμη κι έναν ηλικιωμένο, δυστυχώς πολύ συχνά μέσα στην πόλη συναντάμε εμπόδια. Τα λεωφορεία δεν μπορούν να πλευρίσουν τα πεζοδρόμια και να ανοίξουν τη ράμπα. Θέλουμε να δείξουμε ότι γίνονται κινήσεις μέσα στην πόλη και περιμένουμε από τους πολίτες να είναι πιο ευαισθητοποιημένοι και να συμβάλλουν κι αυτοί στη βιώσιμη και ανεμπόδιστη κινητικότητα», υπογράμμισε η φιλόλογος του ΕΕΕΕΚ Βόλου, Θωμαή Τσιακάλη.

Από το ΕΕΕΕΚ στη χθεσινή δράση συμμετείχαν επίσης η διακοσμήτρια Μαρία Σχοινά και η κ. Μαρία Μαυροφρυδάκη – ειδικό βοηθητικό προσωπικό, καθώς και επτά μαθητές του σχολείου.

Από τα 5ο Γυμνάσιο Βόλου, συμμετείχαν η διευθύντρια Νεκταρία Σωτηράκη, η Ελένη Μάρου – φιλόλογος και επτά μαθητές οι Βερονίκη Σκοτεινιώτη, Μαριλένα Σύψα, Χριστγιάνα Στόγια, Αναστασία Πούλιου, Φένια Ευαγγελοπούλου, Βασιλική Χαλάτση, Μαρκέλλα Αγγέλη.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου