ΤΟΠΙΚΑ

Γέμισαν ελληνικά «φιλέματα» τις Βρυξέλλες

γέμισαν-ελληνικά-φιλέματα-τις-βρυξ-580220

Την «αφρόκρεμα» των ελληνικών προϊόντων μετέφεραν στις Βρυξέλλες τρεις Βολιώτες και ένας Κρητικός, ανοίγοντας εκεί εστιατόριο – παντοπωλείο με την ονομασία «Philema», καταφέρνοντας εκτός από το να κερδίσουν τις εντυπώσεις, να αγγίξουν ευχάριστα τους ουρανίσκους όσων δοκίμασαν τις ελληνικές γεύσεις.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Αθηνά Τσιργή

Η ομάδα των τολμηρών Μηχανικών – Επιχειρηματιών αποτελείται από τους: Γιώργο Βασιλάκη με καταγωγή από την Κρήτη και τα ξαδέρφια Δημήτρη Γ. Μαλαμούλη, Δημήτρη Δ. Μαλαμούλη και Σταυρούλα Μαλαμούλη με καταγωγή από το Βόλο.

Η ομάδα των επιχειρηματιών έχει ως σκοπό της να αναπτύξει παρόμοιους χώρους εστίασης, όπου οι Ευρωπαίοι πολίτες θα μπορούν να αγοράζουν, να γεύονται και να εκπαιδεύονται στα ποιοτικά ελληνικά τοπικά προϊόντα, βιώνοντας ταυτόχρονα στοιχεία και δρώμενα της σύγχρονης ελληνικής πολιτιστικής κουλτούρας.

Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ συνάντησε το Βολιώτη Δημήτρη Μαλαμούλη, ο οποίος περιγράφει πως ήρθε η ιδέα στους τέσσερις Ελληνες να δημιουργήσουν στις Βρυξέλλες το εστιατόριο – παντοπωλείο «Philema».

«Μας απέτρεψε η γραφειοκρατία»

Ο κ. Μαλαμούλης περιγράφοντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ πως ήρθε η ιδέα των τεσσάρων για την δημιουργία ελληνικού εστιατορίου – παντοπωλείου στις Βρυξέλλες, αναφέρει πως αρχικά έκαναν σχέδια για παραγωγή στην Ελλάδα.

Ωστόσο όπως αναφέρει χαρακτηριστικά: «Η εμπειρία μας από την ελληνική γραφειοκρατία αφενός και η τραπεζική στενότητα αφετέρου, μας απέτρεψαν. Συγκεκριμένα θα μπορούσα να γράψω επ’ αυτού χιλιάδες σελίδες».

Μετά την «ψυχρολουσία» που δέχθηκαν οι τέσσερείς τους από την ελληνική γραφειοκρατία σκέφθηκαν στη συνέχεια να προχωρήσουν στην πώληση εκλεκτών ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό, ωστόσο σκέφθηκαν το εγχείρημά τους να το πάνε ένα βήμα πιο πέρα, εντάσσοντας στα σχέδια τους και τη μαγειρική -όχι οποιαδήποτε- αλλά την κλασική «μαμαδίστικη» ελληνική κουζίνα- όπως αναφέρει ο κ. Μαλαμούλης.

Μάλιστα στις 2 Απριλίου 2013, πάρθηκε η τελική απόφαση για τη δημιουργία του εστιατορίου – παντοπωλείου «Philema» και μόλις στις 2 Σεπτεμβρίου 2013, το εγχείρημά τους είχε πάρει «σάρκα και οστά».

Μονόδρομος το όνομα του καταστήματος «Philema»

Στη συνέχεια ο κ. Μαλαμούλης ερωτηθείς γιατί έδωσαν στο εστιατόριο – παντοπωλείο το συγκεκριμένο όνομα αναφέρει:

«Ο δίφθογγος Ph… παραπέμπει σε πλειάδα ελληνικών λέξεων που είναι δανικές σ’ όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές γλώσσες. Το φίλεμα σχετίζεται με την πατροπαράδοτη ελληνική φιλοξενία. Οπότε για εμάς ήταν μονόδρομος το όνομα», ενώ σχετικά με την απόφασή τους να πάνε στις Βρυξέλλες σημειώνει: «Οι Βρυξέλλες ήταν για εμάς η πρώτη επιλογή, καθώς πρόκειται για μια διεθνή πόλη, στο κέντρο της Ευρώπης , άρα καλή έδρα για επέκταση, καθώς σε 2 ώρες είσαι στο Άμστερνταμ και σε 2 ώρες στη Γερμανία του Ρήνου, σε ακτίνα 250 χλ. Ζουν 70 εκ. άνθρωποι, τεραστία αγορά λοιπόν».

Ποιο ήταν το concept

H αρχική σκέψη των τεσσάρων ήταν να δημιουργήσουν ένα δίκτυο διανομής εκλεκτών προϊόντων της ελληνικής γης στο εξωτερικό, με κύριους άξονες την ποιότητα και την υψηλή διατροφική αξία τους, ωστόσο από την έρευνα αγοράς που έκαναν διαπίστωσαν ότι ο ξένος καταναλωτής δεν γνωρίζει όλο αυτό τον ελληνικό διατροφικό πλούτο και έτσι γεννήθηκε η ιδέα του παντοπωλείου – εστιατορίου, που στόχο έχει να προβάλλει την ελληνική γαστρονομική κουλτούρα και να επιτρέψει στους ξένους πελάτες να δοκιμάσουν φαγητό, προϊόντα, φιλοξενία και πολιτιστικά στοιχεία της Ελλάδας.

Στα πλαίσια της ιδέας περιλαμβάνονται επίσης μαθήματα γαστρονομίας, θεματικά γαστρονομικά events π.χ. γεύσεις, εικόνες και μουσικές από περιοχές της Ελλάδας, και άλλα πολλά.

Περιγράφοντας το concept ο κ. Μαλαμούλης αναφέρει: «Για τους Ελληνες ο κόσμος πρέπει να είναι ο στόχος, δεν υπάρχουν άλλες επιλογές, είμαστε πολύ μικροί για να απομονωθούμε και πολύ έξυπνοι για να μιζεριάζουμε, η κρίση δημιουργεί νέα στερεότυπα. Οι παρέες θα κάνουν τη διαφορά!!!! Αυτό είναι το αντίδοτο στην κρίση».

Ποια πιάτα προτιμούν περισσότερο

Με δεδομένη την άγνοια των καταναλωτών στα αυθεντικά προϊόντα, ο Βολιώτης επιχειρηματίας επισημαίνει μία βασική διαπίστωση, ότι η επιτυχία των προϊόντων είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την προώθησή τους μέσα από τις συνταγές και τις γαστρονομικές προτάσεις που προτείνουν.

«Οι πελάτες δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στα τυριά, αλλαντικά και καπνιστά, παραδοσιακά γλυκά του κουταλιού, ντάκος, κουλουράκια, μέλι, ξύδι, σάλτσες, βυσσινάδες ΕΨΑ και φυσικά στο κρασί και τα προϊόντα ελιάς (ελαιόλαδο, ελιές, πατέ ελιάς)», τονίζει ο ίδιος.

«Ερχονται Ιταλοί για τα παραδοσιακά μας ζυμαρικά και Γάλλοι για τα κρασιά μας»

Σήμερα τρεις μήνες από την έναρξη του καταστήματος το 85% των πελατών είναι ξένοι και κυρίως Βέλγοι, Ιταλοί, Γάλλοι αλλά και Αμερικάνοι, ενώ μόλις το 15% είναι Έλληνες πελάτες στο «Philema».

Ενθουσιασμένος ο κ. Μαλαμούλης περιγράφει: « Είναι εντυπωσιακό να έρχονται Ιταλοί για τα παραδοσιακά μας ζυμαρικά, και Γάλλοι για να πιουν ελληνικές ποικιλίες κρασιού».

Μάλιστα λόγω της επιτυχίας του καταστήματος ετοιμάζονται ακόμη δύο παρόμοια καταστήματα ένα στην Κοπεγχάγη και ένα στο Άμστερνταμ, τα οποία αναμένονται να είναι έτοιμα μέσα στο 2014.

Το μενού βγήκε μέσα από μητέρες και γιαγιάδες

Ερωτηθείς ο κ. Μαλαμούλης για το πώς κατέληξε η ομάδα στο συγκεκριμένο μενού του εστιατορίου αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Έχουμε Έλληνες μάγειρες, αρκετή βιβλιογραφία από όπου εντοπίζουμε τις συνταγές μας, αλλά το κυριότερο έχουμε επαφές με μητέρες και γιαγιάδες από διάφορα μέρη της Ελλάδος από όπου καταγράφουμε συνταγές, τις οποίες τις δοκιμάζουμε βάζουμε και λίγο φαντασία από το Philema και τις προσφέρουμε.

Σημαντική φυσικά παράμετρος επιλογής των συνταγών είναι τα υλικά που βρίσκονται απευθείας από τους παραγωγούς στα ράφια και στα ψυγεία μας. Παράλληλα επιλέγουμε και προσφέρουμε γεύσεις, λαμβάνοντας υπ όψιν την εποχή του έτους (υπάρχουν 4 μενού ανάλογα την εποχή), τα προϊόντα του παντοπωλείου αλλά τις απόψεις των πελατών.

Πριν εισάγουμε κάτι νέο στον κατάλογο το προσφέρουμε στους πελάτες για δοκιμή και αξιολόγηση. Τα μενού δημιουργούνται με βάση το μεράκι και τη γνώση μας αλλά στοχεύουν αποκλειστικά και μόνο στην ευχαρίστηση του πελάτη. Κατά συνέπεια η γνώμη του είναι πάρα πολύ σημαντική.Επίσης προσπαθούμε να έχουμε και συνταγές νέες για το κοινό των Βρυξελλών σεβόμενοι πάντα τις γαστρονομικές του συνήθειες».

Στη συνέχεια ο κ. Μαλαμούλης αναφερόμενος στο μεσημεριανό και βραδινό μενού επισημαίνει: «Το μεσημεριανό μενού έχει ίδιο ύφος με το βραδινό στην επιλογή των συνταγών αλλά οφείλει να είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες του πελάτη, κατά συνέπεια περιλαμβάνει συνταγές πιο ελαφριές και γρήγορες στο σερβίρισμά τους, ώστε ο εργαζόμενος πελάτης να γευματίσει γρήγορα, υγιεινά και νόστιμα ώστε στη συνέχεια να επιστρέψει στην εργασία του.

Παρακαλώ σημειώστε ότι κάθε εβδομάδα προσφέρουμε μια σούπα, μια συνταγή με ζυμαρικά, αλλά κυρίως μια συνταγή που θυμίζει φαγητό γιαγιάς και μαμάς. Τέλος, οργανώνουμε θεματικές ενότητες για παρουσίαση τοπικών προϊόντων και συνταγών από όλη την Ελλάδα, θα συνεχίσουμε να το κάνουμε με πολύ αγάπη και μεράκι, αλλά για κάθε περίσταση έχουμε σχεδιάσει εκπλήξεις και θέματα που θα αφορούν τις συνήθειες και την τοπική ντοπιολαλιά».

«Δεν έχουμε βγει χαμένοι»

Το σημαντικότερο όλων είναι ότι οι τέσσερις επιχειρηματίες, από το συγκεκριμένο εγχείρημα, εκτός από το ότι είναι ιδιαίτερα χαρούμενοι, δεν έχουν βγει οικονομικά χαμένοι, τονίζοντας ότι σήμερα δεν έχουν την πολυτέλεια να είναι απαισιόδοξοι.

Τέλος, ο κ. Μαλαμούλης αναφέρει ότι η κρίση δίνει ευκαιρίες και ότι ο κλασικός μεταπολιτευτικός τρόπος σκέψης πρέπει και θα αλλάξει.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου